اطلاعات آنلاین : محاکمه جبلی و جلیلی روی آنتن زنده / یک عده کارنابلد را اتوبوسی آوردید صداوسیما!

شنیدیم که جبلی دستوری می دهد و جلیلی چیز دیگری اجرا می‌کند. مثلا اسم اصغر فرهادی را هم در صداوسیما نمی آورند چه برسد که از او برای تولید کمک بخواهند، چرا؟

اطلاعات آنلاین نوشت: کارشناس مهمان برنامه جام جم گفت: چرا اینقدر به هنرمند بی احترامی می‌کنید و دائم آنها را مقصر می‌دانید؟ مدیریت شما اشتباه است که نمی‌تواند با هنرمندان تعامل کند.
 
برنامه بیست و دوم «جام جم» بازهم به محکمه‌ای علیه مدیران صداوسیما تبدیل شد و با وجود پارازیت‌های مجری برای اصلاح مسیر گفتگو، مهمانان برنامه به انحا مختلف، مدیریت پایداری در صداوسیما را عامل دفع مخاطب و عدم جذابیت برنامه‌های صداوسیما عنوان کردند.
 
در برنامه شب گذشته جام جم «محمود گبرلو» منتقد و برنامه ساز در کنار «سید محمد حسینی»، دبیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به موضوع «جذابیت در سریال‌سازی» پرداختند.
 
گبرلو در پاسخ به سوال مجری در خصوص مشکلات برخی سریال‌ها در جذابیت نمایشی و تفاوت تلویزیون و نمایش خانگی گفت: مشکل اصلی مدیریت در تلویزیون است. افرادی سرکار آمده‌اند که جوان و متعهد و انقلابی نام دارند اما نه تجربه کار در تلویزیون را دارند و نه تخصص سریال سازی. این افراد بعضا یک بار داخل استدیو هم نیامده اند اما حالا در مقام تصمیم‌گیر و مدیریت نشسته‌اند.
 
در دوره آقای جبلی تیم جدیدی وارد صداوسیما شده‌اند و به نوعی اعلام کردند همه گذشته‌ها نابلد و غیر متعهد بودند و باید از نگاه‌های جدید، جوان و خلاق استفاده کنیم. این در شعار خوب است اما وقتی وارد میدان عمل می‌شویم، می‌بینیم اصلا این نیست. عده‌ای جوان نابلد اما متعهد، غیر متخصص اما انقلابی وارد عرصه شدند که شاید تا به حال اصلا وارد استودیو نشده‌اند، چه اینکه بخواهند یک سریالی را مدیریت کنند. در عالم تولید فیلم سریال سازی خیلی سخت است و مدیریتی هوشمند می‌خواهد تا درست این تیم را هدایت کند.
 
وی با بیان اینکه یک عده جوان غیر متخصص را اتوبوسی وارد صداوسیما کرده‌اند، به مدیریت جبهه پایداری در صداوسیما اشاره کرد و ادامه داد: همین آقای جلیلی برنامه ما را تعطیل کرد، چون قرار بود هنرمندان روبروی هم بنشینند و باهم گفتگو کنند. حالا همین ایشان اجازه تعامل با هنرمندان را نمی‌دهد. چرا چون مثل آن خانم معتقدند صداوسیما مال حزب‌اللهی هاست و کسی دیگری سهم و حقی ندارد. وقتی سریال ضعیفی تولید و پخش می‌شود مدیران باید پاسخگو باشند نه اینکه اشکالات را متوجه هنرمند و تهیه کننده و نویسنده و کارگردان بدانند.
 
گبرلو که تجربه ساخت برنامه هفت را دارد با تقدیر از مدیریت لاریجانی و ضرغامی در صداوسیما، افول سریال سازی را از میانه دوران مسئولیت علی عسگری دانست و افزود: در دو سال گذشته چه سریال جذابی تولید شده که درباره آن حرف بزنیم؟ کدام هنرمند محبوب برای کار به صداوسیما دعوت شده؟ آقای تنابنده و عطاران و مهران مدیری کجا هستند؟
 
گبرلو ادامه داد: متاسفانه در شرایط امروز سریال خوبی در تلویزیون نداریم و مردم تولیدات را دوست ندارند. اینکه مردم می نشینند پای سریال نگاه می‌کنند بخشی از آن به جهت علاقه‌ای است که مردم به تلویزیون دارند و در چینش خانه یکی از اعضای خانواده است و آن را قبول دارند. تلویزیون را روشن می‌کنند و می‌خواهند سرگرمی، تفریح و تعامل داشته باشند اما می‌بینند که سریال‌ها برای آن‌ها جذاب نیست. چه کسی مقصر است جز مدیریت صداوسیما؟ سیستم های نظارتی کجا هستند؟ این مدیران فقط باید صندلی را اشغال کنند و حقوق بگیرند؟ یا با تخصص و تعهد، هدایت تولیدات را هم عهده دار شوند؟
 
سید محمد حسینی نیز در بخشی از این برنامه گفت: البته مدیریت صداوسیما و مدیریت فرهنگی اقتضائاتی دارد و همه مسئولیت بر عهده ایشان نیست، فشارهای بیرونی و اتاق های متعدد تصمیم گیر نیز در این امر دخالت دارند و همین کار را سخت می‌کند.
 
گبرلو در میان صحبت حسینی گفت: بله شنیدیم که جبلی دستوری می دهد و جلیلی چیز دیگری اجرا می‌کند. مثلا اسم اصغر فرهادی را هم در صداوسیما نمی آورند چه برسد که از او برای تولید کمک بخواهند، چرا؟
 
مدیر انجمن سینمای انقلاب دفاع‌مقدس ادامه داد: چیزی که تلویزیون را جذاب می‌کند آثار نمایشی پر هزینه و الف ویژه تلویزیون نیست. چیزهای دیگری هم از جمله نحوه برخورد با عناصر مختلف جذابیت در تلویزیون هم هست. مثلا وقتی خبر گوش می‌دهم، دوست دارم فضای کلی و جزئیات خبر دستم بیاید و مستمرا جلوی تلویزیون ننشینم که بگوید ریف دمشق آزاد شد. ریف دمشق کجاست؟ چرا برای من باز نمی‌شود؟ یا در موضوع غزه و تراژدی که در حال رخ دادن است. خیلی ساده است افرادی را بیاوریم که بخواهند از منظر جزئی نگری به این موضوعات بپردازند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان