دیدار هیأت اقتصادی طالبان با دبیر شورایعالی مناطق آزاد ایران در چابهار / تاکید افغانستان بر توافق بلند مدت

عبدالملکی ادامه داد: این توافق بلندمدت در زمینه حمل و نقل، لجستیک، فراوری محصولات مختلف است و مسوولان طالبان بر توافق بلند مدت تاکید دارند و چون سودآوری در بلندمدت هست. ما هم بر این توافق تاکید داریم تا سرمایه گذاری شکل گرفته و ایجاد زیرساخت بنفع هر ۲ طرف باشد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در نشست هیأت عالی‌رتبه افغانستان در بندر چابهار گفت: توافقنامه بلند مدت سرمایه‌گذاری بین ایران و افغانستان با محوریت منطقه آزادچابهار در حال شکل گیری است.
 
 به گزارش ایسنا، حجت الله عبدالملکی شامگاه پنجشنبه در دیدار با عبدالغنی برادر در نشست هیأت عالی‌رتبه افغانستان در بندر چابهار ضمن اشاره به اینکه ایران و افغانستان 2 کشور بسیار مهم در حوزه تمدن اسلامی هستند و اشتراکات فرهنگی زیادی دارند، بستر مناسبی برای توسعه تعاملات اقتصادی نیز می‌توانند باشند.
 
وی ادامه داد: این توافق بلندمدت در زمینه حمل و نقل، لجستیک، فراوری محصولات مختلف است و مسوولان کشور افغانستان بر توافق بلند مدت تاکید دارند و چون سودآوری در بلندمدت هست ما هم بر این توافق تاکید داریم تا سرمایه گذاری شکل گرفته و ایجاد زیرساخت بنفع هر 2 طرف باشد.
 
وی افزود: سرزمین جمهوری اسلامی ایران بهترین مسیر منطقه برای توسعه ترانزیت دریایی هست و این مهم برای کشورهای منطقه کاربردی و پر منافع خواهد بود.
 
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: انتخاب ایران از سمت افغانستان برای توسعه همکاری نشان‌دهنده فهم و درایت مسئولین این کشور است و ضمن استقبال از این موضوع، آمادگی ایران را جهت تعمیق همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی به صورت بلند مدت با هدف تامین زیرساخت مناسب و سود دهی اعلام کرد.
 
این هیأت که به ریاست ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزراء افغانستان، به همراه سرپرست وزارتخانه‌های مالیه، ترانسپورت، صنعت و تجارت و تعدادی از مسئولان ادارات و بخش‌های مرتبط اقتصادی و ترانزیتی به چابهار سفر کرده بود پس از بازدید از زیرساخت‌های بندر و منطقه آزاد، در نشست مشترک با مسئولان راه‌های سرمایه گذاری را بررسی کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان