هنرمندان به حادثه آتش‌سوزی لنگرود واکنش نشان‌دادند

دادخواهی برای قربانیان

شماره روزنامه: ۵۸۶۷ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ...

نکته قابل‌توجه این است که در دو روز نخست، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاید به علت بهت ناشی از این رخداد، واکنش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها گسترده نبود اما از روز سوم، اظهارنظرها به یکباره اوج گرفت. در همین رابطه هنرمندان بسیاری هم همراه شدند و درباره این اتفاق نوشتند. یکی از متن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های وایرال‌شده، مربوط به واکنش رضا رشیدپور مجری سابق تلویزیون بود. رشیدپور در متنی نوشت: اولین‌بار است که خواهش می‌کنم مطلبی از من را بازنشر فرمایید: 32 ایرانی، 32 هموطن، 32 انسان، 32 بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پناه در کمپ ترک اعتیاد سوختند و خاکستر شدند و هیچ از آنها نماند. هیچ! حتی یادی یا عزایی یا اشکی ...

متن رشیدپور در شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی بارها و بارها بازنشر شد و مورد‌توجه قرارگرفت، اما این تنها واکنش یا متنی نبود که وایرال شد. از سویی دیگر بسیاری از هنرمندان نیز متن واحدی را منتشر کردند و به خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قربانیان این حادثه تسلی خاطر دادند. در این متن آمده است: «ابعاد فاجعه آتش‌سوزی مرکز ترک اعتیاد در لنگرود بسیار گسترده و جانگداز است. 32انسان بی‌گناه که به امید رهایی از بند‌اعتیاد و امید به فرداهای بهتر، دور هم جمع بودند، در آتش بی‌تدبیری و ندانم‌کاری عده‌ای، زنده‌زنده سوختند به‌طوری‌که گفته‌اند در حال‌حاضر حتی اجسادشان نیز قابل‌شناسایی نیست. 32انسان که حتی امکان فرار نداشتند. آه و افسوس که در این دیار همیشه دیر می‌شود. آه و افسوس که تسلیت گفتن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایمان تمامی ندارد.»

حامد بهداد، بازیگر مطرح سینما نیز که این روزها به‌خاطر اکران فیلم «گیجگاه» در کانون توجه قرار دارد، با استوری‌کردن همین متن، توضیحی بر آن افزوده و درحالی‌که حتی شائبه و احتمال تعمد در چنین فاجعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را مطرح کرده، نوشته است: «بسیار متاسفیم. بوی بی‌کفایتی و بی‌مسوولیتی از سوختگان این فاجعه به مشام می‌رسد، حتی تعمد!» محسن کیایی، دیگر بازیگر سینما نیز به این حادثه واکنش نشان‌داد و نوشت: عجب روزهای سختیه... علی ضیا هم نوشت: 32 نفر تو کمپ اعتیاد لنگرود تو آتیش سوختن، 32 تا هموطن تو آتیش خاکستر شدن... تسلیت به مردم عزیز لنگرود. تقریبا همه بازیگران فعال در شبکه‌های اجتماعی که محبوبیت بالایی دارند به این موضوع واکنش نشان‌داده و عمدتا خواستار پیگیری مسوولان حادثه و برخورد دستگاه قضا با متخلفان و دادخواهی قربانیان شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان