افشاگری جدید علیه متا در کنگره

یکی از کارمندان سابق متا در مقابل کنگره شهادت داد و ادعا کرد شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام از آزار و دیگر آسیب های متوجه نوجوانان در این پلتفرم آگاه بوده اما اقدامی نکرده است.

این بخشی از گفته های آرتورو بیجار کارمند سابق متا است که از 2019 تا 2021 میلادی در بخش سلامت اینستاگرام فعالیت می کرد و قبل از مدیر مهندسی تیم حفاظت و مراقبت فیس بوک از 2009 تا 2015 بود.

به گزارش مهر، بیجار در مقابل کمیته قضایی سنا درباره حریم خصوصی، فناوری و قانون در جلسه استماع مربوط به شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها بر سلامت ذهنی نوجوانان شهادت داد.

او در بیانیه ای گفت: اکنون زمان آن رسیده که عموم مردم و والدین سطح واقعی آسیبی که این محصولات در برابر دارند را بدانند و کاربران نوجوان نیز ابزارها برای گزارش دهی و سرکوب سواستفاده آنلاین را در اختیار دارند.

شهادت بیجار در زمانی اعلام شده که گروهی از نمایندگان کنگره خواستار تصویب قانونی هستند که شبکه های اجتماعی را ملزم می کند ابزارهایی برای حفاظت از کودکان در فضای آنلاین در اختیار والدین بگذارند.

بیجار در این جلسه گفت: هدف فعالیت او در متا این بود که روی طراحی فیس بوک و اینستاگرام به روش هایی تأثیر بگذارد که کاربران را به سمت رفتارهای مثبت تر سوق دهد و ابزارهایی را برای جوانان فراهم کند تا تجربیات ناخوشایند را مدیریت کنند.

متا در بیانیه ای اعلام کرد به محافظت از جوانان در فضای آنلاین متعهد است و به پشتیبانی نظرسنجی اشاره کرد که بیجار نیز در شهادت خود مقابل کنگره آن را مطرح کرده بود. همچنین این شرکت درباره ایجاد ابزارهایی مانند نوتیفیکیشن های ناشنا برای محتوای آسیب زا نیز توضیح داد.

همچنین این شرکت به ایجاد ابزارهایی مانند اعلان‌های ناشناس از محتوای بالقوه آسیب‌رسان اشاره کرد. در بخشی از بیانیه آمده است: هر روز تعداد بیشماری از داخل و خارج متا مشغول فعالیت هستند تا افراد جوان را ایمن نگه دارند.

بیجار به سناتورها گفت: به طور منظم با مدیران ارشد اجرایی شرکت از جمله مارک زاکربرگ ملاقات کرده و در آن زمان تصور می کرد از فعالیت او پشتیبانی می کنند. با این وجود او به این نتیجه رسیده بود که مدیران ارشد اجرایی بارها تصمیم گرفتند اقدامی برای برطرف کردن این چالش انجام ندهند.

بیجار در یک ایمیل متعلق به سال 2021 میلادی به زاکربرگ و دیگر مدیران ارشد اجرایی هشدار داد داده ها حاکی از آن است که 51 درصد کاربران اینستاگرام در 7 روز قبل از آن یک تجربه آزار را گزارش کرده اند.

میان این گروه 24.4 درصد کودکان 13 تا 15 سال بودند که آزارهای جنسی ناخواسته را گزارش کرده بودند.

سندی جداگانه نشان داد 13 درصد تمام کاربران 13تا 15 سال اینستاگرام که در پژوهش شرکت کرده بوند با آزارهای جنسی روبرو شده بودند.

بیجار همچنین به مدیران گفته بود دختر 16 ساله خود او پیام هایی زن ستیزانه و تصاویر مستهجن دریافت کرده و ابزارهای کافی برای گزارش این موارد نداشته است. وال استریت ژورنال نخستین بار ارسال چنین ایمیلی را فاش کرده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان