راز دفن خون آشام ها در لهستان کشف شد / نگه داشتن مردگان با قفل و داس آهنی (فیلم)

باستان شناسان اسرار دفن خون آشام ها در لهستان را کشف کردند. براساس باور بسیاری در اروپای آن زمان اجسام آهنی به شکل جادویی مردگان را نگه می‌داشتند و از بازگشت دوباره آنها جلوگیری می کردند.

باستان شناسان دانشگاه نیکلاس کوپرنیک لهستان در تابستان سال 2022 به کشف نگران کننده ای دست یافتند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، باستان شناسان موفق به پیدا کردن بقایای 400 ساله یک زن جوان در یک قبرستان بی نام و نشان شدند. یک قفل روی پا و داس آهنی بر گردن بقایای این یافته مشخص بود.

امسال همان تیم کمی دورتر بقایای یک کودک 7 ساله را پیدا کردند که رو به خاک و با قفلی روی پا دفن شده بود.

به گفته باستان شناسان این دو یافته به عنوان ومپایر یا خون آشام دفن شده بودند.

"داریوس پلینسکی" باستان شناس ارشد حفاری در روستای کوچک "پین" در این باره گفت: با اینکه "ومپایر" واژه ای جدیدی است، بسیاری از مردم اروپای مرکزی در گذشته بر این باور بودند که مردگان به عنوان موجوداتی به نام "اپیور" یا "استیریگا" بازگردند.

پولینسکی می‌گوید این افراد احتمالا قربانیان بیماری، کودکان تعمید نیافته و افرادی بوده اند که جان خود را در شرایطی بد از دست داده اند.

پیدا شدن اجسام آهنی روی اجساد دفن شده

پولینسکی در مورد بقایای یافته شده در سال گذشته گفت: این زن احتمالا بیمار بوده و علائمی داشته که باعث ترس جامعه از او بازگشت او شده است.

اما تیم باستان شناسی معتقد است، پسر در  دوران زندگی ترس بیشتری برای جامعه ایجاد کرده و کمی پس از مرگ نبش قبر شده و نیمی از نیمه بالایی و سر او برداشته شده است.

این اجساد تنها دو تن از ده‌ها قبری است که تیم پولینسکی در این منطقه پیدا کرده اند.

یک سوم یافته ها به شکلی غیر عادی با اجسامی آهنی یا سنگ‌های سنگین بر روی بازو یا گردن دفن شده اند.

براساس باور بسیاری در اروپای قرون و وسطی، اجسام آهنی به شکل جادویی مردگان را نگه می‌داشتند و از بلند شدن و بازگشت دوباره آنها جلوگیری می کردند.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان