فرار رئیس جمهور سابق گینه از زندان

موسی دادیس کامارا که در سال ۲۰۰۸ با کودتای نظامی در گینه به قدرت رسید، به اتهام برنامه ریزی برای قتل‌ عام در استادیومی در سال ۲۰۰۹ که در آن ۱۵۷ غیرنظامی کشته شدند، در سپتامبر ۲۰۲۲ دستگیر و به زندان کورنتی فرستاده شد.

موسی دادیس کامارا رئیس جمهور سابق گینه امروز از زندان فرار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، موسی دادیس کامارا، رئیس جمهور سابق و بازداشت شده گینه که در سال 2008 از طریق کودتا در این کشور به قدرت رسیده بود، از زندان فرار کرد.

 

آلفونس چارلز رایت، وزیر دادگستری گینه اعلام کرد که زندان کورنتی در کوناکری، پایتخت این کشور بامداد امروز شنبه توسط افراد مسلح مورد حمله قرار گرفت.

رایت گفت که کامارا، رئیس جمهور سابق این کشور در نتیجه این حمله از زندان فرار کرده است.

 

گفته شده که محل زندان که در منطقه کلوم قرار دارد، محاصره و ورود و خروج در آن میسر نیست.

گفتنی است؛ موسی دادیس کامارا که در سال 2008 با کودتای نظامی در گینه به قدرت رسید، به اتهام برنامه ریزی برای قتل‌ عام در استادیومی در سال 2009 که در آن 157 غیرنظامی کشته شدند، در سپتامبر 2022 دستگیر و به زندان کورنتی فرستاده شد.

 

ده‌ها هزار نفر در 28 سپتامبر 2009 در استادیوم کوناکری تجمع کردند و از کامارا که در آن زمان بر کشور حکومت می‌کرد خواستند در انتخابات آتی ریاست جمهوری نامزد نشود.

به گزارش آناتولی، بعدها مشخص شد که در ازدحام جمعیت که در نتیجه دخالت نیروهای امنیتی رخ داد، 157 نفر جان خود را از دست دادند و زنان زیادی نیز هتک حرمت شدند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان