اعلام آمادگی انجمن وارد کنندگان برنج ، برای صادرات برنج ایرانی

دبیر انجمن وارد کنندگان برنج در پایان گفت: خرید برنج داخلی در این مقطع تنها هدف و رویکرد انجمن در تعامل با کشاورزان و فعالان این حوزه به شمار نمی رود

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران می گوید ورود این انجمن به حوزه خرید برنج داخلی در هفته های اخیر رونق تازه ای در بازار برنج داخلی کشور ایجاد کرده است.
 
به گزارش عصر خبر، مجتبی شیرقاضی دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران در این خصوص گفت: خوشبختانه با توجه به نیاز کشور و احساس مسئولیت اعضای انجمن واردکنندگان در این مقطع که زمان ممنوعیت واردات برنج است به منظور حمایت از تولید و تلاش کشاورزان کشور اقدامات لازم به منظور خرید برنج داخلی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان آغاز شده و شاهد تاثیر این اقدامات در بازار برنج کشور هستیم.
 
شیرقاضی اضافه کرد: ورود انجمن برنج سایر فعالان این حوزه را نیز ترغیب کرده و فروش برنج داخلی در هفته های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. خوشحالیم که در این حوزه به نقش خودمان عمل مى کنیم و نگرانی کشاورزان شریف و شالی کاران شمال کشور رفع خواهد شد. بازار برنج هم با افزایش و رواج خرید از کشاورزان و توزیع برنج داخلی شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. بدون شک وزارت محترم جهاد کشاورزی هم به این مسئله توجه جدی دارد و تعامل دو سویه انجمن و وزارت جهاد اتفاقات خوبی را در هر دو بخش برنج خارجی و داخلی رقم می زند.
 
دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پایان گفت: خرید برنج داخلی در این مقطع تنها هدف و رویکرد انجمن در تعامل با کشاورزان و فعالان این حوزه به شمار نمی رود. انجمن واردکنندگان با بهره گیری از توان و ارتباطات بین المللی موجود، آمادگی خود را به منظور تبادل اطلاعات با تولیدکنندگان و شرکت های خارجی در حوزه الگوی کاشت، ارتقای بهره وری زمین های کشاورزی و نظارت های مرتبط با حوزه ارزیابی سلامت برنج اعلام کرده است.
 
همچنین ارتباطات برون مرزی اعضای انجمن می تواند بسترهای مناسب به منظور صادرات برنج با کیفیت ایرانی و رقابت با سایر تولیدکنندگان شاخص برنج در آسیا و جهان را فراهم سازد تا در کنار واردات ، بستر مناسب در زمینه ارزآوری برنج نیز ایجاد شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان