آیین معارفه سازمان فرهنگی، ورزشی وسیاحتی کوثر برگزار شد

آیین معارفه سازمان فرهنگی، ورزشی وسیاحتی کوثر با حضور محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی و سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح ۱۰ آبان ۱۴۰۲ در هتل هویزه تهران برگزار شد.

در این مراسم حکم انتصاب دکتر میثم جعفری توسط سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به وی تقدیم شد.

به گزارش عصرخبر، سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تسلیت بابت شهادت مظلومانه مردم غزه گفت: امروز همه شما شاهد جنایات صهیونست با حمایت کشورهای غربی هستند. سالهاست این رژیم با حمایت این کشورها مردم عزیز فلسطین را به شهادت می رساند. لذا امروز یکی از اصلی ترین وظایف مسلمانان حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و امیدواریم به زودی شاهد نابودی این رژیم غاصب باشیم. 

وی افزود: تشکیل سازمان فرهنگی، ورزشی و سیاحتی کوثر با دستور ریاست بنیاد شهید در دو سال گذشته مدنظر قرار گرفت. البته این سازمان در سالیان گذشته به طور تفکیک شده تنها در حوزه اقامتی_سیاحتی و ورزشی مشغول به فعالیت بود، اما امروز بخش بزرگی از وظیفه معاونت فرهنگی بنیاد شهید به حوزه اجرا این سازمان سپرده شده است. 

هاشمی در تشریح اهداف این سازمان عنوان کرد: اولین هدف جدی این سازمان ارائه خدمات عالی به جامعه هدف است‌. اکنون جامعه هدف ما به بیش از سه و نیم میلیون نفر رسیده است و مراکز اقامتی ما اندک. لذا نیاز است این خدمات به صورت عادلانه در میان جامعه هدف توزیع شود بنابراین یکی از اصلی ترین وظایف این سازمان توزیع عادلانه مراکز اقامتی و ورزشی به جامعه هدف است. 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: تولید آثار هنری نیز باید یکی از اولویت های اصلی این سازمان است. کمااینکه دکتر قاضی زاده نیز معتقد است باید باتوجه به ظرفیت سازمان ها تولیدات فرهنگی_هنری و مخاطب پسندی را ارائه دهد. حتی رهبر انقلاب نیز بهترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را از طریق تولیدات آثار هنری عنوان کرده است. 

وی ادامه داد: سالهاست در بنیاد شهید نگاه به رسانه و فضای مجازی مغفول مانده بود در صورتیکه به باور ریاست بنیاد شهید رسانه و فضای مجازی بستری مناسب برای انتقال مفهوم ایثار و شهادت است. به همین خاطر سند و راهبردی نوشته و به این سازمان ابلاغ می شود تا حضوری جدی در این حوزه را به ثبت برساند.

هاشمی تاکید کرد: باید پرهیز از اصراف در امکانات مدنظر ویژه مدیران قرار بگیرد تا ما شرمنده شهدا نباشیم. امیدواریم آقای جعفری که خود عضو خانواده ایثارگران و دارای سوابق درخشان است بتواند در این حوزه موفق عمل نماید. 

میثم جعفری سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و سیاحتی کوثر در این مراسم گفت: این سازمان در مجوع 3 هزار تخت اقامتی و بیش از 57 مجتمع ورزشی را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق اساسنامه سازمان فرهنگی، ورزشی و سیاحتی کوثر، نحوه ارائه خدمات در بنیاد  شهید جز وظایف اصلی این سازمان است، افزود: تا پیش از این شکل اداره خدمات در حوزه گردشگری و ورزشی کاملا سنتی بود لذا تغییرات جدی به فضل خداوند اغاز شده است تا جامعه هدف بتواند به نحو عادلانه و مناسبتری از خدمات این سازمان استفاده کند. 

جعفری از تغییر شکل ارائه خدمات از سنتی به روش نوین خبر داد و گفت: راه اندازی سامانه متمرکز ارائه خدمات با هدف دسترسی راحت تر  به جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته است چراکه متاسفانه زیر ساخت ما برای جمعیت 3و نیم میلون نفری جامعه هدف بنیاد شهید اندک است. 

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و سیاحتی کوثر ادامه داد: در حوزه فصای فرهنگی مانند فضای مجازی و نشر کتب گام های خوبی برداشته شده است و از آنجاییکه فعالیت های معاونت فرهنگی بنیاد به سازمان محول شده است امیدواریم زیرساخت های موثری نیز برای آن فراهم نماییم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان