طلای جهانی روند معاملاتی خود را با ۲۰۰۲ دلار به پایان رساند

بیت‌کوین در سقف ۱۸ ماهه

شماره روزنامه: ۵۸۸۳ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۹/۵ ...

گذر بیت از بازه قیمتی مذکور سبب شد تا بالاترین میزان قیمتی خود را در یک‌سال و نیم اخیر تجربه کند. اما شواهد گویای آن است که شیب صعودی این دارایی ادامه‌دار نبود و روز گذشته به روند سابق خود در کانال 37 هزار دلاری رسید. بر این اساس این دارایی در ساعت 15 به وقت تهران به قیمت 37 هزار و 660 دلار رسید.

به دنبال افزایش چشمگیر بیت‌کوین، اتریوم نیز در روزهای اخیر با رشد 10درصدی رو‌به‌رو شد و در ساعت مذکور قیمتی معادل 2133 دلار را به ثبت رساند. در پیرامون این بحث برخی از تحلیلگران به بزرگ‌ترین دارندگان رمزارزها اشاره کردند.

قابل ذکر است که همزمان با رالی صعودی بیت‌کوین، طلای جهانی نیز بار دیگر به بالای کانال 2000 دلار راه پیدا کرد.

بنابراین در لحظات پایانی بازارها در روز جمعه با قیمت 2002 دلار بسته شد. از سوی دیگر شاخص دلار نیز که پس از انتشار داده‌های تورمی و کاهش انتظارات برای تمدید سیاست‌های پولی انقباضی، واکنش منفی خود را با نزول به کانال 103 واحدی اعلام کرد. از این رو دارایی بازارها فرصت بیشتری برای جبران زیان‌های خود در نتیجه افزایش نرخ بهره خواهند داشت.

چشم‌انداز فلز زرد

 ‌نظرسنجی از 13 تن از کارشناسان این حوزه نشان می‌دهد که 54 درصد آنها در انتظار تداوم روند صعودی طلا در هفته معاملاتی جدید هستند.  15 درصد روند معاملاتی این دارایی را نزولی می‌بینند و 31درصد از آنها نسبت به روند قیمتی فلز زرد در هفته جدید بی‌طرف بودند.

در این میان 431 سرمایه‌گذار خرد یا 64درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، 156یا 23 درصد دیگر انتظار داشتند که کمتر باشد، در حالی که 85 نفر یا 13 درصد نسبت به چشم‌انداز کوتاه‌مدت فلز گران‌بها بی‌طرف بودند.  مطالب فوق این سیگنال را به اقتصاددانان می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذاران و تحلیلگران معتقدند طلای جهانی در مسیر صعودی خود باقی خواهد ماند و هفته جدید خود را در محدوده مثبت آغاز می‌کند.  شان لوسک، اقتصاددان نیز گفت:

«رفتار هیجانی طلا بر اثر احتمال کاهش نرخ‌های بهره است. اما در این خصوص باید گفت که آغاز سیاست‌های انبساطی ایالات‌متحده در نیمه دوم سال 2024 دور از انتظار نخواهد بود، اما عدم قطعیت در روند نزولی تورم و همچنین رفتار غیرقابل پیش‌بینی پاول دلایلی هستند که نمی‌توان به‌طور حتمی بر کاهش نرخ‌های بهره شرط بست.» در راستای این موضوع باید تا تورم بعدی آمریکا و همچنین واکنش سیاستگذاران فدرال رزرو منتظر ماند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان