ماهان شبکه ایرانیان

بهترین و بدترین شهرهای اروپا در سال ۲۰۲۳ از نظر مهاجران

اگر به دنبال آن هستید تا به کشور دیگر یا شهری در اروپا نقل مکان کنید، الان زمان بسیار خوبی برای انجام این کار است

بهترین و بدترین شهرهای اروپا در سال 2023 از نظر مهاجران

اگر به دنبال آن هستید تا به کشور دیگر یا شهری در اروپا نقل مکان کنید، الان زمان بسیار خوبی برای انجام این کار است. فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای کار از راه دور وجود دارد و ده‌ها کشور نیز ویزای دیجیتال نومد هدفمند را معرفی کرده‌اند. با این حال، تصمیم‌گیری برای نقل مکان، تصمیم آسانی نیست و یافتن مکانی که با جاه‌طلبی‌های شغلی و سبک زندگی شما همسو باشد، مهم است.

هر ساله InterNations که جامعه‌ای جهانی برای کسانی است که در خارج از کشور زندگی و کار می‌کنند، نظرسنجی Expat Insider را انجام می‌دهد، نظرسنجی‌ای که منبع بسیار خوبی برای کسانی است که به دنبال نقل مکان به کشوری متفاوت هستند. این سازمان از بیش از 12000 مهاجر درباره نحوه سکونت، کار و همچنین فعالیت‌های مختلف در 49 شهر مختلف در سراسر جهان سؤال پرسیده است. در نتیجه این نظرسنجی نیز بهترین و بدترین شهرهای اروپا برای مهاجران مشخص شدند.

مالاگا بهترین شهر در جهان برای مهاجران است

 شهر مالاگا به‌عنوان بهترین شهر در اروپا و جهان برای مهاجران در سال 2023 میلادی انتخاب شده است. بر اساس نتایج این نظرسنجی، مالاگا شهری برتر در سطح جهانی است که به‌خاطر مهمان‌نوازی خودش شهرت دارد و تقریباً 90 درصد از شرکت‌کننده‌ها اظهار داشتند که بومیان این شهر استقبال گرمی از ساکنین خارجی دارند.

این شهر همچنین در جایگاه دوم بهترین شهر جهان برای پیدا کردن دوست و کیفیت زندگی قرار دارد. این شهر همچنین جایگاه نخست به‌خاطر آب‌وهوای خوب را در اختیار دارد و این در حالی است که از لحاظ محیط زیست طبیعی در رده هشتم قرار گرفته است. این شهر همچنین در جمع 10 شهر برتر جهان برای سفر، حمل‌ونقل و سلامت قرار گرفته و از لحاظ کار نیز 13 مین شهر برتر جهان است.

با این حال، شهر مالاگا از لحاظ بازار کار بومی در رده 41 ام واقع شده و این در حالی است که از لحاظ تعادل میان زندگی و کار نیز در جایگاه نخست قرار گرفته است. مهاجران از وضعیت خانه‌ها در مالاگا بسیار خوشحال هستند چراکه در اینجا نه تنها مسکن به‌راحتی پیدا می‌شود بلکه قیمت‌های مناسبی نیز دارد. به طور کلی، این شهر به‌عنوان مقصدی عالی برای مهاجران انتخاب شده و از نظر هزینه زندگی به‌عنوان بهترین شهر انتخاب شده است.

شهرهای اسپانیایی بهترین مقاصد برای مهاجران هستند

جایگاه دوم و سوم بهترین شهرهای جهان برای مهاجران در سال 2023 میلادی در اختیار دو شهر اسپانیایی آلیکانته و والنسیا قرار دارد و این در حالی است که شهر مادرید در جایگاه ششم قرار گرفته است. همانند مالاگا، این شهرها نیز توانستند از نظر راحتی سکونت و کیفیت زندگی رتبه‌های بسیار بالایی به دست بیاورند و همین نیز فرهنگ مهمان‌نواز و خوبی را ایجاد کرده است.

شهر آلیکانته رقابت بسیار تنگاتنگی با شهر مالاگا برای رده نخست داشته اما به‌خاطر کیفیت پایین وضعیت کار در جایگاه دوم قرار گرفته است. مهاجران گزارش کردند که بازار کار بومی این شهر چندان خلاقانه و گسترده نیست و انعطاف‌پذیری زیادی ندارد. با این حال، از لحاظ فرهنگی و راحتی سکونت این شهر توانسته رده نخست را کسب کند.

Alicante narrowly missed out on the top spot largely due to its bottom 10 ranking in the working abroad index.Faisal

Alicante narrowly missed out on the top spot largely due to its bottom 10 ranking in the working abroad index.Faisal

مهاجران در شهر آلیکانته از وضعیت سکونت خود بسیار راضی هستند و زندگی اجتماعی خوبی دارند. سبک زندگی آن‌ها نیز تحت تأثیر هزینه‌ها نیز قرار نمی‌گیرد. این شهر همچنین در رده نخست از لحاظ خانه‌های مقرون‌به‌صرفه و مناسب قرار گرفته است.

والنسیا بهترین شهر برای مهاجران از لحاظ سلامت است

در والنسیا که در جایگاه سوم برترین شهرهای جهان از نظر مهاجران قرار گرفته، فرصت‌های بسیار زیادی برای تفریح وجود دارد و فرصت‌های ورزشی متعددی نیز در نقاط مختلف شهر به چشم می‌خورد. این شهر در سطح جهانی از لحاظ در دسترس بودن و همچنین مقرون‌به‌صرفه بودن سلامت توانسته رده نخست را به دست بیاورد. گشت‌وگذار در این شهر چه پیاده، چه با دوچرخه و چه با حمل‌ونقل عمومی نیز راحت و مقرون‌به‌صرفه است. با این حال، وضعیت کار برای مهاجران در والنسیا چندان خوب نیست و حتی اگر مهاجر بتواند شغلی به دست بیاورد، امنیت شغلی چندانی ندارد.

Coming in 6th, Madrid scores highly in the digital life index for its high-speed internet access and unrestricted access to online services.Victor

Coming in 6th, Madrid scores highly in the digital life index for its high-speed internet access and unrestricted access to online services.Victor

بدترین شهرهای اروپا برای مهاجران

شهرهایی همچون میلان، رم، هامبورگ، برلین، دابلین، لندن و پاریس در رده‌های آخر فهرست قرار دارند و از جمله بدترین شهرهای اروپا در سال 2023 از نظر مهاجران هستند. برلین در میان سخت‎‌ترین مکان‌ها برای مهاجران برای برآورده کردن زندگی اجتماعی است و ساکنین این شهر نیز اصلاً رویکرد دوستانه و مهمان‌نوازی ندارند. با این حال، بسیاری از افراد از فرهنگ برلین لذت می‌برند و برخی نیز محیط روستایی و حومه شهر برلین را بسیار ستایش کردند.

Italy's capital Rome comes in second last place in the expat rankings.Chris Czermak

Italy’s capital Rome comes in second last place in the expat rankings.Chris Czermak

دابلین فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را برای مهاجران ارائه می‌کند اما هزینه‌های بسیار بالای زندگی و همچنین در دسترس نبودن و هزینه‌های بسیار بالای سلامت سبب شده تا این موضوع کمتر به چشم بیاید.

در شهر لندن، تقریباً سه‌چهارم افراد در زمینه هزینه‌های کلی زندگی دچار مشکل هستند و می‌توان گفت که خرج بسیاری از درآمدهای خانوار برای پوشش هزینه‌ها و ایجاد زندگی راحت ناکافی است.

با اینکه مهاجران از فرهنگ پر جنب و جوش پاریس لذت می‌برند اما این شهر را غیر دوستانه می‌دانند که در عین حال هزینه‌های بسیار زیادی را نیز به دوش مهاجران می‌گذارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان