هر آنچه از فیلم Napoleon باید بدانید

ریدلی اسکات در سال ۲۰۲۱ دو فیلم آخرین دوئل (The Last Duel) و فیلم خانه گوچی (House of Gucci) را برای طرفداران به ارمغان آورده بود و حالا در سال ۲۰۲۳ میلادی فیلم دیگری را قرار است به روی پرده سینماها بیاورد که فیلم ناپلئون (Napoleon) نام دارد

هر آنچه از فیلم Napoleon باید بدانید

ریدلی اسکات در سال 2021 دو فیلم آخرین دوئل (The Last Duel) و فیلم خانه گوچی (House of Gucci) را برای طرفداران به ارمغان آورده بود و حالا در سال 2023 میلادی فیلم دیگری را قرار است به روی پرده سینماها بیاورد که فیلم ناپلئون (Napoleon) نام دارد. این اثر سینمایی اولین همکاری ریدلی اسکات با استودیو اپل به شمار می‌رود و اثری تاریخی، حماسی و اکشن است که همان‌طور که از عنوانش مشخص است، حول محور فاتح فرانسوی ناپلئون بناپارت است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر سینمایی آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم Napoleon

همان‌طور که در بالا ذکر شده بود، سکان کارگردانی فیلم «ناپلئون» را ریدلی اسکات در دست دارد و او جدیدترین فیلمساز سرشناسی است که با سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس همکاری می‌کند. او سابقه ساخت فیلم‌های برجسته و درخشانی را در کارنامه خودش دارد که شامل فیلم تلما و لوئیس (Thelma & Louise)، فیلم «گلادیاتور»، فیلم سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down) و فیلم مریخی (The Martian) می‌شود. در حال حاضر ریدلی اسکات به دنبال ساخت فیلم Gladiator 2 برای کمپانی پارامونت است که در سال 2024 به روی پرده سینماها خواهد آمد.

دیوید اسکارپا نیز فیلم‌نامه فیلم «ناپلئون» را قلم زده است، کسی که قبلاً در فیلم All the Money in the World با ریدلی اسکات همکاری داشته است. او همچنین سابقه نگارش فیلم‌نامه برای قسمت‎هایی از سریال The Man in the High Castle را دارد.

داستان فیلم Napoleon

فیلم «ناپلئون» به داستان ظهور و سقوط ناپلئون بناپارت و همچنین رابطه او با جوزفین می‌پردازد. خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای این اثر سینمایی توسط استودیو اپل به شرح زیر است:

«فیلم «ناپلئون» اکشنی حماسی و تماشایی است که به جزئیات ظهور و سقوط امپراتور نمادین فرانسه یعنی ناپلئون بناپارت می‌پردازد. نقش این شخصیت را برنده جایزه اسکار واکین فینیکس بازی می‌کند. این اثر سینمایی ساخته کارگردان افسانه‌ای ریدلی اسکات است و داستان سفر بی‌امان بناپارت برای رسیدن به قدرت را به نمایش در می‌آورد و همچنین رابطه متفاوتش با جوزفین را نشان می‌دهد. این فیلم تاکتیک‌های سیاسی و نظامی انقلابی وی را به نمایش می‌گذارد، تاکتیک‌هایی که در برخی از نبردهای سهمگین مورد استفاده قرار گرفتند.»

بازیگران فیلم Napoleon

بازیگر برنده جایزه اسکار یعنی واکین فینیکس قرار است در فیلم «ناپلئون» نقش ناپلئون بناپارت را بازی کند. این اولین همکاری این بازیگر با ریدلی اسکات پس از 23 سال و حضور در فیلم گلادیاتور (Gladiator) به شمار می‌رود، فیلمی که به‌خاطر نقش‌آفرینی در آن توانست نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شود.

واکین فینیکس بازیگری برجسته و سرشناس به شمار می‌رود که اولین جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد خودش را به‌خاطر نقش‌آفرینی در فیلم جوکر (Joker) ساخته تاد فیلیپس به دست آورد. او اخیراً در حال فیلم‌برداری فیلم جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie à Deux) نیز بوده است، فیلمی که در آن لیدی گاگا نقش هارلی کوئین را بازی می‌کند. واکین فینیکس اخیراً در فیلم Beau Is Afraid ساخته آری آستر بازی کرده است.

نامزد جایزه اسکار ونسا کربی در فیلم «ناپلئون» نقش همسر وی یعنی جوزفین را ایفا می‌کند. ستاره فیلم «آخرین دوئل» یعنی جودی کامر در ابتدا برای ایفای این نقش مدنظر بود اما به‌خاطر مشکلات و تداخل برنامه‌هایش در نهایت از این نقش کنار رفت تا این نقش به ونسا کربی برسد. ونسا کربی بازیگری سرشناس و بااستعداد است که به‌خاطر نقش‌آفرینی در دو فصل اول سریال تاج (The Crown) شهرت دارد. او همچنین سابقه نقش‌آفرینی در فرنچایزهای بزرگی همچون فیلم مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت (Mission: Impossible-Fallout) و فیلم سریع و خشن ارائه می‌کند: هابز و شاو (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) را دارد و اخیراً در فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One نیز حضور داشته است.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «ناپلئون» نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به روپرت اورت، طاهر رحیم، بن مایلز، لودیوین ساگنیر، متیو نیدهام، یوسف کرکور، فیل کورنول، پل ریس، جان هالینگورث، گاوین اسپوکس و مارک بونار اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Napoleon

فیلم «ناپلئون» قرار است در تاریخ 22 نوامبر سال 2023 میلادی (چهارشنبه 1 آذر 1402) به روی پرده سینماها بیاید. این فیلم در همان روز باید با انیمیشن جدید دیزنی یعنی انیمیشن آرزو (Wish) رقابت کند. پس از اینکه مدت زمان اکران این اثر روی پرده سینماها به اتمام برسد، روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس عرضه خواهد شد ولی هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است.

فیلم «ناپلئون» 157 دقیقه یا دو ساعت و 37 دقیقه زمان دارد و همین نیز آن را به دومین فیلم طولانی ریدلی اسکات تبدیل می‌کند. این اثر سینمایی همچنین رده سنی R را دریافت کرده است. نسخه کارگردان این اثر نیز که بسیار طولانی‌تر خواهد بود و بیش از 4 ساعت زمان خواهد داشت در آینده از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس پخش خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان