آملی لاریجانی : جوانان را از دین فراری ندهیم

آملی لاریجانی با بیان اینکه هدایت، مساله غریبی نیست و اگر کسی شبهه دارد با مهربانی جواب دهید که این هدایت است، گفت: در دین هر چیزی به کسی بیاموزید هدایت است.

رییس تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه باید قدر تبلیغ دین را بدانیم‌ که خاصیت فراوان دارد، گفت: امروز دعوت اسلام باید چنین باشد که نسل جدید سوال دارد و سوال هم دعوا ندارد. باید با فکر و تدبیر، سوال را فهم کرد و مساله را طرح و اسلام را تعریف کرد. همچنین اسلام و دین را شناساند و جوانان را از دین فراری ندهیم.
 
به گزارش ایسنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی شامگاه پنجشنبه 2 آذرماه در مراسم بزرگداشت و یادمان حجت الاسلام والمسلمین صفرعلی ادبی (ره) از چهره‌های ماندگار، مؤسس و مدیر حوزه علمیه ولی عصر روستای فریمک هزارجریب که به فلسفی ثانی معروف بود، در حسینیه قتلگاه بهشهر، با اشاره به اینکه تبلیغ وظیفه انبیای الهی است و مبلغ رسالت الله هستند، اظهار کرد: روحانیت باید تلاش کنند تا شمه‌ای از آن تبلیغ را داشته و به وظیفه خود عمل کنند.
 
وی زندگی کنونی ما را دائما در خوف و ترس دانست و افزود: اما انبیای الهی تنها از خداوند خشیت داشتند.
 
رییس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای اهل مجاهده می‌شوند که جهاد نفس اشرف بر جهاد بدنی است و جهاد نفس دشوارتر است، تصریح کرد: انبیای الهی اولیای حق هستند که قدم به قدم به سمت خدا عروج کردند.
 
این مسئول با اظهار اینکه ما در مسیر زندگی به دنبال کمک هستیم‌ و صراط مستقیم، عبودیت حق است؛ ادامه داد: اینکه هر چه حق بفرماید عمل کنیم و اگر به عمل رسید، انسان عبد است. خشیت از خداوند پشتوانه روحی و معنوی عظیم ‌می‌خواهد که کار اولیاء و آنانی است که اهل مجاهده و جهاد نفس هستند.
 
رییس تشخیص مصلحت نظام، با توصیه بر اینکه فرصت‌های زندگی را قدر بدانیم و مصداق تبلیغ دین باشیم، خاطرنشان کرد: امام ‌معصوم دعایش مستجاب است و کسی همچون مرحوم ادبی و علمایی که در طول شب، روز، ماه‌ها و سال‌ها مذاکره دین ‌می‌کردند و شیعیان را جمع کرده؛ مصداق احیای امر اولیای الهی هستند و باید قدر خود و اوقاتمان را بدانیم و به باطل هدر ندهیم که زندگی ما به سرعت در حال گذشتن است.
 
آیت الله آملی لاریجانی با یادآوری از اینکه خداوند حاضر بر همه‌ماست و باید براساس اوامر الهی عمل کنیم، تصریح کرد: ولایت ائمه اطهار به ورع، تقوا و تلاش برای دوری از گناهان و خیرات است و بزرگ‌ترین عذاب برای کسی است که از قافله عقب ماند.
 
وی اظهار کرد: یهودیان در غزه هزاران کودک را کشتند و ارزش الهی و انسانی و اخلاقی را رعایت نمی‌کنند و افراد بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند.
 
آملی لاریجانی با بیان اینکه هدایت، مساله غریبی نیست و اگر کسی شبهه دارد با مهربانی جواب دهید که این هدایت است، گفت: در دین هر چیزی به کسی بیاموزید هدایت است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج تقدیر مدبرانه و حکیمانه امام است که باقیات صالحات ایشان محسوب می‌شود که در کل دنیا اثرگذار است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان