چرا باید در سفر به کرواسی از گورسکی کوتار دیدن کرد

اگر شما اهل کوهنوردی یا دوچرخه سواری هستید یا اینکه در کل به دنبال وقت گذراندن در طبیعت هستید، پس سفر به گورسکی کوتار (Gorski Kotar) می‌تواند بسیار مناسب شما باشد. این منطقه بسیار زیبا و باشکوه با ویژگی منحصربه‌فردش اغلب اوقات کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته و تقریباً دست نخورده باقی مانده است.

چرا باید در سفر به کرواسی از گورسکی کوتار دیدن کرد

اگر شما اهل کوهنوردی یا دوچرخه سواری هستید یا اینکه در کل به دنبال وقت گذراندن در طبیعت هستید، پس سفر به گورسکی کوتار (Gorski Kotar) می‌تواند بسیار مناسب شما باشد. این منطقه بسیار زیبا و باشکوه با ویژگی منحصربه‌فردش اغلب اوقات کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته و تقریباً دست نخورده باقی مانده است.

گورسی کوتار منطقه‌ای سرسبز و کوهستانی در غرب کرواسی است و بین کارلواچ و ریجکا قرار دارد. اینجا از جنگل‌های وسیع و دریاچه‌های متعدد تشکیل شده که حدود 64 درصد از این چشم‌انداز این منطقه را تشکیل می‌دهند. از همین رو، اینجا برای گشت‌وگذار در فضای باز بسیار عالی است.

به همین خاطر است که گورسکی کوتار قلب سبز کرواسی لقب گرفته و برخی حتی آن را سوئیس کرواسی می‌نامند. اینجا هم در تابستان و هم در زمستان سرزمین عجایب است و زیبایی‌های متعددی درون خودش دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با اینجا آشنا شوید.

آبشارها و دریاچه‌های گورسکی کوتر

در گورسکی کوتار آبشارهای پلکانی متعددی به چشم می‌خورند و این در حالی است که در دره‌های Vražji Prolaz و Kamačnik نیز قدرت آب به‌خوبی به نمایش در آمده است. گورسکی کوتار دریاچه‌های بسیار زیبایی نیز دارد که شامل دریاچه Lokve و دریاچه Bajer می‌شود، دریاچه‌هایی که بسیار مورد توجه کوهنوردان قرار گرفته‌اند.

دریاچه Lokve تا پایه کوهستان Risnjak ادامه دارد و یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر زیبا و تماشایی را در این منطقه ایجاد کرده است. این دریاچه در واقع حداکثر عمق 40 متری دارد و در سال 1954 میلادی و زمانی که سدی برای جلوگیری از جریان رودخانه Lokvarka ساخته شده بود، ایجاد شده است.

دریاچه Fuzine نیز در دره بسیار زیبای رودخانه  Licanka در دهه پنجاه میلادی ساخته شده است و میانگین عمق آن نیز 2 تا 7 متر است که برای انجام ورزش‌های آبی همچون قایقرانی، کانویینگ و کایاک سواری ایده‌ال است. به‌خاطر جریان‌های باد دائمی اینجا برای موج‌سواری نیز مناسب است.

غذاشناسی گورسکی کوتار

گوشتخواران مطمئناً از سفر به گورسکی کوتار بسیار لذت خواهند برد. غذاها در اینجا عمدتاً متشکل از گوشت بره، گاو و خوک هستند که با کلم ترشی و لوبیا پخته می‌شوند یا اینکه گوشت‌ها به‌صورت کبابی یا دودی طبخ می‌شوند. گوشت گوزن یا گراز نیز اغلب اوقات برای تهیه سوسیس، پستو تره فرنگی، گولش با پولنتا، نان خانگی یا کوفته سیب زمینی استفاده می‌شوند. برای دسر نیز توت سیاه یا اشترودل سیب و پنیر خانگی شیر گاو موجود است. مردم محلی گورسکی کوتار میزبانان سخاوتمندی هستند که همیشه از مهمانان استقبال بسیار خوبی به عمل می‌آورند.

شگفتی‌های گورسکی کوتار در تمام فصول

گورسکی کوتار زیبایی‌های بسیار زیادی دارند که حتی در زیر پوشش برفی نیز می‌توان از تماشای آن‌ها لذت برد. در فصل تابستان و بهار نیز اینجا پوشیده از سرسبزی و حیات می‌شود و این در حالی است که رنگ‌های زرد پاییزی نیز جلوه بسیار تماشایی‌ای به اینجا می‌بخشند.

گشت‌وگذار در گورسکی کوتار

گشت‌وگذار در گورسکی کوتار بسته به خود شما می‌تواند کوتاه یا طولانی باشد اما یک تور 7 روز گزینه بسیار خوبی به نظر می‌رسد. در این تور هفت روزه می‌توان از Fuzine، پارک ملی Risnjak، گذر Vražji، نوار Zeleni و شهر دلنایس و پارک ملی حفاظت شده Japlenški و همچنین پارک جنگلی Golubinjak و کوهستان افسانه‌ای Klek بازدید به عمل آورد.

با گشت‌وگذار در گورسکی کوتار می‌توان به دور از شلوغی و سروصدای شهر تعطیلات دلنشینی را در دل طبیعت سپری کرد و از پیاده‌روی در جنگل، مناطق محافظت شده و پارک‌های ملی لذت برد. در این گشت‌وگذار همچنین می‌توان از افسانه‌هایی که توسط راهنماها نقل می‌شود، لذت ببرید و همچنین با محصولات بومی و غذاهای معروف منطقه از خودتان پذیرایی کنید.

در طول سفر به گورسکی کوتار شما می‌توانید قلب سبز کرواسی، مناظر، سنت‌ها و سبک زندگی مردمان آن را کاوش کنید و از غذاهای خوشمزه و لذیذ بچشید و جاهای دیدنی درخشان و پنهان را مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان