عضو ارشد حماس در گفتگو با مشرق:

عملیات طوفان الاقصی مسأله فلسطین را به جایگاه اصلی خود بازگرداند

در این عملیات جانفشانی‌ها و رشادت‌های بزرگی صورت گرفت، اما نتیجه‌ای که بدست آمد این بود که مسئله به جایگاه طبیعی و اصلی خودش بازگشت و مشخص شد که مسئله فلسطین، مسئله آزاد سازی است.

سرویس جهان مشرق - عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر به تعبیر رهبر انقلاب ضربه‌ای ترمیم‌ناپذیر به رژیم صهیونیستی وارد کرد. ضربه‌ سنگین اطلاعاتی و نظامی حتی انتقام و کودک‌کشی دیوانه‌وار صهیونیست‌ها در نوار غزه هم هنوز نه توانسته سران رژیم موقت صهیونیستی را آرام کند و وجهه آن ها را در داخل ترمیم کند و نه توانسته ضربات قابل توجهی به توان نظامی حماس وارد آورد.

عملیات سردرگم اسرائیل در غزه از زمین و آسمان با کشتار بیش از 10 هزار غیرنظامی که 70 درصد آن زنان و کودکان هستند همچنان ادامه دارد اما روی کاغذ دستاورد عملیاتی قابل ارائه‌ای برای آن ندارند. طی یک ماه گذشته رژیم اسرائیل حتی در ترور فرماندهان میدانی یا سران حماس هم ناکام بوده است و روشن است حماس در باریکه 365 کیلومتر مربعی غزه برای مواجهه با دستگاه نظامی و اطلاعاتی اشغالگران تدارک هوشمندانه و بلندمدتی داشته است.

اما درباره عملیات طوفان الاقصی همچنان سوالاتی در میان افکار عمومی مطرح است. از جمله اینکه پس از شروع طوفانی این عملیات به نظر می‌رسد حماس روی زمین برای زمان پس از ورود به سرزمین های اشغالی پیش بینی مناسبی نداشت؛ یا اینکه چرا نیروهای حماس پس از ورود به شهرک های اشغالی غلاف غزه، تلاش نکردند با بهره‌گیری از غافلگیری ارتش اسرائیل، ضمن تثبیت مواضع، جبهه نبرد را در شهرک‌های اشغالی تعریف کنند که در ساعت‌های پس از عملیات، تقریبا در تصرف کامل نیروهای مقاومت فلسطینی بود.

خبرنگار مشرق در گفتگو با اسامه حمدان از رهبران بلندپایه جنبش حماس، این ابهامات را مطرح کرده است. اهداف عملیات طوفان الاقصی چه بود و مقاومت فلسطین تا چه مرحله‌ای برای این عملیات پیش بینی کرده بود؟

اسامه حمدان در پاسخ به این سوال ابتدا تصریح می‌کند که ملت فلسطین اکنون در مرحله آزادسازی کامل فلسطین ایستاده است. به گفته این رهبر حماس، مردم و مقاومت فلسطین می‌دانند که در این مرحله دردها و سختی‌های زیادی بر سر راه مردم فلسطین و مقاومت خواهد بود اما این مرحله جدیدی است که پایان آن حتما پیروزی نهایی خواهد بود. رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته نشان داده که یک رژیم قاتل و خون‌ریز است اما هرگز رژیم پیروز نیست.

وی در پاسخ به سوال مشرق و در توضیح ابهامات عملیات طوفان الاقصی می‌گوید اولین هدف عملیات بازگرداندن مساله فلسطین به جایگاه اصلی خودش بود؛ مساله‌ای که با طرح‌های خائنانه سازش در حال فراموشی بود.

«اولا شما نمی توانید بشینید نظاره گر این مسئله باشید که در طرف مقابل دارند مسئله فلسطین را کاملا از بین می‌برند و هیچ اقدامی نکنید. درست است که در این عملیات جانفشانی‌ها و رشادت‌های بزرگی صورت گرفت، اما نتیجه‌ای که بدست آمد این بود که مسئله به جایگاه طبیعی و اصلی خودش بازگشت و مشخص شد که مسئله فلسطین، مسئله آزاد سازی است.

بایدن سال گذشته به محمود عباس گفته بود که هیچ دولت فلسطینی در کار نخواهد بود، مگر اینکه مسیح دوباره بازگردد. اما الان می‌گوید که حتما دولت فلسطین باید بوجود بیاید، صرف نظر از اینکه تعریفش از دولت فلسطین چیست، چون بایدن دارد متوجه می شود که باقی ماندن اشغالگری به خاتمه خوشی در منطقه نخواهد رسید. همه زمین فلسطین برای ملت فلسطین است و هیچ راه حل دیگری جز آزادسازی تمام فلسطین در کار نیست.»

اسامه حمدان دومین هدف را ضربه نظامی به ارتش این رژیم بیان می‌کند:

« شکست دادن لشکر اسرائیل مستقر در اطراف غزه دومین هدف عملیات طوفان الاقصی بود که همیشه در تجاوزات به غزه شریک بود و یکی از بهترین لشکرهای جنگی رژیم صهیونیستی است.

پیش بینی مقاومت این بود که ما به 24 ساعت زمان نیاز داریم تا بتوانیم پایگاه‌های این لشکر در غلاف غزه را تحت تصرف خودمان در بیاوریم. عملیات ساعت 6:10 دقیقه صبح آغاز شد، ساعت 10 صبح کار تمام شد و این شگفتی بود که ما اصلا توقع و پیش بینی‌اش را نداشتیم.

بنابراین ما در دسترسی به این هدف موفق شدیم. همینطور شما این را می‌دانید که شهرک‌هایی که اطراف غزه ساخته شده است، همگی زمین‌های مردم غزه بوده است که اشغال و در ملک مردم غزه ساخت ساز شده است. این شهرک‌ها نقاط اصلی تمرکز ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی هستند. نتیجه طوفان عملیات طوفان الاقصی این است که هیچ کدام از شهرک‌نشینان به این شهرک‌ها باز نخواهند گشت و این اراضی دیگر برای صهیونیست‌ها قابل سکونت نیست.

این رهبر حماس در پایان تاکید کرد: این عملیات این پیام را به همه در سطح منطقه رساند که ما هیچ نیازی به آمریکایی‌ها برای بازطراحی نقشه منطقه نداریم و فرزندان این منطقه خودشان می‌توانند این کار را انجام دهند و مشکل اصلی این منطقه وجود اسرائیل است. بعد از تحقق این اهداف خیلی طبیعی است که شما به مواضع دفاعی خودتان بازگردید، چرا که پیش بینی شده است که دشمن حمله خودش را آغاز خواهد کرد و این حمله نیز یک شکست دیگر برای دشمن خواهد شد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان