ماهان شبکه ایرانیان

هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان در دستور کار تامین اجتماعی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی: با اجرای پروژه لیست هوشمند و تعمیم آن به‌صورت کشوری، تمامی پردازش‌های لیست حق بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل لیست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: برنامه عملیاتی هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌ اجتماعی قرار گرفت.

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دامون خدابنده؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی در مورد فرایند طراحی و تولید سامانه لیست هوشمند حق‌بیمه گفت: طراحی و ساخت پروژه هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان از ابتدای سال 1401 آغاز و با توجه به گستردگی و اهمیت پروژه، پس از طی کردن فاز آزمایشی در شعبه 13 تهران، با مشارکت و همکاری حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین‌ اجتماعی در شعب استان‌های سمنان، البرز، مرکزی، قزوین و 8 شعبه استان تهران به‌‌صورت کامل عملیاتی و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده به‌تدریج در کلیه شعب تأمین‌ اجتماعی سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به رویکرد نوین سازمان تأمین‌ اجتماعی مبنی بر یکپارچه‌سازی، هوشمندسازی و شفاف‌سازی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر دستیابی به تأمین‌ اجتماعی هوشمند، برنامه عملیاتی هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌ اجتماعی قرار گرفت.

خدابنده در مورد مزایای اجرای این پروژه گفت: در این پروژه تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حق‌بیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی لیست‌های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شد، به‌صورت برخط و در زمان ثبت لیست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.

وی افزود: در واقع با اجرای پروژه لیست هوشمند و تعمیم آن به‌صورت کشوری، تمامی پردازش‌های لیست حق بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل لیست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌ اجتماعی، مهم‌ترین مزایا و دستاوردهای لیست هوشمند را شامل پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازش‌های لیست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان دانست.

براساس اطلاعات آماری موجود؛ در آبان ماه سال جاری بالغ بر 80 هزار لیست حق بیمه ارسالی به شعب تأمین اجتماعی، در قالب لیست‌های هوشمند تکمیل و ارسال شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان