افزایش درآمد کارگران با هوای پاک!

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که گذر تدریجی از بنزین سرب‌دار در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ آمریکا همچنان به سوددهی بلندمدت ادامه می‌دهد و کارگران متوسط آمریکایی به دلیل تصویب «لایحه هوای پاک» در سال ۱۹۷۰ اکنون ۲۱۴۰۰ دلار بیشتر درآمد دارند.

بر اساس یک تحلیل جدید، قانون هوای پاک ایالات متحده(CAA) تصویب شده در سال 1970 به دلیل تأثیر بر سطوح سرب موجود در هوا و در نتیجه افزایش خروجی‌های بازار کار، منتج به 4.23 تریلیون دلار درآمد شده است. داده‌ها حاکی از سودی حدود 252 میلیارد دلاری تنها در سال 2020 است.

یک قانون جامع

به گزارش ایسنا، قانون هوای پاک(Clean Air Act) از قوانین فدرال آمریکاست که برای کنترل آلودگی هوا در سطح ملی طراحی شده‌ است. این لایحه یکی از اولین و اثرگذارترین قوانین زیست‌ محیطی مدرن و از جامع‌ترین قوانین کیفیت هوا در جهان است.

این قانون و بسیاری دیگر از قوانین فدرال زیست‌محیطی آمریکا را آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا(EPA) در همکاری با دولت‌های ایالتی، محلی و قبیله‌ای اجرا می‌کند.

قانون هوای پاک یک قانون جامع زیست‌محیطی است که کنترل آلودگی هوا را پوشش می‌دهد. استانداردهای ملی کیفیت هوای محیط برای شش آلاینده معیار با این قانون شامل اُزن، ذرات معلق، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و سرب ایجاد شده است.

این قانون برای حفاظت از سلامت عمومی و محیط زیست، حداکثر مقادیر مجاز این آلاینده‌ها را در هوای محیط تعیین می‌کند.

قانون هوای پاک همچنین از شرکت‌ها می‌خواهد قبل از ساخت تأسیسات جدید یا ایجاد تغییرات قابل توجه در تأسیسات موجود که به طور بالقوه انتشار آلاینده‌های هوا را افزایش می‌دهند، مجوز دریافت کنند. این روش تضمین می‌کند که منابع جدید آلودگی بالقوه از فناوری‌های کنترل انتشار آلاینده استفاده می‌کنند.

در نهایت، قانون هوای پاک به انتشار گازهای گلخانه‌ای از منابع متحرک مانند خودروها و وسایل نقلیه سنگین و هواپیماها می‌پردازد. این قانون به آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا این اختیار را می‌دهد که الزامات مربوط به آلایندگی خودرو و کیفیت سوخت را تعیین کند.

مطالعه حاضر با استفاده از آمار محرمانه تامین اجتماعی و اداره سرشماری ایالات متحده، اثرات بلندمدت بهبود غلظت سرب هوا در ایالات متحده را بر نتایج اجتماعی-اقتصادی بزرگسالان مانند درآمد، ناتوانی، زمان کار، آموزش و کمک‌های عمومی مورد بررسی قرار داد.

افزایش مادام العمر دستمزد

این تجزیه و تحلیل نشان داد که کاهش سرب هوا بین سال‌های 1975 و 1985 در نتیجه‌ی تصویب قانون هوای پاک با افزایش 3.5 درصدی مادام‌العمر دستمزد یا 21 هزار و 400 دلار برای کارگران متوسط آمریکایی مرتبط است.

این تأثیر در زنان بیشتر از مردان بوده است. نتایج بر این واقعیت استوار بود که قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا در اوایل زندگی منجر به شانس بیشتری برای نیاز به کمک‌های عمومی در آینده و کاهش اشتغال می‌شود.

اسپنسر بانژاف از دانشگاه ایالتی نورث کارولینا و ملیسا روبی بانژاف از اداره سرشماری ایالات متحده نویسندگان اصلی این مطالعه گفتند: این نتایج نشان می‌دهد که خروج تدریجی بنزین سرب‌دار در دهه‌های 1970 و 1980 همچنان به پرداخت سودهای بلندمدت ادامه می‌دهد.

آنها همچنین بر اهمیت تلاش‌های مستمر برای شناسایی و کاهش سرب در آب آشامیدنی و رنگ‌های قدیمی تاکید می‌کنند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که یک رابطه طولانی مدت بین قرار گرفتن در معرض سرب در محیط، رشد شناختی و پیامدهای اجتماعی-اقتصادی وجود دارد. بر اساس این تحقیق، مرحله خروج سرب قانون هوای پاک هنوز هم سود ملی بیش از یک درصدی را در سال ارائه می‌کند.

قانون هوای پاک ایالات متحده از زمان تصویب تاکنون، در ایجاد بهبود قابل توجهی در کیفیت هوا در ایالات متحده موثر بوده است. با این حال، نگرانی‌ها همچنان وجود دارد و سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا(EPA) در حال تلاش برای تغییر مقررات برای رسیدگی به مسائل مربوط به کیفیت هوا و تغییر درک علمی است.

انتظار می‌رود این اساسنامه، اصلاح و به‌روز شود، زیرا این کشور با نگرانی‌های جدید زیست محیطی مواجه است.

این مطالعه در مجله PLoS ONE منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان