گزارش‌های ضد نقیض درباره قیمت مسکن

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران متوسط قیمت مسکن در شهر تهران (حسابی) آخرین ماه تابستان امسال ۷۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان اعلام شد.این در حالی است که امروز بانک مرکزی پس از وقفه‌ای حدود یکساله گزارش تحولات بازار مسکن طی ۷ ماه امسال را منتشر کرده است.

درحالی مرکز آمار ایران متوسط قیمت مسکن (حسابی) در تهران را حدود 77.5 میلیون تومان اعلام کرده که بانک مرکزی متوسط قیمت را حدود 75.3 میلیون تومان گزارش کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 29 مهرماه امسال مرکز آمار ایران گزارش تحولات بازار مسکن مناطق 22گانه تهران را در شهریور ماه منتشر کرد. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران متوسط قیمت مسکن در شهر تهران (حسابی) آخرین ماه تابستان امسال 77 میلیون و 480 هزار تومان اعلام شد.این در حالی است که امروز بانک مرکزی پس از وقفه‌ای حدود یکساله گزارش تحولات بازار مسکن طی 7 ماه امسال را منتشر کرده است.

مطابق این گزارش در مهر 1402متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران حدود 76 میلیون تومان بوده  که حاکی از افزایش یک درصدی نسبت به ماه قبل از آن یعنی شهریور است.

اما نکته جالب توجه در گزارش بانک مرکزی مربوط به متوسط قیمت مسکن در شهریور ماه است که 75 میلیون و 330 هزار تومان اعلام شده است.

این قیمت تقریباً 2 میلیون تومان از متوسط قیمت مسکن اعلام شده از سوی مرکزی آمار ایران کمتر است. این تفاوت قیمت در حالی است که مرجع هر دو گزارش آمارهای سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان