شیائومی اس یو۷ ؛ اولین خودرو از تولیدکننده تلفن هوشمند معرفی می شود (+عکس)

رینگ های در اندازه های ۱۹ و ۲۰ اینچی به حالت آپشن خواهند بود. شیائومی خودرو جدید خود را در دو نسخه مجهز به لیدار و بدون آن روانه بازار می کند. در نسخه مجهز به فناوری لیدار، سخت افزار مرتبط روی قسمت بالای شیشه جلو نصب شده است.

عصر ایران- شیائومی تولیدکننده تلفن هوشمند و ابزارک های دنیای دیجیتال از اولین خودرو الکتریکی خود با نام اس یو7 رونمایی کرد. البته این خودرو مستقیما توسط شیائومی تولید نشده بلکه طی قراردادی با کمپانی بایک متولد شده است.

اطلاعات رسمی خودرو اس یو7 هنوز منتشر نشده اما با توجه به آنچه که رسانه های چینی منعکس کرده اند، شیائومی اس یو7 از منظر ابعاد برابر با 4997 میلیمتر در طول، 1963 میلیمتر در عرض و 1455 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز 3000 میلیمتر است.

شیائومی اس یو7 ؛ اولین خودرو تولیدکننده تلفن هوشمند معرفی می شود (+عکس)

رینگ های در اندازه های 19 و 20 اینچی به حالت آپشن خواهند بود. شیائومی خودرو جدید خود را در دو نسخه مجهز به لیدار و بدون آن روانه بازار می کند. در نسخه مجهز به فناوری لیدار، سخت افزار مرتبط روی قسمت بالای شیشه جلو نصب شده است.

در تصاویر می توان حضور دوربین روی ستون وسط خودرو را نیز مشاهده کرد که برای تشخیص چهره و به عنوان یک آپشن امنیتی کاربرد دارد.

در بخش پیشرانه 2 تریم در نظر گرفته شده است:

نسخه محور جلو که موتور الکتریکی 295 اسب بخاری نیروی خود را به چرخ های جلو منتقل می کند.

نسخه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک که مجموعا 664 اسب بخار از دو موتور الکتریکی خروجی دارد.

باتری تریم پایه شیائومی الکتریکی توسط کمپانی بی وای دی تامین می شود و در نسخه پرچمدار باتری از برند CATL چین است.

وزن خالص تریم پایه 1980 کیلوگرم است و بیشینه سرعت روی 210 کیلومتر برساعت محدود شده است.

وزن خالص تریم پرچمدار 2205 کیلوگرم و بیشینه سرعت 265 کیلومتر برساعت است.

براساس اطلاعات موجود، شیائومی اس یو7 در 3 تریم با نام های: اس یو7 ، اس یو7 پرو و اس یو7 مکس عرضه خواهد شد. بال فعال عقب به عنوان آپشن تریم ارائه می شود.

سیستم هوشمند کابین بر مبنای هایپر او اس شیائومی عمل می کند و امکانات ریموت جالبی را نیز روی نرم افزار تلفن هوشمند ارائه می دهد.

تولید انبوه از دسامبر 2023 آغاز می شود و در فوریه 2024 تحویل مشتریان خواهد شد.

گفتنی است بایک خودروساز چینی مالک 10 درصد از سهام مرسدس بنز آلمان است.

شیائومی حدود 3 سال پیش گفته بود که 1.4 میلیارد دلار در صنعت خودرو سرمایه گذاری خواهد کرد و ظاهرا این روند شکل گرفته و مسیر خود را در این مدت طی کرده است. 

شیائومی اس یو7

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان