متولدین چهار ماه اول امسال بیشتر دختر بودند یا پسر؟

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال ۳۳۸ هزار و ۶۸۴ نوزاد در کشور متولد شدند و ولادتشان به ثبت رسید.

متولدین چهار ماه اول امسال بیشتر دختر بودند یا پسر؟

ایرنا نوشت: رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال 338 هزار و 684 نوزاد در کشور متولد شدند و ولادتشان به ثبت رسید.

هاشم کارگر افزود: باروری اصلی‌ترین مؤلفه تغییرات جمعیتی در جهان و هر محدوده جغرافیایی است. به نحوی که تغییرات ساختار و ترکیب جمعیت، حاصل کاهش و افزایش تعداد ولادت‌ها است.

وی ادامه داد: از این رو برای هر نوع تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ در جامعه، بررسی، تحلیل و توصیف روند میزان‌های ولادت از ضروری‌ترین مطالعات در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی محسوب شده و تغییرات آن مورد توجه برنامه‌های سیاست‌گذاری در حوزه جمعیت است.

وی با اشاره به میزان ولادت در سال 1401، گفت: درسال گذشته یک میلیون 75 هزارو 231 رویداد ولادت به ثبت رسیده است.

دراین مدت به عنوان مثال در استان هایی مانند تهران 42هزارو 417نفر، سیستان و بلوچستان 28هزارو 905 و خراسان رضوی 33هزارو 302 نوزارد متولد شدند.

همچنین از 338 هزارو 684نوزارد متولد شده در چهار ماهه نخست امسال 175 هزارو 694 نوزاد پسر و 162هزارو 907نوزاد هم دختر بودند.

بر اساس گزارش های سازمان ثبت احوال کشور در حال حاضر بیش از 97 درصد رویداد ولادت و 95درصدی رویداد فوت در مهلت قانونی از جمله اقدامات سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه آمارهای به روز و جدید است.

تا چند سال اخیر آمارهای انسانی صرفا با استفاده از سامانه‌های موجود که گزارشاتی ایستا در اختیار قرار می‌داد تولید و منتشر می‌شد.

اما با توجه به سیاست‌های کلی دولت سیزدهم و همچنین وزیر کشور مبنی بر راه اندازی کارها و انجام جهادی کارها و همچنین رفع نیاز تمامی کاربران و ذینفعان در تمامی خدمات دولت، سازمان ثبت احوال تغییر رویکرد داشته و با استفاده از ظرفیت‌های موجود سازمان از جمله اطلاعات پایگاه جمعیت مستقر در سازمان اقدام به تولید و ارائه آمارهای به روز و جدید با اقلام درخواستی متنوع کرده است.

از جمله اقدامات شامل ایجاد انبار داده و داشبورد مهاجرت‌های داخلی برای رصد جابه جایی‌های داخل کشور با توجه به عملیاتی شدن سامانه تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور(بند ک تبصره 10 قانون بودجه سال 1402)، پاسخ به درخواست‌های آمارهای انسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به ویژه در راستای انجام تکالیف وزارت کشور در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طراحی و ایجاد داشبورد جمعیتی (در دست اقدام)، رصد مداوم و ارائه پیشنهاد جهت بهبود هرم جمعیتی در آینده و به روزرسانی مداوم و بی‌درنگ آن از طریق اتصال به پایگاه‌های مربوطه، بهبود کیفیت داده‌های پایگاه جمعیتی ثبت احوال به لحاظ ثبت بی درنگ وقایع چهارگانه (تولد، وفات، ازدواج، طلاق)، آغاز طرح پالایش پایگاه اطلاعات جمعیت کشور از نقطه نظر کشف و ثبت موارد دیر ثبتی فوت، ثبت بیش از 97 درصدی رویداد ولادت و 95درصدی رویداد فوت در مهلت قانونی وتحلیل و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی به صورت مکان محور و تخصصی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان