معاون وزیر صنعت:

مسائل حوزه گمرک و مسائل ارزی به حداقل رسید

معاون وزیر صنعت: مسائلی که در حوزه گمرک و مسائل ارزی وجود داشت به حداقل رسیده است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت با بیان اینکه مسائلی که در حوزه گمرک و مسائل ارزی جود داشت به حداقل رسیده است گفت: در هفته‌های آینده اخبار خوبی را در تامین منابع ارزی و ریالی برای جامعه خواهیم داشت.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدمهدی برادران شامگاه سه شنبه در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی با مدیرت استاندار استان و همکاران اداره کل صمت به عنوان یک استان صنعتی همیشه مورد توجه وزرات صمت قرار داشته است.

دغدغه‌هایی در خصوص نمایشگاه صنعت در سال قبل وجود داشت که با تغییرات انجام شده این مهم رفع شده است و فرایند رو به رشد کمی و کیفی در استان باید دنبال شود. 

معاون صنایع عمومی وزیر صمت تصریح کرد: نمایشگاه اراک باید متفاوت از نمایشگاه سایر استان‌ها برگزار شود چراکه اینجا قطب صنعت است و جامعه ما در شهر اراک و استان  مرکزی یک جامعه صنعتی است و همیشه مرم استان از صنایع بازدید انجام می‌دهند و همراه صنایع هستند. 

برادران عنوان کرد: عزم وزارت صمت در پیشبرد اهداف صنعتی و امید بخشی به تولید داخلی است، ما در کنار رشد تولید به عمق تولید توجه داریم و هر چه به جلوتر پیش می‌رویم علاوه بر اینکه سهم بازار داخلی را در بازار صادراتی به خود اختصاص دهیم، تلاش بر این است محصولات از حیث استفاده از مواد اولیه داخلی سهم بیشتری داشته باشد. 

وی ادامه داد: در حوزه معاونت صنایع عمومی 22 صنعت احیا شده است و متناسب با هر صنعتی مواد اولیه احصا شده و عمق تولید محاسبه شده و برای آن برنامه داخلی سازی را دنبال می‌کنیم. انتظار داریم سایر دستگاه‌ها که از منابع دولتی پروژه‌های بزرگ را  دنبال می‌کنند توجه داشته باشند، امروز صنایع ما نسبت به سال‌های گذشته به بلوغ بیشتری رسیده و افتخارات بیشتری کسب کرده بنابراین نخستین مجموعه‌ای که باید به آن اعتماد کنند مجموعه داخلی است.

در برخی از وزارتخانه‌ها لیستی در 30 الی 40 سال قبل تهیه شده و هنوز مدیر دولتی جرات تغییر آن را ندارد که با اهداف امسال که سال رشد تولید است مغایرت دارد و به رشد تولید و صنعت کشور ضربه وارد می‌کند.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت تصریح کرد: ما در این مسیر مصر هستیم، امسال مسائلی که در حوزه گمرک و ارزی جود داشت به حداقل رسیده است و در هفته‌های آینده اخبار خوبی را در تامین منابع ارزی و ریالی برای جامعه خواهیم داشت که روند رو به رشد که در کشور در سال‌های اخیر وجود داشته سبب شده کارنامه جامعه صنعتی کشور نسبت به سالهای گذشته متفاوت باشد.

برادران خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایشگاه صنعت در سال‌های بعد با رشد بیشتر در حوزه کیمیت و با عمق داخلی سازی کشور و پیچیده بودن در حوزه محصولات با فناوری بالا و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری نشست‌های جمعی دانش افزایی و انتقال تجربه نیز در طول نمایشگاه را شاهد باشیم و روند صنعتی استان که در سال‌های اخیر شدت گرفته با استفاده از این روند الگویی برای سایر استان‌های کشور قرار گیرد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان