با هفت عجایب طبیعی جهان آشنا شوید(+عکس)

این نقاط دیدنی با شکوه تنوع سیاره زمین را آشکار می کنند.

برای دوستداران طبیعت، هفت عجایب طبیعی جهان بسیار هیجان انگیز است. این مکان ها همه به طور طبیعی و بدون تغییر قابل توجه توسط انسان شکل گرفته اند.

به گزارش پارسینه، چندین نسخه مختلف از فهرست هفت عجایب طبیعی جهان وجود دارد. ما بر روی رایج ترین لیست پذیرفته شده تمرکز خواهیم کرد، که در مقاله CNN در سال 1997 ایجاد شده است 

در اینجا آنچه باید در مورد عجایب هفتگانه طبیعی جهان بدانید آورده شده است؛

با هفت عجایب طبیعی جهان آشنا شوید(+عکس)

1) پارک ملی گراند کنیون در جنوب غربی ایالات متحده به دلایل خوبی "گرند" نامیده می شود. این دره با عمق بیش از یک مایل، طول رودخانه 277 مایل و عرض بین 4 تا 18 مایل، یکی از بزرگترین و طولانی ترین دره های جهان است.

این شگفتی طبیعی در اثر فرسایش توسط رودخانه کلرادو شکل گرفت. این صخره ها بیش از 1000 غار را پنهان کرده اند که برخی به عنوان مخفیگاه حیوانات و برخی دیگر مصنوعات ماقبل تاریخ را نشان می دهند. جای تعجب نیست که فسیل های بی شماری وجود دارد که قدمت برخی از آنها به 740 تا 1200 میلیون سال پیش می رسد.

بازدیدکنندگان می توانند با رفتن به پارک ملی گرند کانیون در آریزونا از این منظره طبیعی جهانی لذت ببرند.

با هفت عجایب طبیعی جهان آشنا شوید(+عکس)

2) دیواره مرجانی بزرگ با پوشش تقریبی 216000مایل مربع از دریای مرجانی، بزرگترین سیستم صخره مرجانی در جهان است. بیش از 2500صخره منفرد و 900 جزیره این شگفتی طبیعی را تشکیل می دهند که بیش از 1200 مایل در خط ساحلی شمال شرقی استرالیا امتداد دارد.

این صخره دارای تنوع زیستی باورنکردنی است. بیش از 1500 گونه ماهی، 4000گونه نرم تن و 400 گونه مرجان در اکوسیستم های وسیع این صخره یافت می شود. این صخره به عنوان یک زیستگاه حیاتی برای گونه‌هایی عمل می‌کند که بسیاری از مردم برای پروتئین به آن‌ها تکیه می‌کنند.

با هفت عجایب طبیعی جهان آشنا شوید(+عکس)

3)سومین مورد از هفت عجایب طبیعی جهان، بندری است که در اطراف ریودوژانیرو برزیل قرار گرفته، که بزرگترین خلیج طبیعی جهان است. فرسایش اقیانوس اطلس این شگفتی طبیعی را که به عنوان خلیج گوانابارا نیز شناخته می شود، ایجاد کرده است.

کشتی های باری بزرگ و قایق های تفریحی اغلب در بندر ریودوژانیرو دیده می شوند. هم یک آبراه حیاتی برای کشتیرانی و هم یک مقصد توریستی محبوب است، با سواحل شنی خیره کننده در اطراف. 

متاسفانه خلیج گوانابارا توسط آلودگی تهدید می شود. روزانه مقادیر زیادی فاضلاب و زباله‌های صنعتی از تأسیساتی مانند پایانه‌های نفتی، دو فرودگاه و هزاران کارخانه وارد بندر می‌شوند. بوی تعفن می تواند بسیار زیاد باشد، به خصوص در هوای گرم.

با هفت عجایب طبیعی جهان آشنا شوید(+عکس)

4)قله اورست در مرز نپال و تبت بلندترین کوه جهان است. قله آن بالاترین نقطه از سطح دریا روی زمین با ارتفاع تقریباً 29032 فوتی است.

صعود به قله اورست خطرناک است و فقط برای کوهنوردان بسیار ماهر امکان پذیر است.

اخیراً دانشمندان میکروپلاستیک‌هایی را در بالای اورست کشف کرده‌اند که یادآور هشداردهنده‌ای است که آلودگی ناشی از انسان تا چه اندازه می‌تواند جا به جا و در مسیرهای صعب العبور قرار گیرد.

با هفت عجایب طبیعی جهان آشنا شوید(+عکس)

5) شفق‌های شمالی معمولاً در قطب شمال در اطراف ایسلند، گرینلند، کانادا و شمالی‌ترین بخش‌های اسکاندیناوی ظاهر می‌شوند. پارک ملی دنالی در آلاسکا یکی دیگر از نقاط عالی برای دیدن آنهاست.

آنها را می توان به صورت نورهای موج مانند یا ورقه ای در آسمان مشاهده کرد، اغلب به رنگ های مایل به سبز یا قرمز و به شدت درخشان هستند. بهترین زمان برای دیدن این چراغ های رقص بین ماه های مارس و آوریل یا بین سپتامبر و اکتبر است.

اگر به دنبال آنها هستید، حتما لباس گرم بپوشید.

با هفت عجایب طبیعی جهان آشنا شوید(+عکس)

6) آتشفشان پاریکوتین یک آتشفشان مخروطی خاکستری است که در مکزیک واقع شده است. جهان رشد این آتشفشان را از زمانی که در سال 1943 در مزرعه ذرت یک کشاورز آغاز کرد، تماشا کرده است و در واقع جوانترین آتشفشان جهان است. 

بازدیدکنندگان می توانند این شگفتی طبیعی را از پایه یا حتی از دهانه آن تماشا کنند. آنها حتی می توانند یک کلیسای نیمه مدفون به نام San Juan Parangaricutiro را در لبه دهکده ای به نام Paricutin ببینند که توسط آتشفشان هنگام بیرون ریختن گداخته ها از زمین،مدفون شد.

با هفت عجایب طبیعی جهان آشنا شوید(+عکس)

7)آبشار ویکتوریا، بزرگترین آبشار جهان، در جنوب آفریقا و در مرز زامبیا و زیمباوه واقع شده است. رودخانه زامبزی به عنوان منبع آب آبشار عمل می کند. آبشار ویکتوریا بیش از 5600 فوت عرض و 3000 فوت ارتفاع دارد و عمق متوسط آن حدود 328 فوت است.

این شگفتی طبیعی وسیع بخش‌هایی از پارک ملی زیمبابوه، پارک ملی زامبزی زیمبابوه و پارک ملی Mosi-oa-Tunya زامبیا را اشغال می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان