این پیکاپ برقی را می‌توان تا بی‌ نهایت راند! (+تصاویر)

پیکاپ الکتریکی رم‌چارجر ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ را عملاً تا بی‌نهایت می‌توان راند؛ فقط به شرطی که باک بنزینی‌اش پر نگه داشته شود.

استلانتیس، شرکت مادر برند‌هایی چون داج، کرایسلر و رَم، از خودرو الکتریکی جدیدی با یک ویژگی جالب‌توجه رونمایی کرد؛ پیکاپ رم‌چارجر 1500 مدل 2025 یک ژنراتور بنزینی دارد که با شارژ باتری‌ها در سفر‌های طولانی، دامنه‌ی حرکتی را در عمل «نامحدود» می‌کند.

این پیکاپ برقی را می‌توان تا بی‌نهایت راند!

به گزارش زومیت، نکته‌ی هوشمندانه‌ی این استراتژی، بهره‌بردن خریداران از خوبی‌های هر دو گروه خودروهای الکتریکی و بنزینی است؛ با یکبار شارژ کامل باتری، رم‌چارجر 1500 تا حدود 233 کیلومتر را به‌صورت کاملاً الکتریکی طی می‌کند؛ وقتی که باتری 148 کیلوواتی آن به نفس‌های آخر خود رسید، یک موتور 3٫6 لیتری V6 بنزینی با راه‌اندازی ژنراتور 130 کیلوواتی، فوراً وظیفه‌ی شارژ باتری‌ها را بر عهده می‌گیرد. بنا بر اطلاعیه‌ی استلانتیس، دامنه‌ی حرکت هیبریدی در این حالت به حدود 1110 کیلومتر می‌رسد.

از لحاظ قدرتی، رم‌چارجر جدید از دو موتور الکتریکی (یک موتور 250 کیلوواتی در جلو و یک موتور 238 کیلوواتی در عقب) نیرو می‌گیرد که در لحظه قادرند 663 اسب‌بخار نیرو و 833 نیوتون-متر گشتاور را به چرخ‌ها بفرستند. نتیجه، شتاب 0 تا 97 کیلومتر‌برساعت 4٫4 ثانیه‌ای، ظرفیت بار 1190 کیلوگرمی و توانایی کشش 6350 کیلوگرمی پیکاپ مورد بحث است.

درون پیکاپ جدید رم پر از صفحه‌نمایش است؛ یک صفحه‌ی 12٫3 اینچی به عنوان داشبورد دیجیتال، یک مانیتور اصلی 14٫5 اینچی برای بخش اینفوتیمنت (اطلاعات-سرگرمی) و در نهایت یک صفحه‌ی 10٫25 اینچی برای مسافران که به لطف پورت‌های HDMI، امکان اتصال دستگاهی مثل کنسول بازی نیز به آن فراهم است.

از دیگر امکانات رم‌چارجر 1500 می‌توان به هدآپ دیسپلی، آینه‌ی عقب دیجیتالی و ورود بدون کلید با استفاده از گوشی و کلید NFC اشاره کرد. قیمت خودرو جدید رم فعلاً نامشخص است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان