معرفی سریال All the Light We Cannot See

سریال تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم (All the Light We Cannot See) بر اساس رمانی به همین نام نوشته آنتونی دوئر ساخته شده است، رمانی که بیش از ۱۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. تهیه‌کننده سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) یعنی شاون لوی مسئولیت ساخت این مینی سریال را برای سرویس آنلاین نتفلیکس در دست دارد.

معرفی سریال All the Light We Cannot See

سریال تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم (All the Light We Cannot See) بر اساس رمانی به همین نام نوشته آنتونی دوئر ساخته شده است، رمانی که بیش از 15 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. تهیه‌کننده سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) یعنی شاون لوی مسئولیت ساخت این مینی سریال را برای سرویس آنلاین نتفلیکس در دست دارد.

این سریال بر اساس رمانی درباره جنگ جهانی دوم که جایزه پولیتزر را به دست آورده، ساخته شده و در اوایل ماه نوامبر جاری از سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده و با حضور بازیگران برجسته و سرشناسی همچون مارک رافلو و هیو لوری است. این سریال داستان دختر نابینایی را روایت می‌کند که سعی دارد از طریق سیگنال‌های رادیویی خودش را به پدرش برساند و در همین حین نیز رابطه دوستی غیرمنتظره‌ای با یک جوان نازی برقرار می‌کند، جوانی که در زمینه فناوری رادیو تخصص دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این سریال آشنا شوید.

All the Light We Cannot See

All the Light We Cannot See

عوامل سازنده سریال All the Light We Cannot See

همان‌طور که در بالا ذکر شده بود، سکان کارگردانی سریال «تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم» را شاون لوی در دست دارد. او قبلاً در فرنچایز Night at the Museum و فیلم Free Guy کار کرده و این رمان را خوانده و تحت تأثیر آن قرار گرفته است. به همین خاطر نیز تصمیم گرفته تا آن را به نمایش بگذارد. در ابتدا قرار بود این رمان به‌عنوان اثری سینمایی به نمایش در بیاید اما در ادامه شاون لوی آن را تبدیل به یک مینی سریال کرد. فیلم‌نامه این سریال را نیز خالق سریال Peaky Blinders یعنی استیون نایت نوشته است، کسی که سابقه ساخت و نویسندگی آثار دیگری همچون سریال See از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس، سریال Great Expectations از سرویس آنلاین هولو و سریال Rogue Heroes از بی‌بی‌سی را دارد.

داستان سریال All the Light We Cannot See

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای سریال «تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم» نیز به شرح زیر است:

سریال «تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم» بر اساس رمانی برجسته به همین نام است و داستان دختر فرانسوی نابینایی به نام ماری لوری و پدرش به نام دنیل لبلانک را دنبال می‌کند که از پاریس تحت اشغال نازی‌ها می‌گریزند و الماسی افسانه‌ای را نیز با خود می‌برند تا به دستان نازی‌ها نیفتد. همین نیز باعث می‌شود تا افسر نازی بی‌رحمی در تعقیب آن‌ها باشد، کسی که به دنبال آن است تا این الماس را برای خودش به دست بیاورد.

در ادامه لوری ماری و پدرس در سنت مالو پناه می‌گیرند، جایی که در کنار عمویش زندگی می‌کنند و این در حالی است که عمویش به‌عنوان بخشی از مقاومت، سیگنال‌های رادیویی را پخش می‌کند. در همین حین نیز مسیر ماری لوری با جوانی باهوش به نام ورنر برخورد می‌کند که توسط رژیم هیتلر وظیفه یافته تا پخش سیگنال غیرقانونی را پیدا کند.»

All the Light We Cannot See

All the Light We Cannot See

بازیگران سریال All the Light We Cannot See

این مینی سریال با بازی آریا میا لوبرتی است، دانشجوی دکترای پن استیت که برای اولین بار نقش ماری لوری را به تصویر می‌کشد. شاون لوی به دنبال آن بود تا بازیگری با بینایی کم را برای ایفای این نقش به خدمت بگیرد و در نهایت نیز آریا میا لوبرتی برای ایفای این نقش به خدمت گرفته شد. از آنجا که این شخصیت در سن شش سالگی بینایی خودش را از دست می‌دهد، کارگردان می‌خواست تا بازیگر نابینا یا کم بینایی را برای این اثر به خدمت بگیرد تا بتواند به بهترین شکل ممکن این نقش را به نمایش بگذارد.

بازیگر سریال تاریک (Dark) یعنی لوئیس هافمن نیز در مینی سریال «تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم» نیز نقش نوجوانی برجسته را بازی می‌کند که توسط ارتش آلمان به خدمت گرفته می‌شود تا با استفاده از فناوری رادیو به دنبال هر گونه پخش غیرقانونی بگردد. مارک رافلو نیز در این سریال نقش پدر ماری لوری به نام دنیل لبلانک را بازی می‌کند، کسی که مسئولی در موزه ملی تاریخ در پاریس است.

هیو لوری نیز در این سریال نقش ایتین لبلانک را بازی می‌کند که عموی ماری لوری و قهرمانی از جنگ جهانی اول است که از PTSD رنج می‌برد. یکی دیگر از بازیگران برجسته حاضر در این مینی سریال نیز لارس ایدینگر است که نقش سرگرد راینهولد ون رومپل را بازی می‌کند، یک افسر نازی بسیار مریض و بی‌رحم که به دنبال الماسی است که زندگی‌ای ابدی به فرد عطا می‌کند.

از جمله دیگر بازیگرانی که در این مینی سریال نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به نل سوتون، لوکاس هرزوگ، ماریون بیلی، لونا ودلر، اد اسکرین، کورین سیلوا، میلو کوئینتون، فلیکس کامرر، آندریا دک، ریچارد سامل، رزی هیلال و برند هولشر اشاره کرد.

تاریخ پخش سریال All the Light We Cannot See

سریال «تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم» اثری چهار قسمتی است که در تاریخ 2 نوامبر سال 2023 میلادی (پنجشنبه 11 آبان 1402) و تقریباً 10 سال پس از چاپ رمان اصلی پخش شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان