ولوو ۸۵۰ ؛ اولین خودرو جهان مجهز به ایربگ جانبی و پرهزینه ترین پروژه صنعتی سوئد! (+عکس)

ولوو ۸۵۰ جایگزین خانواده ۲۴۰ شد و در کشورهای سوئد، بلژیک، کانادا، اندونزی و فیلیپین مونتاژ شد. این خودرو تا سال ۱۹۹۶ در لیست فروش ولوو قرار داشت تا اینکه جایگزین های آن یعنی مدل های اس۷۰ و وی۷۰ از راه رسیدند.

عصر ایران- 3 دهه بعد از معرفی، ولوو 850 همچنان یکی از جذاب ترین محصولاتی است که به صنعت بین المللی خودرو معرفی شده است. امروز قرار نیست از یک صفر کیلومتر مدل روز صحبت کنیم اما از خودرویی می گوئیم که همچنان سواری فوق العاده ای دارد و می تواند تحسین شما را همراه داشته باشد.

ولوو 850 اولین بار در سال 1991 معرفی شد؛ سریع، ایمن و یک جعبه راحت که روی شاسی سوار شده بود. ولوو 850 در اوائل دهه 90 میلادی، پرهزینه ترین پروژه صنعتی سوئد بود.

ولوو 850 ؛ اولین خودرو جهان مجهز به ایربگ جانبی و پرهزینه ترین پروژه صنعتی سوئد! (+عکس)

از خلاقیت هایی که با ولوو 850 ارائه شد می توان به شاسی پیشرفته، پیشرانه جدید 5 سیلندر و سیستم های ایمنی جدید اشاره کرد.

ولوو 850 جایگزین خانواده 240 شد و در کشورهای سوئد، بلژیک، کانادا، اندونزی و فیلیپین مونتاژ شد. این خودرو تا سال 1996 در لیست فروش ولوو قرار داشت تا اینکه جایگزین های آن یعنی مدل های اس70 و وی70 از راه رسیدند.

در سال 1992، ولوو 850 به بازار آمریکا نیز راه یافت و البته اولین مدل محور جلو ولوو در تاریخ این کمپانی بود که وارد بازار آمریکا شده بود. این خودرو همچنین حق ثبت اختراع برای بوش های محور عقب که زیر کمپرس فشرده می شدند و فرمان پذیری عقب را نیز به دست آورد.

ولوو 850 همچنین دارای نوآوری هایی در زمینه ایمنی در برخورد از پهلو و ساختار خودتنظیم قرقره کمربند ایمنی بود. در واقع، ولوو 850 اولین خودرو جهان مجهز به ایربگ های جانبی بود.

این خودرو 4 ستاره ایمنی موسسات مرتبط با ایمنی خودرو در آمریکا را به دست آورد.

همانطور که اشاره کردیم، در بخش پیشرانه ولوو 850 از تپنده 5 سیلندر استفاده شد که البته تریم های متنوعی را شامل می شود. نمونه های توربوشارژ تا 250  اسب بخار خروجی داشتند. نمونه 2.5 لیتری دیزل هم جز گزینه ها بود.

در بخش جعبه دنده نیز 3 مدل 5 سرعته دستی و یک مدل 4 سرعته اتوماتیک روی تریم های مختلف با توجه به سال تولید نصب و استفاده شد.

این ولوو یکی از بهترین نمونه های زمان خود در زمینه سیستم تعلیق، پایداری و فرمان پذیری نیز بود.

ولوو مجموعا 716903 دستگاه از خانواده 850 را در جهان به فروش رساند. از این تعداد، برابر با 2039 دستگاه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک بودند و تنها 309 دستگاه نمونه فرمان سمت راست تولید شد.

ولوو  850

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان