این خودرو با هدف رقابت با خودروهایی مانند پورشه تایکان و آئودی E-tron GT دارای قدرت خیره کننده 1000 اسب بخار خواهد بود که به طور بالقوه تبدیل به قویترین خودروی جادهای این شرکت خواهد شد.
مدل آتی AMG که قرار است جایگزین GT 63 کوپه با موتور V8 شود، صرفاً یک نسخه الکتریکی از طراحی فعلی نخواهد بود، بلکه یک نسل کاملاً جدید از خودروهای پرفورمنس است. درواقع، این خودرو قرار است پلتفرم اختصاصی AMG.EA این شرکت را معرفی کند که برای خودروهای برقی با کارایی بالا طراحی شده است.
اعتبار این خودروی اسپورت به یک موتور الکتریکی پیشرفته فناورانه است. این موتور به وسیله شرکت مهندسی بریتانیایی Yasa که مرسدس بنز آن را در سال 2021 خریداری کرد، ارائه شده است.
همه آنچه ارائه شده به عنوان لبه تکنولوژی محسوب میشود و گشتاور بالا و تجمیع قدرت، همگی در حالی که فضای کمتری را اشغال میکنند، راندمان را افزایش میدهند. وزن هر موتور فقط 24 کیلوگرم است، اما 480 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
بنابراین یک موتور دوقلو میتواند نزدیک به هزار اسب بخار قدرت و 1360 نیوتن متر گشتاور تولید کند که حتی قدرت 751 اسب بخاری AMG EQS 53 4Matic هم در برابر آن ضعیف به نظر میرسد.
اما ابعاد این شگفتی صنعت خودرو هم جالب است. طول آن 5100 میلی متر و فاصله بین 2 محور آن 3هزار میلی متر است. این ابعاد نوید یک فضای داخلی کافی را بدون محدود کردن هندلینگ و آیرودینامیک خودرو را میدهد.
تعادل فرم و نحوه عملکرد از طریق اجزای آیرودینامیکی فعال این خودرو کمک میکند که نیروی درگ یا نیرویی که به زمین وارد میشود تا خودرو حرکت کند، افزایش یابد.
رابرت لسنیک، رئیس بخش طراحی بیرونی مرسدس بنز، زیباییشناسی خودرو را توضیح میدهد.
به گفته او، بدنه نزدیک به زمین، ظرافت آیرودینامیکی و اصول طراحی این مدل به شکلی جذاب و کارآمد به گونه ای جمع شدهاند که 4 فرد بزرگسال به راحتی میتوانند با آن سفر کنند.
این خودرو دارای نوع جدیدی از باتری باریک و پرانرژی با استفاده از مواد آنُد سیلیکونی با افزایش 40 درصدی چگالی انرژی نسبت به آندهای گرافیت معمولی است.
با این حال، اگرچه این خودرو در سال 2025 رونمایی میشود، اما نمونههای اولیه آن قرار است در ماههای آینده در خیابانها و جادهها رژه بروند.