شرکت توسعه ، پیست‌های اتومبیلرانی و موتورسواری را بست / انتقاد فدراسیون اتومبیلرانی از شرکت توسعه

دبیر فدراسیون اتومبیلرانی درباره بستن پیست‌های این فدراسیون با دستور سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اظهار کرد: متاسفانه در اقدامی شبانه و غافلگیرانه شرکت توسعه بر خلاف تمام قوانین کشور، اماکن ورزشی ما را مسدود کرد. این اقدام بدون احکام قضایی به تصور من جرم محسوب می‌شود و توهین به خانواده بزرگ ورزش و اتومبیلرانی و موتورسواری است.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در اقدامی عجیب پیست‌های اتومبیلرانی و موتورسواری مجموعه ورزشی آزادی را بست.
 
به گزارش ایسنا، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که از تمام فدراسیون‌های ورزشی به دلیل اجاره اماکن ورزشی طلبکار است، اخیرا اظهارنامه قضایی بابت طلبش ارسال کرده و در اقدامی عجیب پیست‌های اتومبیلرانی و موتورسواری ورزشگاه آزادی را به دلیل بدهی فدراسیون اتومبیلرانی به این شرکت، بسته است.
 
مشخص نیست که چرا وقتی دو سازمان زیرمجموعه وزارت ورزش با یکدیگر اختلاف مالی دارند، چوب آن را ورزشکاران و جوانان باید بخورند؛ آن هم در رشته‌ای که پیست‌های موتورسواری و اتومبیلرانی به مکانی امن برای تمرین آنها تبدیل شده و تعطیلی این پیست‌ها و کشیده شدن تمرین موتورسواری و اتومبیلرانی جوانان به خیابان‌ها، قطعا تبعات ناخوشایندی خواهد داشت.
 
چند ماه پیش هم شرکت توسعه اجازه برگزاری مسابقه لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی را به دلیل بدهی باشگاه‌های سرخابی نداده بود که آن زمان بازی‌ها با تاخیر و با دستور وزیر وقت ورزش انجام شد.
 
حالا باید دید واکنش کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به این اتفاق ناخوشایند و بسته شدن ورزشگاه‌ها به روی ورزشکاران و جوانان چیست.

شرکت توسعه ، پیست‌های اتومبیلرانی و موتورسواری را بست / انتقاد فدراسیون اتومبیلرانی از شرکت توسعهانتقاد فدراسیون اتومبیلرانی از شرکت توسعه

نژاد فصیحی: مدیران وارداتی نگاه تجاری به ورزش دارند

دبیر فدراسیون اتومبیلرانی، از سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به دلیل بستن پیست‌های اتومبیلرانی آزادی انتقاد کرد و گفت: مدیران وارداتی نگاه تجاری به ورزش دارند.
 
فرهاد نژادفصیحی، دبیر فدراسیون اتومبیلرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بستن پیست‌های این فدراسیون با دستور سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اظهار کرد: متاسفانه در اقدامی شبانه و غافلگیرانه شرکت توسعه بر خلاف تمام قوانین کشور، اماکن ورزشی ما را مسدود کرد. این اقدام  بدون احکام قضایی به تصور من جرم محسوب می‌شود و توهین به خانواده بزرگ ورزش و اتومبیلرانی و موتورسواری است.
 
وی در مورد بدهی این فدراسیون به شرکت توسعه گفت: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از سال 1390 برابر جداول شرکت توسعه و نگهداری، مبلغ 7 میلیارد تومان به این شرکت بدهکار است. در حالی که پول انشعابات اعم از برق آب و گاز و حتی تعمیرات و بهسازی و نظافت و حوادث خارج از پیست که تامین مالی آن وظیفه ما نیست بر عهده فدراسیون است. معلوم نیست این مبلغ اجاره بابت چه چیزی گرفته می‌شود آن هم در اجاره‌نامه‌ای یک‌طرفه که خود شرکت می‌دهد و برای مستاجر (فدراسیون) 60 بند تعهد تعیین کرده است.
 
نژاد فصیحی افزود: در نشستی که با مدیران شرکت توسعه داشتیم اعلام کردیم که در دو سال گذشته به میزان 5 میلیارد تومان هزینه نوسازی و بهسازی کرده‌ایم اما زیر بار نمی‌روند و می‌گویند ما در جریان نبودیم، در حالی که در افتتاحیه این بخش‌ها وزیر وقت ورزش و جوانان حضور داشت و مسئولان شرکت توسعه هم آمدند و کلی عکس یادگاری گرفتند.
 
دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی افزود: مبلغی که امسال برای ما تعیین شده نزدیک 2 میلیارد تومان است و اعلام شده مبالغ اجاره باید صرف پرداخت حقوق و مزایای حدود 1000 کارمند شرکت توسعه و نگهداری شود. آیا واقعا فدراسیون‌های ورزشی مسئولیت تامین این بخش را بر عهده دارند؟

زنجیر کردن درهای پیست اتومبیلرانی آزادی توسط شرکت توسعه

نژادفصیحی افزود: متاسفانه مدیران وارداتی به ورزش نه تنها با محیط و منش آن آشنا نیستند بلکه با نگاهی تجاری و بدون ملاحظات اخلاقی و فرهنگی و پرورشی تصمیماتی می‌گیرند که آرامش ورزش را بر هم می‌زند و امیدوارم درباره این رفتار آنها به زودی تصمیم مقتضی گرفته شود.
 
وی ادامه داد: پیست‌های ملی موتورسواری و اتومبیلرانی به عنوان اماکن ایمن و استاندارد در اختیار جوانان و ورزشکاران باید باشد. اعلام می‌کنیم هر حادثه‌ای خارج از آن به سبب مسدود شدن توسط شرکت توسعه رخ دهد مسئولیت حقوقی و انسانی آن بر عهده شرکت توسعه خواهد بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان