وزیر نفت : در ۲ سال اخیر همه نخبگان دانشکده نفت جذب شدند

جواد اوجی وزیر نفت : هم اکنون بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و ادوات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور به دست جوانان ایرانی تولید می شود که این مهم صرفه جویی در خروج ارز را به دنبال داشته است.

وزیر نفت با بیان اینکه در سال‌های گذشته نخبگان حوزه نفت از کشور خارج شدند، گفت: طی 2 سال اخیر همه نخبگان دانشکده نفت، جذب این وزارتخانه شدند و اکنون همه مهندسان فعال در حوزه نفت و گاز از نخبگان ایرانی هستند و نیروی خارجی نداریم.
 
به گزارش ایرنا، جواد اوجی عصر جمعه در دیدار با مدیرحوزه های علمیه کشور اظهارکرد: هم اکنون بیش از 80 درصد تجهیزات و ادوات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور به دست جوانان ایرانی تولید می شود که این مهم صرفه جویی در خروج ارز را به دنبال داشته است.
 
وزیر نفت بیان داشت: قبل از دولت سیزدهم سرمایه گذاری در صنعت نفت صورت نگرفت که این امر موجب بروز مشکلاتی برای کشور شد، اما دولت سیزدهم تلاش کرد تا تحریم های نفتی را خنثی کند و در این مدت اقدامات خوبی در حوزه نفت و گاز صورت گرفت.
 
وی با بیان اینکه تلاش دشمنان در راستای جلوگیری از درآمدزایی ارزی ایران است، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم دیپلماسی عزتمندانه در پیش گرفته شد که این امر موجب خنثی سازی اقدامات دشمن شد و در حالی که دولت سیزدهم کار خود را با تولید روزانه 2 میلیون 200 هزار بشکه آغاز کرد، امروز سه میلیون و 300 هزار بشکه نفت تولید می کنیم.
 
اوجی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه نفت و گاز در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت افزود: طی 2 سال اخیر 28 هزار میلیارد دلار پروژه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که یک نمونه آن پروژه یاسوج است که 2 دهه نیمه کاره بود و در دولت سیزدهم این پروژه تکمیل شد که تولید را در کشور افزایش داد.
 
وی بیان داشت: افزایش صادرات محصولات پتروشیمی از برنامه دولت بود که سال گذشته صادرات این محصولات 14 میلیارد دلار بوده است و هم اکنون نیز ارزش نفت کشور به 330 میلیارد دلار رسیده است.
 
اوجی افزود: طی 2 سال اخیر در زمینه منابع ارزی مشکلی نداشتیم این در حالی بود که دولت سیزدهم با 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه کار خود را شروع کرد و با تلاش های صورت گرفته این کسری بودجه با درآمدهای نفتی جبران شد.
 
وزیر نفت بیان داشت: در ابتدای کار دولت سیزدهم 150 شرکت دانش بنیان در بخش صنعت نفت فعالیت داشتند که امروز این آمار به 600 شرکت رسیده است.
 
وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال رشد اقتصادی گروه صنعت نفت 19 درصد بوده که در تاریخ بی نظیر است، افزود: پیش بینی می شود که تا پایان امسال رشد اقتصادی گروه صنعت نفت بین 15 تا 20 درصد باشد.
 

وزارت نفت، تحولات و تأمین امنیت انرژی را در دولت سیزدهم رقم زده است

 
مدیرحوزه های علمیه نیز در این دیدار گفت: وزارت نفت با اتکا به نیروی انسانی متعهد و انقلابی، پشتوانه تحولات، رشد اقتصادی و تأمین امنیت انرژی را در دولت سیزدهم رقم زده است.
 
آیت الله علیرضا اعرافی افزود: یکی از مسائلی که نیازبه برنامه ریزی، حرکت سازنده و فرهنگ سازی دارد، مصرف حامل های انرژی است، در سفرهای مختلفی که به نقاط متعدد دنیا داشته ام، دیده ام که مردم با چه مشقت و سختی هایی با هزینه های بالای، مصرف انرژی را مدیریت می کنند ولی متاسفانه در کشور ما چنین مدیریت و برنامه ریزی شکل نگرفته است.
 
مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: به عنوان حوزه علمیه و برخورداری از شبکه عظیم تبلیغی که درسراسر کشور داریم، این آمادگی وجود دارد تا با در اختیار قرار دادند متحوای لازم به منظور فرهنگ سازی مصرف بهینه سوخت، در خدمت وزارت نفت باشیم.
 
اعرافی در خصوص پیشرفت های وزارت نفت در دولت سیزدهم تصریح کرد: در گزارشی که ارائه شد توجه به جامعه نخبگانی و جذب افراد متعهد به منظور جلوگیری از مهاجرت نخبگان اقدام بسیار ارزشمندی است چراکه دغدغه اول بسیاری از کسانیکه مهاجرت می کنند، نبود فضای لازم برای ارائه دانش و مهارت های خود است و سپس مسائل مالی و در نهایت نگاه های سیاسی، اینکه نسبت به جذب نخبگان علمی اهتمام دارید اقدام بسیار شایسته و ارزشمندی است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان