تبلیغات

بلیط هواپیما چارتری چه مزایا و معایبی دارد؟

فرض کنید بلیط سفرتان را خریده‌اید اما حالا قصد کنسل‌کردن آن را دارید. وقتی برای کنسل‌کردن و استرداد اقدام می‌کنید، متوجه می‌شوید که خبری از این مساله نیست. زمان انتخاب بلیط چارتر که می‌رسد، اول از همه بدانید این خرید به همراه خود خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد؛ اما زمانی می‌توانید از بدی‌های آن دوری کنید و خوبی‌های آن را ببینید که از مزایا و معایب آن آگاه شوید. در ادامه برایتان از خوبی‌ها و مشکلاتی که تهیه این مدل بلیط دارد، صحبت می‌کنیم. بعد از این‌که آشنا شدید، می‌توانید با آگاهی کامل بلیط سفر بعدی خود را از میان بلیط چارتری و سیستمی انتخاب کنید.

بلیط هواپیما چارتری چه مزایا و معایبی دارد؟

هزینه شناور تهیه بلیط هواپیما چارتری

اسم بلیط چارتری که می‌آید، اکثر افراد اشاره می‌کنند که بزرگ‌ترین مزیت، ارزا‌ بودن آن است؛ اما این بلیط همیشه ارزان نیست و باید حواستان باشد که مزیت آن تبدیل به ایراد برایتان نشود. چارترکننده‌ها همه یا بخش بزرگی از صندلی‌های هواپیمای مسیرهای شلوغ را رزرو می‌کنند. اگر این مسیر در فصل کم‌سفر باشد، افراد کمی بلیط می‌خرند و به این مقصد سفر می‌کنند. برای این‌که چارترکننده دچار ضرر زیادی نشوند و صندلی‌های هواپیما حتما پر شوند، تخفیف بسیاری روی قیمت بلیط‌ها می‌گذارند و آن را ارزان‌تر از هر زمان دیگر به فروش می‌رسانند. این مساله افراد زیادی را ترغیب می‌کند به‌خاطر هزینه کم بلیط هم که شده، به این سفر بروند.

اما همیشه بلیط چارتر هواپیما ارزان نیست. در اوقاتی که اکثر افراد می‌خواهند به سفر بروند، خبری از تخفیف نیست. حتی ممکن است قیمت‌ها بیشتر از بلیط سیستمی باشد؛ چون در این زمان، تعداد کسانی که می‌خواهند به سفر بروند، زیاد می‌شوند و بدون نیاز به تخفیف بلیط می‌خرند. از آن‌جایی که تقاضای زیادی وجود دارد، شرکت‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند و سود بیشتری کسب می‌کنند؛ بنابراین، در اوقات شلوغ و تعطیل سال بهتر است به سراغ پروازهای چارتر نروید تا مجبور نباشید هزینه بالایی برای آن بپردازید.

 

نرخ بلیط کودک در پرواز چارتر گران است

کودکان صفر تا دو سال در پروازهای سیستمی هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازند. آن‌ها می‌توانند در طول پرواز روی پای پدر و مادر خود بنشینند. برای کودکانی هم که بین 2 تا 12 سال سن دارند، تخفیفی در نظر گرفته می‌شود که هزینه بلیط آن‌ها کمتر از بلیط افراد بزرگسال باشد. با این کار، اعضای خانواده می‌توانند با مبلغ کمتری سفر هوایی را تجربه کنند. درصورتی‌که برای سفرهای چارتری هیچ تفاوت قیمتی بین بلیط کودکان و بزرگسالان وجود ندارد. اگر افراد بخواهند برای کودک خود بلیط چارتری هواپیما را بگیرند، باید همان مبلغی را بپردازند که با آن برای خود بلیط گرفته‌اند. این مساله یکی از ایرادهای مهم بلیط چارتری به حساب می‌آید. درصورتی‌که کودک همراه شما است، این نوع از بلیط را انتخاب نکنید.

بلیط هواپیما چارتری چه مزایا و معایبی دارد؟

کنسل‌کردن بلیط چارتری هواپیما خوشایند نیست

بعضی اوقات همه چیز درست و حساب‌شده هستند. به همین خاطر، می‌توانید با خیال راحت بلیط هواپیما چارتری بخرید؛ چون خیالتان راحت است که در همان زمان در فرودگاه هستید و سوار هواپیما می‌شوید. این یکی از مزیت‌های جذاب این مدل پرواز است. با هزینه کم می‌توانید سفرتان را در همان زمانی‌که رزرو کرده‌اید، شروع کنید.

البته همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید کارها در همان زمانی که فکر می‌کردید، تمام نمی‌شود. لازم است سفرتان را به تعویق بیاندازید و کارها را تمام کنید. در این زمان شاید به دلیل عصبانی‌بودن امکان صحبت کردن با شما وجود نداشته‌ باشد؛ اما بدانید که باید قید آن بلیط چارتر را برای همیشه بزنید. اگر پرواز شما سیستمی بود امکان کنسل‌کردن وجود داشت. می‌توانستید بلیط را کنسل کنید و بعد از کم‌شدن مبلغ جریمه، بقیه هزینه به حسابتان واریز شود. در بلیط چارتری این اتفاق نمی‌افتد. متاسفانه هیچ مبلغی به حساب شما برنمی‌گردد. اگر از تاریخ سفرتان مطمئن نیستید و احتمال می‌دهید که جابه‌جایی داشته ‌باشد، به سراغ این بلیط نروید تا متحمل هزینه دوبرابری برای شروع سفر نشوید.

بلیط هواپیما چارتری چه مزایا و معایبی دارد؟

بلیط چارتر را از فلای تودی ارزان و آسان بخرید

فلای تودی یکی از سایت‌های فعال در حوزه تهیه آنلاین بلیط است. اگر به این سایت مراجعه کنید، برای تمام تاریخ‌ها می‌توانید بلیط مناسب خود را پیدا کنید؛ چون این سایت تمام ایرلاین‌ها را پوشش می‌دهد و به شما می‌گوید که هر کدام از آن‌ها چه خدماتی ارائه می‌دهد. همین‌طور، به جای آن چه هزینه‌ای دریافت می‌کنند. شما به‌صورت آنلاین می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید و در چند لحظه کوتاه بهترین آن‌ را برای خود انتخاب کنید. اگر فکر می‌کنید میان گزینه‌های مختلف سرگردان می‌شوید و نمی‌توانید گزینه مناسب را از میانشان انتخاب کنید؛ بهتر است از دو سرویس دیگر این سایت، یعنی تقویم و نمودار قیمتی استفاده کنید. تقویم قیمتی به شما می‌گوید در حوالی همان تاریخی که انتخاب کرده‌اید، قیمت بلیط در کدام روز ارزان‌تر از سایر روزها است. در کنار آن، نمودار شما را در جریان کمترین و بیشترین می‌گذارد. اگر نمی‌دانید که حدود قیمت بلیط چقدر است، با این گزینه متوجه کمترین و بیشترین قیمت در همان حوالی می‌شود. این مساله باعث می‌شود که از پرداخت هزینه غیرعادی خودداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان