ماهان شبکه ایرانیان

قطع همکاری تلویزیون با پژمان بازغی و عوامل برنامه کودک شو ؛ زدن آخرین میخ بر تابوت جذب مخاطب

بعد از این دو سال از تکیه پیمان جبلی بر مسند ریاست صداوسیما و عوض شدن بسیاری از مدیران تلویزیون و ... ماندن پژمان بازغی و این برنامه تا به امروز عجیبتر از نبودن آن است.

عصر ایران ؛ نهال موسوی - امروز پژمان بازغی اعلام کرد که او دیگر با برنامه مسابقه محور کودک شو همکاری نخواهد کرد و شبکه نسیم با تغییر تیم تولید مسابقه «کودک ‌شو»، این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات فصل ششم با مجری جدید است.

رضا نصیری تهیه کننده برنامه کودک شو هم اعلام کرد: «از جزییات فصل هفتم برنامه هیچ اطلاعی ندارم. برای فصل ششم قرار بود 155 قسمت ساخته شود ولی شبکه نسیم از ما صد قسمت را درخواست کرد. من تا مرداد ماه تمام صد قسمت را تحویل شبکه دادم و دیگر از سرنوشت برنامه اطلاعی ندارم.

برنامه کودک شو را خودم طراحی کرده بودم و از سال 1395 تا الان تهیه‌کننده شش فصل آن را بر عهده داشتم. همین الان هم پربیننده ترین برنامه شبکه نسیم هستیم.»

قطع همکاری تلویزیون با پژمان بازغی و عوامل برنامه کودک شو ؛ زدن آخرین میخ بر تابوت جذب مخاطب

خوب عاقبت نوبت به برنامه کودک شو رسید، در واقع بعد از این دو سال از تکیه پیمان جبلی بر مسند ریاست صداوسیما و عوض شدن بسیاری از مدیران تلویزیون و ... ماندن برنامه کودک شو تا به امروز عجیبتر از نبودن آن است.

همه برنامه‌های تلویزیون که یک زمانی باعث می‌شد مخاطب آنها را ببیند، یکی پس از دیگری تعطیل شد، در همین شبکه نسیم از برنامه‌های پربیینده‌ای چون دورهمی و خندوانه گرفته تا کتاب باز و حالا کودک شو.

مسابقه «کودک شو» تعامل بین کودکان و خانواده‌هایشان را به تصویر می‌کشد. این برنامه شامل عنوان های متعددی بود که کمک بیشتری به شناخت والدین از فرزندانشان می‌کند و با فراهم کردن زمینه بازی کودکان، اجرای نمایش عروسکی توسط والدین، پرسش و پاسخ میان پدر و مادرها و بازی بزرگسالان اوقات خوشی را برای مخاطبان این برنامه رقم می‌زد.

نکته جالب توجه این است که غیر از مدیران صداوسیما و عده‌ای بسیار کم تقریبا تمام جامعه از این تغییرات ناراضی هستند و هنوز بعد از 2 سال برای نمونه یک برنامه تلویزیونی هم تولید نشده است که مخاطبان را به پای تلویزیون بکشاند.

قطع همکاری تلویزیون با پژمان بازغی و عوامل برنامه کودک شو ؛ زدن آخرین میخ بر تابوت جذب مخاطب

روز گذشته مجید مجیدی فیلمساز مطرح سینما ایران در کارگاه آموزشی «بازنمایی مردم‌شناسی در سینما» جدای از اینکه درباره خطر سقوط سینمای ایران هشدار داد و اعلام کرد: « بالندگی سینمای ایران در سال‌های اخیر کم شده است و در خطر سقوط قرار داریم و به نوعی دستخوش روزمرگی شده‌ایم.»

مجیدی درباره تلویزیون هم به صراحت گفت: «تلویزیون نیز به دلیل گسستی که با مخاطب پیدا کرده تماشاگرانش به 10 الی 15 درصد رسیده است و بخشی از این درصد نیز بینندگان فوتبال هستند»

بهرحال همه و همه به این نتیجه رسیده‌اند که تلویزیون با آن همه هزینه و پولی که از بیت المال می‌گیرد از اساس وظیفه خدمات رسانی اجتماعی خودش، که یکی از مهمترین پایه‌های هر رسانه‌ای محسوب می‌شود را از دست داده است.

رضا نصیری تهیه کننده برنامه کودک شو در پاسخ به این سوال که دلیل تغییر شما و گروه‌تان چه بوده بیان کرده است: «نمی‌دانم. بحث سلیقه‌ است. شاید شبکه نسیم این برنامه و این گروه را دوست نداشته است.»

باید گوشزد کرد که اتفاقا برحلاف نظر ایشان، این بحث اصلا سلیقه‌ای نیست و وقتی که یک نوع سلیقه بر همه چیز اعمال شود دیگر اسم آن استراتژی است، همان اتفاقی که در تلویزیون امروز شاهد آن هستیم. متاسفانه ...

یکی از دوستان به طنز می‌کفت احتمالا این کودک شو را هم به مهران رجبی می‌دهند تا اجرا کند و ادامه یابد. ما فقط منتظریم ببینیم پخش فوتبال ها را چه زمانی و به چه بهانه‌ای قطع می‌کنند؟ 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان