اپل، مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ، بهترتیب رتبههای اول تا پنجم بهترین برندهای سال 2023 را به خود اختصاص دادهاند.
شرکتهای سونی و شیائومی هم در جایگاههای سیوششم و هشتادوهفتم قرار گرفتهاند و هواوی در ردیف انتهایی جدول، در خانهی شمارهی 93 دیده میشود.
به گفتهی مدیرعامل اینتربرند، کسبوکارهایی که رشد بیشتری در ارزش برند خود دیدهاند، از جمله Airbnb ،LEGO و Nike، همگی از معیارهای موجود در دستهبندیهای خود فراتر رفتهاند و نقش معنیدارتری در جامعه و زندگی مصرفکنندگان ایفا میکنند.
Airbnb با افزایش 21٫8 درصدی ارزش برند، سرعت رشد بالایی در سال جاری داشته است. این برند، با ورود به رتبهبندی در سال گذشته، توانسته در جدول از جایگاه 54 به 46 صعود کند.
افزایش چشمگیر ارزش برند Airbnb، ناشی از سرمایهگذاری قوی در برندینگ و چشمانداز مالی پایدار آن است. در سال 2022، درآمد آن نسبت به سال 2021، 40 درصد افزایش یافته و انتظار میرود در سال 2023، درمقایسهبا 2022، 13 درصد افزایش پیدا کند.
ارزش برند تولیدکنندگان خودرو در سال 2023، 9 درصد افزایش یافته و برند BMW برای اولین بار وارد 10 برند برتر شده است. پورشه، هیوندای و فراری نیز همگی نرخ رشد دو رقمی را داشتهاند و سه برند پررشد بودهاند.
تسلا امسال جایگاه خود را در جدول حفظ کرده است، اما نرخ رشد آن نسبت به سایر برندهای خودرو کمتر بوده و ارزش برند آن تنها چهار درصد افزایش یافته است؛ در حالی که برندهای بیامو و مرسدس بنز بهترتیب با 10٫4 درصد و 9٫5 درصد رشد داشتهاند.