بیانیه ایران در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری ضد ایرانی

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصویب قطعنامه سیاسی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخصوص وضعیّت حقوق بشر در ایران، بیانیه‌ای صادر کرد.

ستاد حقوق بشر در واکنش به قطعنامه سیاسی کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران اعلام کرد: پروژه حقوق بشر علیه ایران، یک پروژه سیاسی و هدایت شده است.

به گزارش ایرنا از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، در پی تصویب قطعنامه پیشنهادی کانادا (که کارنامه سیاهی در زمینه حقوق بشر دارد) در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص وضعیّت حقوق بشر در ایران، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این قطعنامه، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده‌ است: بیش از هر زمان دیگری حقوق بشر سیاست زده شده و استانداردهای دوگانه و رویکردهای تبعیض آمیز در این حوزه موج می‌زند.

این بیانیه می‌افزاید: جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در نوار غزه که نمایشگاهی از جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل زدایی و پاکسازی نژادی و قومی است از یک طرف، ناکارآمدی سازوکارها و ابزارهای حقوق بشری از طرف دیگر، سیاست‌های گزینشی و جانبدارانه در زمینه حقوق بشر را به خوبی نشان می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از یک طرف، ناکارآمدی سازوکارها و ابزارهای حقوق بشری از طرف دیگر، سیاست‌های گزینشی و جانبدارانه در خصوص مسئله حقوق بشر را به خوبی نشان می‌دهد.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه پروژه حقوق بشر علیه ایران، یک پروژه سیاسی و هدایت شده است، تصریح شده است: کشورهای مدعی و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط به مسئولیت خود در رابطه با پناهندگان افغانی عمل نکرده‌اند.

این بیانیه تاکید می کند: تابعیت کشور بیگانه موجب برخورداری امتیاز در فرایند رسیدگی به جرایم نیست همچنین ادعای مرگ‌های مشکوک در زندان کاملا مردود است؛ همانطوری که افراد غیرزندانی در اثر ابتلاء به بیماری فوت می‌کنند، افراد زندانی نیز از این قاعده مستثناء نیستند.

در بیانیه ستاد حقوق بشر آمده است: حجاب یک اصل اسلامی است که رعایت آن به عنوان الزام قانونی نیز پیش‌بینی شده است؛ باید به تنوع فرهنگ‌ها در عرصه جهانی و قوانین و مقررات کشورها احترام گذاشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان