شرکت خودروسازی که بن‌سلمان انتخاب کرد، دردسرساز شد!

گزارش مالی تکان‌دهنده‌ی لوسید نشان می‌دهد که این شرکت از فروش هر خودروی برقی ۲۱ میلیارد تومان ضرر می‌کند.

لوسید موتورز، شرکت خودروسازی سرشناس و تولیدکننده‌ی خودروی سدان لوسید ایر، به‌ازای هر خودرو فروخته شده در سه‌ماهه‌ی سوم امسال، بیش از 430 هزار دلار ضرر کرده است.

بنا بر آخرین گزارش مالی این شرکت سازنده‌ی خودروی الکتریکی، درآمد لوسید از 195٫5 میلیون دلار در فصل سوم 2022 به 137٫8 میلیون دلار در فصل سوم 2023 رسیده است. ازطرفی ضرر خالص این شرکت با افزایش 100 میلیون دلاری به 630٫9 میلیون دلار رسید؛ این‌ آمارها درحالی است که در بازه‌ی زمانی مورد بحث 1٬456 خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

به گزارش زومیت، فروش هر خودرو، حدود 433 هزار دلار خرج روی دست لوسید گذاشته است؛ این مقدار در سه ماهه‌ی دوم سال جاری، 544 هزار دلار بود.

با وجود کمتر شدن ضرر به‌ازای هر خودرو، از دست دادن این میزان سرمایه چندان جالب نیست؛ مخصوصاً وقتی گران‌ترین محصول فروخته شده توسط لوسید حدود 250 هزار دلار قیمت دارد.

شرکت خودروسازی که بن‌سلمان انتخاب کرد، دردسرساز شد!

خودروی لوسید ایر Pure

این شرکت مستقر در کالیفرنیا، در سه ماهه‌ی سوم 2023 تنها موفق به تولید 1٬550 دستگاه خودرو الکتریکی شد؛ این مقدار حتی به نصف رکورد 3٬493تاییِ ثبت‌شده در سه‌ ماهه‌ی پایانی سال گذشته نمی‌رسد.

به علاوه، ضررهای تجمیعی لوسید در 9 ماه نخست امسال به 2٫17 میلیارد دلار رسید؛ این مقدار در مدت مشابه سال قبل 1٫83 میلیارد دلار بود. پیش‌تر، لوسید موتورز پیش‌بینی تعداد خودروهای تولیدی در سال 2023 را از مقدار 10 تا 14 هزار دستگاه قبلی، به 8 تا 8٫5 هزار خودرو کاهش داده بود.

با این همه، لوسید سال مالی گذشته را با 5٫45 میلیارد دلار نقدینگی به پایان رساند؛ این مقدار به تولید و عرضه‌ی SUV جدید این شرکت یعنی Gravity کمک خواهد کرد. به گفته‌ی پیتر راولینسون، مدیرعامل لوسید، گرویتی هفته‌ی آینده معرفی و در اواخر 2024 به خط تولید وارد می‌شود.

لوسید هم‌چنین اخیراً مدل پرچم‌دار ایر Sapphire و مدل ایر Pure RWD از سدان خود را عرضه کرد و کارخانه‌ای نیز در عربستان سعودی به راه انداخت. هم‌چنین طبق قراردادی با شرکت بریتانیایی استون مارتین، لوسید وظیفه‌ی تأمین پیشرانه‌های الکتریکی مورد نیاز این شرکت را بر عهده گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان