ترس از رئیس‌جمهوری سابق، استراتژی انتخاباتی دموکرات‌ها را تغییر داد

بازگشت به ترامپ‌هراسی

شماره روزنامه: ۵۸۸۱ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۹/۲ ...

بی سر و صدا، یک اتفاق نظر درباره اینکه اجتماعات ترامپ مجددا از شبکه‌های اجتماعی پخش زنده شود، وجود دارد. جدا از اشتیاق سیاسی ترامپ برای دوباره دیده شدن، به نظر می‌رسد، دموکرات‌ها چندین سال است که وابسته به ترامپ هستند تا بتوانند خشم موجود را به سمت او هدایت کنند. «ترامپ» رمز عملیات دموکرات‌ها است که موجب اتحاد دموکرات‌ها و سه دوره پیروزی متوالی آنها می‌شود. اکنون دموکرات‌ها نگران هستند که تب تنفر از ترامپ فروکش کرده باشد و برخی از رای‌دهندگان، نسبت به مردی که زمانی متنفر بودند، نرم‌تر شده باشند. به‌رغم سخنان پراکنده و گاه و بی‌گاه ترامپ در کارزارهای انتخاباتی از جمله وعده برای ریشه‌کن کردن مخالفان، همچون «حشرات موذی»، سهم ترامپ در گفت‌وگوهای ملی به‌طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

ترامپ را که هرگز نباید یک فرد بسیار خجالتی دانست، با این حال از سه مناظره درون گروهی جمهوری‌خواهان فرار کرده و همزمان از پلتفرم‌های اجتماعی نیز دور است. انتظار می‌رود که او سال آینده بخش عمده‌ای از زمان خود را در دادگاه‌های کیفری سپری کند که به جز یک مورد از آن در جورجیا، باقی آنها از شبکه‌های تلویزیونی پخش زنده نخواهد داشت. سینتیا والاس، یکی از بنیان‌گذاران پروژه «روستایی جدید»، یک گروه پیشرو در کارولینای شمالی گفت که این روزها چیز زیادی درباره ترامپ از رای‌دهندگان سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار روستایی نشنیده است؛ درحالی‌که دموکرات‌ها روی این مساله نظر دارند که از سوی این دو طیف چیزهای منفی درخصوص ترامپ بشنوند. او می‌گوید: رابطه عجیبی درخصوص زمان و اتفاقات بد وجود دارد. اتفاقات بد زیادی رخ داد؛ اما هر چه از نظر زمانی از چیزهای بد فاصله بگیرید، به این نتیجه می‌رسید که این چیزها زیاد هم بد نبودند.»

کمپین بایدن که بیش از حد انتظار کُند عمل کرده، مدعی است که وقتی رای‌دهندگان به فضای دو قطبی بایدن و ترامپ برسند، ملاحظات خود را درباره رئیس‌جمهور فعلی کنار خواهند گذاشت و مجددا پشت او صف خواهند کشید. با این حال با نزدیک شدن به نوامبر2024، نام ترامپ دوباره در افکار عمومی مطرح خواهد شد و بعید به‌نظر می‌رسد که ترامپ دست به یک خرابکاری سیاسی علیه خود بزند و مشخص نیست که آیا محاکمه‌های کیفری او باعث منفور شدن او در میان رای‌دهندگان میانه‌رو و ایالت‌های خاکستری می‌شود یا اینکه هفته‌ها حضور در دادگاه، وی را بیش از خاموش و دور از افکار عمومی نگه می‌دارد.

این در شرایطی است که دیگر تلاش‌های بایدن با موفقیت محدودی همراه بوده است. کمپین او برای تبلیغات 40میلیون دلاری که سابقه اقتصادی او را بررسی می‌کند، چیز زیادی برای عرضه نداشت. طبق نظرسنجی‌هایی که نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا در ماه جاری منتشر کردند، رای رئیس‌جمهور به‌شدت در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست و اسپانیایی کاهش یافته است؛ جمعیتی که استراتژیست‌ها می‌گویند احتمالا ناشی از نادیده گرفتن ترامپ در میان این دو گروه نژادی است.

آدریان شراپشایر، مدیر اجرایی «بلک پک»، یک سازمان سیاسی آفریقایی-آمریکایی گفت: «عدم هرج‌ومرج روزانه که در دوره دونالد ترامپ دیده می‌شد، حالا وجود ندارد و این مطمئنا بر چگونگی سنجش مردم نظر تاثیر داشته است. مهم است که به مردم یادآوری کنیم که ترامپ چه فاجعه کامل و مطلقی بود.» البته جو بایدن و دموکرات‌ها نمی‌توانند تصمیماتی را که سازمان‌های خبری می‌گیرند یا موضوعاتی که رای‌دهندگان را شخصا و در رسانه‌های اجتماعی جذب می‌کنند، کنترل کنند. اما کمپین بایدن که قصد دارد انتخابات2024 را به همه‌پرسی درباره اینکه آیا ترامپ باید به کاخ سفید بازگردد یا خیر، تبدیل کند، باید این رویکردی را در پیش بگیرد که پای ترامپ را بحث‌های ملی باز کند.

با این حال، یک چالش بزرگ این است که بسیاری از آمریکایی‌هایی که رئیس‌جمهور سابق را به در خروجی هدایت کردند، در حال حاضر علاقه چندانی به شنیدن خبر بیشتر درباره او ندارند. تعدادی از رای‌دهندگانی که در سال2020 از بایدن حمایت کردند و اکنون به ترامپ متمایل شده‌اند، گفتند که زیر و بم فعالیت‌های رئیس‌جمهور سابق پس از کاخ سفید را دنبال نکرده‌اند و تمایل دارند رسوایی‌های گذشته او را نادیده بگیرند. ترینا فورتنی، 51 ساله، عمده‌فروشی از کاوینگتون که در سال 2020 به بایدن رای داد، گفت: «من بسیاری را می‌شناسم که زمانی از صحبت‌های ترامپ بسیار عصبانی می‌شدند؛ اما حالا قصد دارند تا از ترامپ حمایت کنند.»

او افزود: «این مال سال‌ها پیش بود. مردم در محافل خصوصی نیز چنین سخنی را می‌گویند. من فکر نمی‌کنم که او (ترامپ) این صحبت‌های وحشتناکی که می‌کند، در عمل انجام دهد. واقعا چنین فکر نمی‌کنم.» آرتور تیلور، یک صاحب کسب‌وکار از «مسا»ی آریزونا، خود را یک دموکرات توصیف کرد که به هیلاری کلینتون و بایدن رای داد و اکنون می‌گوید در سال2024 از ترامپ حمایت خواهد کرد. او گفت زمانی که ترامپ، رئیس‌جمهور بود، کسب‌وکار بهتری داشت. او بر این باور است که اتهامات کیفری علیه او شاید به ضرر او تمام نشود. تیلور گفت: «کارهای زیادی وجود دارد که ترامپ انجام می‌دهد که اخلاقی نیست.» اما او افزود که درباره رئیس‌جمهور سابق، سطحی از صداقت و تقریبا شفافیت وجود دارد؛ حتی به نحوی که ممکن است ما در آن خجالت‌زده شویم.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان