جدایی سازمان سنجش از وزارت علوم و الحاق به نهاد ریاست جمهوری / نماینده مجلس: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه غیرکارشناسی خود تجدید نظر کند

چنین اشتباهاتی پیش‌تر در دولت‌های گذشته نیز تکرار شده و این تصمیم قطعا به کاهش نظارت بر سازمان سنجش منجر می‌شود و پیش بینی می‌کنم مانند وزارت صمت این دولت یا دولت آینده مجدد از این تصمیم منصرف می‌شود.

نماینده مردم جیرفت در مجلس، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص انتزاع سازمان سنجش از ورات علوم و انتقال آن به نهاد ریاست جمهوری را غیرکارشناسی دانست و گفت: این تصمیم نظارت بر سازمان سنجش را کاهش می‌دهد و هیچ علت کارشناسی ندارد.
 
به گزارش خانه ملت ذبیح الله اعظمی ساردوئی با انتقاد شدید از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص انتزاع سازمان سنجش از وزارت علوم و انتقال آن به نهاد ریاست جمهوری، این تصمیم را کاملاً غیرکارشناسی دانست.
 
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود مخالفت‌های کارشناسی، این تصمیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتخاذ شده و حتی از نمایندگان مجلس و کمیسیون آموزش نیز نظرخواهی نشده است.
 
وی ادامه داد: حتی در طول بررسی برنامه هفتم توسعه حکمی در قالب ماده الحاقی 21 در دستور کار مجلس قرار داشت که به دلیل مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار نگرفت. این مصوبه در خصوص جایگاه ساختاری سازمان سنجش بود که به راحتی به دلیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از آن عبور شد که نسبت به این اقدام در صحن علنی نیز اعتراض داریم.
 
اعظمی تصریح کرد: چنین اشتباهاتی پیش‌تر در دولت‌های گذشته نیز تکرار شده و این تصمیم قطعا به کاهش نظارت بر سازمان سنجش منجر می‌شود و پیش بینی می‌کنم مانند وزارت صمت این دولت یا دولت آینده مجدد از این تصمیم منصرف می‌شود.
 
نماینده مردم جیرفت در مجلس تأکید کرد: مجلس نباید از این تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به سادگی عبور می‌‎کرد و باید با تصویب احکام قانونی در قانون برنامه هفتم توسعه جلوی چنین تصمیمات اشتباهی را می‌گرفت که این اتفاق رخ نداد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان