طرز تهیه خورش یخنی مرغ با بهترین طعم

اگر از علاقه مندان به دنیای آشپزی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه خورش یخنی مرغ درگزی آشنا شوید. این خورش طعم عالی دارد.

طرز تهیه خورش یخنی مرغ با بهترین طعم

یخنی یکی از انواع غذاهای خانگی خوشمزه ای بوده که با رسپی آن آشنا می شوید‌. طرز تهیه خورش یخنی مرغ در این بخش قرار داده شده که مطالعه می کنید. این غذای خوشمزه را می توانید برای مهمانی های خود نیز تدارک ببینید.

اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه مرغ ایتالیایی و مرغ با سیر خانگی خوشمزه نیز آشنا شوید. این خورش ها طعم فوق العاده ای دارند.

مواد اولیه:

  • سینه و ران مرغ: 300 گرم
  • سیر: 3 حبه
  • پیاز: 1 عدد
  • فلفل سیاه، پاپریکا، نمک، ادویه کاری: به میزان لازم
  • روغن مایع: 3 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم شده: 1/2 فنجان

دستور تهیه خورش یخنی مرغ

طرز تهیه خورش یخنی مرغ:

این نوع مرغ طعم عالی داشته و شما می توایند با رسپی ویژه ای از آن آشنا شوید. این مرغ طعم متنوعی داشته و در کنار پلو نیز می توانید، سرو کنید. ابتدا باید شیر و پیاز را پوست کنده و بشویید.

در این قسمت سیر و پیاز را به صورت نگینی برش دهید. درون یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. سیر و پیاز را درون آن ریخته و کمی تفت دهید. بعد از اینکه پیاز شیشه ای شد، سیر را اضافه کرده تا عطر آن بهتر بماند‌

در این بخش نیز مقداری از ادویه ها را درون‌ آن ریخته و تفت دهید. فلفل سیاه، پاپریکا، نمک، کاری و … را اضافه کرده و بعد از اینکه عطر ادویه های شما بلند شد، مقداری زعفران به آن اضافه کنید.

مراحل تهیه خورش یخنی مرغ

در این مرحله از طرز تهیه خوش بخنی مرغ تکه های مرغ را درون تابه ای دیگر ریخته و سرخ کرده و بعد از اینکه دو طرف مرغ سرخ شد، روی مواد قرار دهید و به اندازه یک لیوان به آن آب جوشیده اضافه کنید. درب قابلمه را قرار داده و زمان دهید تا به آرامی بجوشد.

این مرغ خانگی و خوشمزه را می توانید با رسپی ویژه تهیه کنید. این مرغ روش پخت ساده ای داشته و یک غذای عالی برای شما است. در صورت دلخواه می توانید از مقداری زرشک هم در این غذا استفاده کنید که عالی بوده و برای شما مناسب است.

یخنی یک غذای درگزی با طعم عالی بوده که شما در این بخس یک رسپی از آن را مطالعه کردید. شما می توانید از گوشت گوسفندی نیز برای این غذا استفاده نمایید. استفاده از گوشت گوسفندی در این نوع غذا عالی می شود آنا برای افرادی که ترجیح می دهند این غذا را با مرغ درست کنند در این بخش یک رسپی خاص قرار داده ایم.

طرز تهیه خورش یخنی مرغ

در صورتی که از گوشت گوسفندی استفاده می کنید، مقداری چوب دارچین و یا دارچین اضافه کرده تا عطر و طعم بهتری غذای شما داشته باشد. این غذای مجلسی را می توانید با همین رسپی تهیه کنید.

این غذا را می توانید با پیازهای خلالی شده و پیاز کاراملی کنید که در این صورت باید روش تهیه پیاز کاراملی را داشته باشید و در ارگا با نحوه تهیه این غذای عالی آشنا ‌شوید. این نوع غذاها را باید با پیاز فراوان تهیه کنید که عطر فوق العاده ای داشته باشید و می توانید از مقداری نارنج نیز در آن استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان