بوی بد پا نشانه چه بیماری است؟

بوی بد پا معمولاً نتیجه باکتری هایی است که ترکیبات گوگردی بدبو تولید می کنند و در فضای گرم و مرطوب کفش شما رشد می کنند. برای جلوگیری از بوی بد، روزانه پاهای خود را با آب و صابون کاملاً بشویید و آنها را نیز به خوبی خشک کنید.

صد آنلاین نوشت: آیا پاهای شما عرق کرده اند، متورم و سرد شده اند یا سوزن سوزن می شوند؟ در اینجا آنچه باید انجام دهید و علائم هشدار دهنده احتمالی برای موارد و مشکلات جدی تر گزارش داده شده است.
 
ممکن است به تغییرات فیزیکی که در پاهایتان اتفاق می افتد دقت نکنید، اما ارزش توجه به آن‌ها را دارند؛: آنها می‌توانند سرنخ‌هایی از نگرانی‌هایی ارائه دهند که از انگشتان پا شروع می‌شوند. آیا ممکن است پاهای شما چیزی در مورد سلامتی به شما بگوید؟ در اینجا برخی از علائم مرتبط با پا وجود دارد که طبیعی هستند و برخی از آنها ممکن است نیاز به مداخله ی پزشک داشته باشند.

بوی بد پا نشانه چیست؟

بوی پا می تواند شرم آور باشد، اما به ندرت جدی است. بوی بد پا معمولاً نتیجه باکتری هایی است که ترکیبات گوگردی بدبو تولید می کنند و در فضای گرم و مرطوب کفش شما رشد می کنند. برای جلوگیری از بوی بد، روزانه پاهای خود را با آب و صابون کاملاً بشویید و آنها را نیز به خوبی خشک کنید. جوراب هایی بپوشید که برای این نوع پا طراحی شده اند، به دنبال جفت‌هایی باشید که از پنبه یا سایر مواد ساخته شده‌اند که عرق را جذب کرده و به پاها اجازه تنفس می‌دهند.
 
اگر پاهای شما بیش از حد عرق می کند، مصرف کمتر غذاهای حیوانی و کافئین کمتر را در نظر بگیرید که هر دوی اینها می تواند بر متابولیسم شما و نحوه تولید عرق پاهای شما تأثیر بگذارد. شمامی توانید هر روز پاهای خود را در چای سیاه خنک خیس کنید تا مشکل برطرف شود؛ چرا که تانن موجود در چای ممکن است به کاهش تعریق کمک کند.

سردی پا نشانه چیست؟

سردی مزمن پاها نشانه گردش خون ضعیف است که اغلب نتیجه یک مشکل بزرگتر مانند بیماری قلبی، بیماری شریان محیطی یا کم خونی است.
 
کم کاری تیروئید همچنین می تواند منجر به سردی پا شود، مانند پدیده رینود، اختلالی که باعث انقباض شریان های کوچک در انگشتان دست و پا می شود و جریان خون را به طور موقت کاهش می دهد.
 
انگشتان پا ممکن است در پاسخ به سرما یا استرس عاطفی سفید و سپس آبی شوند و احساس سردی و بی حسی کنید.
 
هنگامی که جریان خون به حالت عادی باز می گردد دوباره قرمز می شوند و ضربان می زنند، گزگز می کنند یا متورم می شوند. پزشک شما می تواند وضعیت پاهای سرد شما را ارزیابی کرده و بر اساس تشخیص، درمان هایی را ارائه دهد.

تورم پا نشانه چیست؟

تورم مچ پا یا پاها اغلب در نتیجه خوردن غذای زیاد شور، مصرف برخی داروها یا ایستادن طولانی مدت است.
 
ورم پا همچنین یک عارضه جانبی شایع بارداری است. با این حال، ورم مزمن پاها ممکن است نشان دهنده موارد جدی تری مانند بیماری کلیوی، کبدی یا قلبی، نارسایی وریدی یا ترومبوز ورید عمقی باشد.
 
اگر بالا بردن پاها یا کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی شما، ورم پاهایتان را کاهش نمی دهد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

گزگز پا نشانه چیست؟

احساس سوزش، بی حسی یا گزگز در پاها اغلب نشان دهنده آسیب عصبی است که به عنوان نوروپاتی محیطی شناخته می شود.
 
دیابت یکی از علل شایع نوروپاتی است، اما می تواند ناشی از شرایط دیگری نیز باشد، از جمله بیماری کلیوی یا کبدی، اختلالات خودایمنی مانند سندرم شوگرن و لوپوس، کم کاری تیروئید و تومورها.
 
سوء مصرف الکل، شیمی درمانی، آسیب، و کمبود ویتامین B نیز می تواند منجر به نوروپاتی محیطی شود.
 
پزشک شما باید علت زمینه ای را شناسایی و درمان کند تا سلامت شما به روز اول بازگردد و سوزن سوزن شدن و گزگز پاهایتان متوقف شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان