فنر هوا دو محفظه، لاستیکهای بیصدا و فناوری لغو سر و صدای جاده با هم کار میکنند تا EM90 را به یک دفتر کار بیصدا روی چرخ تبدیل کنند.
همه میدانند که خودروهای برقی عموماً به دلیل عدم وجود میلیونها انفجار در زیر کاپوت، بیصداتر از خودروهای احتراق داخلی هستند. اما ولوو با مینیون برقی کاملاً جدید EM90 خود میخواهد سکوت را به سطح بعدی برساند، یا حداقل این چیزی است که ما از مطالب رسمی مطبوعاتی دریافت میکنیم.
این خودرو که دیروز با تمام شکوه خود برای بازار چین رونمایی شد، جایی که مینیونها فقط برای افرادی که بچه دارند نیستند، دارای «عایق صوتی درجه یک و فناوری لغو صدا جاده»، همچنین سیستم تعلیق هوای دو محفظه و لاستیکهای بیصدا است. این ترکیب ویژگیها باید کابینی فوقالعاده آرام در هنگام سفر ایجاد کند، که از نظر تاریخی برای تولیدکنندگان خودروهای برقی یک چالش بوده است.
از آنجایی که صدای موتور وجود ندارد تا صدای باد و جاده را بپوشاند، این موارد معمولاً در یک خودروی برقی بیشتر احساس میشوند. ولوو با رویکرد کاهش صدا ممکن است با EM90 برنده باشد، اما تا زمانی که یکی از آنها را در دست نگیریم، نمیتوانیم مطمئن باشیم. و در حال حاضر، نمیدانیم چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، زیرا مینیون برقی در حال حاضر فقط در چین عرضه میشود، اگرچه بازارهای دیگری نیز در حال بررسی هستند.
جدای از ویژگیهای حذف نویز، فضای داخلی EM90 دارای یک سیستم صدای فراگیر Bowers & Wilkins 21 بلندگو است که ظاهراً میتواند مینیون برقی را به یک سالن کنسرت خصوصی در حال حرکت تبدیل کند، در حالی که یک صفحه نمایش تاشو 15.6 اینچی روی سقف به عنوان تلویزیون در حال حرکت عمل میکند. میتوان از آن برای تماشای فیلم یا شرکت در جلسات ویدیویی، از جمله با دوربین ویدیویی استفاده کرد و از نمایشگر تلفن همراه و چندین برنامه شخص ثالث برای محتوای رسانه پشتیبانی میکند.
همچنین یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 15.4 اینچی برای راننده وجود دارد که توسط پلتفرمهای کوکپیت اسنپدراگون کوالکام با قابلیت اتصال سلولی 5G پشتیبانی میشود.
اولین مینیون ولوو دارای شش نفر در پیکربندی 2-2-2 است، در حالی که سرنشینان ردیف دوم از یک جفت صندلی ماساژور با تهویه و گرمایش فردی، به علاوه میزهای داخلی و جا لیوانهای نوشیدنی بهره میبرند. دو در کشویی باعث میشود سرنشینان عقب به راحتی وارد و خارج شوند.
نیروی EM90 توسط یک موتور الکتریکی تک نصب شده در عقب تامین میشود که 200 کیلووات (268 اسب بخار) قدرت تولید میکند. با استفاده از یک بسته باتری 116 کیلووات ساعت، این مینیون جعبهای میتواند در 8.3 ثانیه از صفر تا 62 مایل در ساعت شتاب بگیرد.
با توجه به اینکه وزن آن 6091 پوند (2763 کیلوگرم) است و طول آن 205 اینچ (5206 میلیمتر) است، این بد نیست. فاصله بین دو محور نیز به همان اندازه چشمگیر 126 اینچ (3205 میلیمتر) است، در حالی که عرض آن 79.6 اینچ (2024 میلیمتر) و ارتفاع آن 73.1 اینچ (1859 میلیمتر) است.
در اینجا جایی است که من به آنچه شما، خواننده عزیز، ممکن است در مورد Volvo EM90 بدانید اشاره میکنم، و این واقعیت است که مینیون سوئدی به شدت بر اساس Zeekr 009 بازار چین ساخته شده است. هر دو Volvo و Zeekr تحت چتر Geely هستند، بنابراین جای تعجب نیست که EM90 از نظر مشخصات و ابعاد تقریباً با مدل خواهر خود یکسان است.
صحبت از مشخصات، باتری مینیون برقی اسکاندیناوی را میتوان در کمتر از 30 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ کرد، در حالی که برد حداکثر آن 459 مایل (738 کیلومتر) ذکر شده است. با این حال، شایان ذکر است که رقم برد بر اساس چرخه آزمایش خودروهای سبک چین (CLTC) است که معمولاً در مقایسه با اعداد WLTP و EPA بالاترین برآورد برد را ارائه میدهد.
درست مانند SUV EX90، EM90 دارای قابلیتهای شارژ دو طرفه است، به این معنی که میتوان برق را از باتری ولتاژ بالا برای شارژ مجدد یک خودروی برقی دیگر یا لوازم خانگی یا ابزار صادر کرد. علاوه بر این، EV همچنین میتواند از طریق عملکرد وسیله نقلیه به شبکه (V2G) برق را به شبکه ارسال کند.
از نظر ایمنی، Volvo EM90 دارای مجموعه حسگرهای همه جانبه با دوربینهای با وضوح بالا، دوربینهای نمای جانبی، رادار موج میلیمتری و چندین رادار فراصوت است.
از نظر طراحی، مینیون برقی دارای چراغهای جلوی Thor’s Hammer signature ولوو است که در کنار یک جلوپنجره مصنوعی روشن که لوگوی روشن برند را در خود جای داده است، قرار دارد. در عقب، یک علامت تجاری روشن و مجموعه ای از چراغهای عقب LED وجود دارد که با الهام از خط افق شهر مدرن، هم به سمت بالا و هم به سمت پایین گسترش یافته است، در حالی که نوار فلزی تقسیم کننده خط افق مرکزی را نشان می دهد، ولوو میگوید.
چهار رنگ بیرونی و دو اندازه چرخ آئرودینامیکی، 19 و 20 اینچی موجود است. قیمت از 114000 دلار نسبتاً سنگین شروع میشود که معادل 818000 یوان است، بنابراین میتوان گفت که این یک رقیب مستقیم برای Chrysler Pacifica Plug-In Hybrid که نصف آن قیمت است، نیست.
جیم روآن گفت: «ولوو EM90 یک خودروی برقی فوق العاده راحت با کابینی هوشمند، شارژ سریع، برد رانندگی رقابتی، زبان طراحی منحصر به فرد ولوو و سطح بالایی از پریمیوم در تمام جزئیات است.» “اما مهمتر از آن کاری است که برای شما انجام می دهد. به شما فضای ارتباط می دهد. اتاق برای ایجاد. اتاق برای استراحت. اتاق برای شما و برای کسانی که در اطراف شما هستند.“
پس، شما چه میگویید؟ آیا Volvo EM90 میتواند مینیون رویاهای شما باشد؟ در نظرات زیر به ما اطلاع دهید.