سفری به یاد ماندنی به زیباترین جنگل های پاییزی ایران(+تصاویر)

پاییز سلطان فصل هاست. فصلی که عاشقان آن را برای تماشای طبیعت زیبا و برگ های هفت رنگ به جنگل، کوه، دشت و خیابان می کشاند.

با فرارسیدن پاییز هوا لطیف و خنک شده و برگ های درختان در جنب و جوشی بی پایان رنگ به رنگ می شوند و با ریزشی آرام بر روی زمین آرام می گیرند. کشور عزیزمان ایران با وجود آب و هوای نسبتاً گرم و خشک، جنگل های زیادی را در تمام نقاط خود دارد.

به گزارش راهنماتو، جنگل هایی زیبایی که جان می دهند برای یک گردش هیجان انگیز پاییزی و ثبت عکس های خاطره انگیز و جذاب.

1- جنگل ناهارخوران گرگان

سفری به یاد ماندنی به زیباترین جنگل های پاییزی ایران(+تصاویر)

 منطقه جنگلی ناهارخوران یکی از قدیمی ترین تفرجگاه‌ها و مناطق دیدنی استان گرگان است که از تمام امکانات لازم برای یک روز اقامت و پیک نیک در دل طبیعت برخوردار است.

این جنگل زیبا مملو از درختان سربه فلک کشیده و سرسبز است و به گفته قدیمی ها در گذشته گذرگاه کاروان های حج بوده است و کاروان ها برای استراحت و صرف ناهار در این جنگل تردد می کردند، به همین دلیل از آن زمان به این نام معروف شده است. جنگل ناهارخوران در ارتفاع 400 تا 450 متری از سطح دریا واقع شده است و 300 هکتار وسعت دارد.

بسیاری از افراد برای فرار از گرمای تابستان به این جنگل سرسبز سفر می کنند. در فصل پاییز نیز درختان سربه فلک کشیده و تنوع رنگ این جنگل بسیاری از افراد با مجذوب خود می کند.

2- پوشش جنگلی شهرستان دورود لرستان

سفری به یاد ماندنی به زیباترین جنگل های پاییزی ایران(+تصاویر)

لرستان، خطه غیور مردان و شیر زنان قوم لر و یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری ایران زمین است که با ده ها آبشار خروشان که برخی حتی بیش از 130 متر ارتفاع دارند، طبیعتی بکر را در دل خود جای داده است.

این استان را عروس آبشارهای ایران می دانند که در فصل پاییز رنگ و بوی زیبایی به خود می گیرد و دوستداران جنگل های پاییزی را به سوی خود جذب می کند. آبشار رویایی بیشه در روستای بیشه از توابع شهرستان خرم آباد و در 65 کیلومتری این شهرستان واقع شده است و با پوشش جنگلی انبوهی احاطه شده است.

ارتفاع این آبشار 48 متر است و در اسفند ماه 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است. 

3- جنگل دالخانی رامسر

سفری به یاد ماندنی به زیباترین جنگل های پاییزی ایران(+تصاویر)

رامسر یکی از سرسبزترین شهرهای استان مازندارن است که به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و کوه های پوشیده از درختان جنگلی به عروس شهرهای شمال نیز معروف است.

در یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق این شهر درختان انبوه در حریری از مه مانند یک دالان بهشتی دست در دست هم داده‌اند و ترکیب هیجان‌انگیزی از اکسیژن خالص کوهستان و مناظر شگفت‌آور طبیعت را در دل خود جای داده اند.

جنگل دالخانی یکی از دیدنی ترین مناطق رامسر با وسعتی نزدیک به 6000 مترمربع است که در امتداد جاده رامسر به تنکابن قرار دارد. در جاده پر پیچ‌و‌خم این جنگل علاوه‌بر منظره‌ای از تونل‌های درختی شاهد جذابیت‌های طبیعی دیگری همچون دریایی از ابر‌ها، آبشارهای متعدد، رودخانه‌ای خروشان، پرندگان رنگارنگ و گونه‌های حیوانی متعددی هستیم.

این منطقه بکر و زیبا در پاییز مناطق هزار رنگ با تصاویر بی نظیری را برای خلق عکس‌های پاییزی ایجاد می کند.

4- جنگل الیمستان آمل

سفری به یاد ماندنی به زیباترین جنگل های پاییزی ایران(+تصاویر)

جنگل الیمستان جنگلی خاص و اسرارآمیز در نزدیکی روستایی به نام لهاش است که 52 کیلومتری شهرستان آمل واقع شده است. این جنگل رویایی طبیعتی بکر و آرامش‌بخش و گونه‌های جانوری و گیاهی بسیار جذابی دارد که در ابر‌های پنبه‌ای غرق شده اند. سفر به این جنگل قطعا تجربه ای  تکرارنشدنی برای شما خواهد بود و یک روز خاطره انگیز را برایتان رقم خواهد زد.

طبیعت این جنگل زیبا در فصل های بهار و پاییز رنگ های محشری از خود به نمایش می گذارد و این فرصت را به شما می دهد تا با دور شدن از هیاهو و آلودگی شهری به آرامش برسید.

5- جنگل ابر شاهرود

سفری به یاد ماندنی به زیباترین جنگل های پاییزی ایران(+تصاویر)

جنگل ابر شهرستان شاهرود یکی از زیباترین مناطق جنگلی ایران است که در 35 کیلومتری شمال شرق سمنان واقع شده است. این جنگل زیبا 35 هزار هکتار وسعت دارد و از آنجایی که فضای آن را پوششی از ابر فراگرفته است، به این نام معروف شده است.

از شاخصه های جنگل ابر شاهرود می توان به ارتفاع زیاد از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما، وجود چشمه سارهای فراوان و  پوشش جنگلی متنوع اشاره کرد. این جنگل میزبان بیش از هشتاد گونه گیاهی از جمله بلوط، افرا، توسکا، اسپرسو، دم روباهی، آویشن و سنجد است و به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران برای سفر در پاییز معرفی می شود.

6- جاده چمستان به نور

سفری به یاد ماندنی به زیباترین جنگل های پاییزی ایران(+تصاویر)

جاده چمستان به نور در استان سرسبز مازندران یکی از زیباترین جاده های شمال کشور است که در کنار آن پارک های جنگلی کوچک و بزرگی به چشم می خورند. در این منطقه دریاچه ای رویایی وجود دارد که با پوشش های جنگلی مختلف احاطه شده است، این منطقه را پارک جنگلی و دریاچه الیمالات می نامند.

با ورود به این جاده در دو طرف درختان سربه فلک کشیده ای را مشاهده خواهید کرد و هر چه بیشتر به سمت ارتفاعات حرکت کنید، مناظر چشم نوازتر می شود. جنگل و دریاچه الیمالات یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران در فصل پاییز است و علاقه مندان زیادی برای اقامت شبانه به این منطقه می کشاند.

7- جنگل راش سوادکوه

سفری به یاد ماندنی به زیباترین جنگل های پاییزی ایران(+تصاویر)

سفر به جنگل های بکر سوادکوه تجربه بسیار هیجان انگیزی برای دوستداران طبیعت خواهد بود. برای رسیدن به این جنگل زیبا باید از میان درختان سربه فلک کشیده و انبوه عبور کنید.

این درختان به قدری بلند هستند که گویی ستون آسمان شده اند. در پای درختان سر به فلک کشیده‌ راش، فرشی به رنگ سرخ و زرد گسترده می‌شود که تار و پود آن از جنس برگ‌ها است. این جنگل بکر و تاریخی همیشه زیبا و چشم نواز است.

اما در پاییز به معنای واقعی کلمه خیره‌کننده می‌شود. جنگل راش سوادکوه مجموعه ای از درختان، درختچه‌ها، پوشش گیاهی، جانوران و میکروارگانیسم‌ها را در دل خود جای داده است و بهترین زمان سفر به آنجا از اواخر اسفند تا اوایل آذر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان