دیدگاه وزیر پیشین اطلاعات درباره مساله تایید یا عدم تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات

سید محمود علوی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری پس از ثبت نام در انتخابات خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران درباره اینکه در لیست جریان‌های سیاسی قرار می‌گیرد یا مستقل وارد انتخابات می شود، اظهار کرد: من سال ۹۴ مستقل ثبت نام کردم ولی هر لیستی از نظام که قصد داشت نام من را در لیست بگذارد، من موافقت کردم الان هم همینطور است.

وزیر اطلاعات دولت‌های یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه ثبت نام در انتخابات یعنی اعلام عملی پیوستگی با نظام، گفت: مساله تایید یا عدم تایید صلاحیت در دایره تکلیف ما نیست و نمی توانیم بگوییم چون ممکن است تایید نکنند پس ثبت نام نمی‌کنیم.

به گزارش  خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ سید محمود علوی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری پس از ثبت نام در انتخابات خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران درباره اینکه در لیست جریان‌های سیاسی قرار می‌گیرد یا مستقل وارد انتخابات می شود، اظهار کرد: من سال 94 مستقل ثبت نام کردم ولی هر لیستی از نظام که قصد داشت نام من را در لیست بگذارد، من موافقت کردم الان هم همینطور است.

وی درباره اهمیت مشارکت در انتخابات امسال، افزود: حضور مردم در انتخابات یک رفراندوم نسبت به مشروعیت نظام است. وقتی مردم در انابات مشارکت می کنند، همراهی خود با نظام اعلام می کنند بنابراین هرچه مشارکت بیشتر باشد، نظام از مشروعیت بالاتری برخوردار می شود پس باید همه توان خود را به کار بگیریم که مشارکت حداکثری فراهم شود.

وزیر اطلاعات دولت یازدهم و دوازدهم خاطرنشان کرد:  تجریه مسئولیت هایی که داشتم متعلق به نظام است بنابراین خود را مجاز نمی دانم که کنار بکشم و اهل قهر کردن با نظام و انتخابات نیستم و به تکلیف نگاه می‌کنم و تکلیفم این است که در انتخابات خبرگان شرکت کنم. ثبت نام در انتخابات یعنی اعلام عملی پیوستگی با نظام. وظیفه ماست تا با آخرین رمق با انقلاب همراه باشیم. مساله تایید یا عدم تایید صلاحیت در دایره تکلیف ما نیست. نمی توانیم بگوییم چون ممکن است تایید نکنند پس ثبت نام نمی کنیم. رای آوردن هم تکلیف ما نیست. اگر مردم رای دادند ما انجام وظیفه می کنیم. اگر تایید صلاحیت نکردند یا رای نیاوردیم به هر حال ما تکلیف خود را انجام داده ایم. 

وی در تحلیل خود از جنگ غزه، گفت: نزاع بین حماس و رژیم صهیونیستی نیست بلکه نزاع مردم فلسطین با این رژیم است و حماس یک گروهی به نمایندگی از مردم فلسطین است که از مردم دفاع می کند. حماس می دانست از نظر نظامی می دانست اسرائیل چه تسلیحات و حمایتی از سوی آمریکا و سایر قدرت ها دارد و دست برتر را ندارد اما باید با دید سیاسی به این عملیات نگریست. حماس دنبال دستاورد سیاسی بود و سوال اینجاست که  اگر این عملیات را انجام نمی داد، چه اتفاقی می افتاد؟ عربستان در آستانه برقراری ارتباط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی بود. اگر این اتفاقی رخ می‌داد، پرونده فلسطین بسته شده و سایر کشورهای اسلامی روابط خود را با این رژیم برقرار می کردند. باید زیر این میز زده می شد که چنین روابطی برقرار نشود. حماس دنبال این هدف بود و به آن رسید. این دستاورد سیاسی ارزش هر هزینه ای را داشت و حماس پیروز شد و به هدفش رسید. 

علوی با بیان اینکه هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد، خاطرنشان کرد: اسرائیل چندین بار ارتش های کشورهای عربی را در هم شکسته بود و نفس دولت های عربی را بند آورده بود و هیچ وقت فکر نمی کرد چنین ضربه ای از سوی فلسطین به او وارد شود. به برکت انقلاب اسلامی ور رهنمودهای امان و رهبری و حمایت جمهوری اسلامی، مردم فلسطین بیدار شدند و احساس هویت کرده و پیشرفت کردند و بدون اینکه منتظر دستور باشند،  خودشان تصمیم گرفته و عملیات طوفان الاقصی را انجام دادند. 

وی با اشاره به تلفات اسرائیل در این جنگ، افزود: بمباران بیمارستان ها، قتل عام کودکان و کشتار دسته جمعی، هیمنه اسرائیل را بازسازی نمی کند. آنها در جنگ رسانه ای هم شکست خوردند. آنها با استفاده از رسانه گفتند حماس جنگ را شروع کرده و عوه را کشته اما مشخص شد که اسرائیل دنبال جنگ روانی است و ملت های دنیا متوجه عملیات روانی شد و وارد صحنه شدند. اسرائیل در این مساله هم ناکام شد. 

علوی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی نمی تواند پیروز میدان باشد همانطور که در جنگ های چند سال اخیر موفق نبوده است چون با دولت ها مواجه نبود بلکه با ملت ها مواجه بود. اسرائیل شاید از پس دولت ها بربیاد ولی از پس ملت ها برنمی‌آید. اسرائیل اگر حمایت کرده و دامنه این آتش جنگ را گسترش دهد، باعث می شود ملت های مسلمان به پاخیزند ولو دولت های آنها همراهی نکنند، و شکست مفتضحانه ای خواهد خورد و مجبور به عقب نشینی می شود مثل جنگ 22 و 33 روزه که عقب نشینی کرد و شکست مفتضحانه ای خورد.

وی افزود: ما در مسائل مردم غزه همدرد آنها هستیم اما مردم فلسطین سیلی جانانه‌ای به اسرائیل زدند و ما امیدوار به پیروزی فلسطین هستیم. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان