برآورد اوپک درباره تقاضای نفت قیمت‌ها را افزایش داد

اوپک در گزارش ماهانه‌اش سفته‌بازان را مسئول کاهش اخیر قیمت‌ها دانست و در عین حال پیش‌بینی خود برای تقاضای نفت در سال ۲۰۲۳ میلادی را اندکی افزایش داد و به پیش‌بینی نسبتاً بالای خود در سال ۲۰۲۴ پایبند بود.

گزارش اوپک مبنی بر مطلوب بودن شرایط تقاضا برای نفت خام، قیمت‌های جهانی این ماده را افزایش داد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، به‌دنبال گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر اینکه تقاضا همچنان بالاست و در عین حال نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است با تشدید نظارت بر تحریم‌های نفت روسیه از سوی ایالات متحده آمریکا عرضه دچار اختلال شود، قیمت نفت روز سه‌شنبه (23 آبن‌ماه) افزایش یافت.

قیمت نفت خام برنت تا ساعت 7 و 22 دقیقه به وقت گرینویچ با 23 سنت یا 0.28 درصد افزایش به 82 دلار و 75 سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با 21 سنت یا 0.27 درصد افزایش، 78 دلار و 47 سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران مؤسسه آی‌ان‌جی در یادداشتی اعلام کردند در پی حجم بالای فروش در بازارهای جهانی نفت خام طی سه هفته گذشته، نفت توانسته شرایطی برای حفظ در سطوح بالا بیابد، اگرچه ممکن است شاخص‌های بنیادی آن‌طور که ابتدا تصور می‌شد صعودی نباشند، اما همچنان حمایتی هستند و احتمالاً بازار با کمبود عرضه روبه‌روست.

آنها افزودند: مازادی که اوایل سال آینده شاهد آن خواهیم بود، حتی می‌تواند در صورتی که سعودی‌ها از کاهش عرضه داوطلبانه خود صرف‌نظر کنند از میان برود.

اوپک در گزارش ماهانه‌اش سفته‌بازان را مسئول کاهش اخیر قیمت‌ها دانست و در عین حال پیش‌بینی خود برای تقاضای نفت در سال 2023 میلادی را اندکی افزایش داد و به پیش‌بینی نسبتاً بالای خود در سال 2024 پایبند بود.

هفته گذشته، قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود از ژوئیه رسید، زیرا نگرانی‌ها از کاهش تقاضا در آمریکا و چین، مصرف‌کنندگان اصلی نفت، آسیب دیده است.

وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا پس از برداشت حجم بالایی از ذخیره‌سازی‌های خود در سال گذشته میلادی، اکنون در نظر دارد یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت برای تکمیل ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود بخرد که این شرایط می‌تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی، درباره 100 کشتی‌ که مشکوک به نقض تحریم‌های غرب علیه نفت روسیه هستند، هشدارهایی ارسال کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان