درپوش موتور فعال ؛ ویژگی ایمنی جالب محصول جدید تسلا (+عکس)

چنانچه قابلیت درپوش موتور فعال در تسلا مدل ۳ فعال شود، لازم است که خودرو به نمایندگی کند تا کارشناس فنی تسلا آن را به وضعیت استاندارد پیش از تصادف بازگرداند.

عصر ایران-  تسلا در نسخه جدید مدل 3 ، محصول پرفروش خود را به یک قابلیت ایمنی جدید و متفاوت مجهز کرده است. بنابراین بروزرسانی تسلا در مدل 3 جدید فقط محدود به تغییرات داخل کابین، رانندگی کم سر و صداتر و تغییرات طراحی بدنه نمی شود.

تسلا همراه با مدل 3 جدید یک ویژگی ایمنی خاص را به نام درپوش موتور فعال معرفی کرده است. درپوش موتور فعال راهبردی در راستای کاهش جراحت های وارده به ناحیه سر و گردن عابر پیاده در یک تصادف با خودرو است.

این ویژگی اولین بار توسط یکی از علاقه مندان برند تسلا و مدل 3 جدید گزارش شده است.

تسلا

براساس اطلاعات موجود، قسمت انتهای درپوش موتور که به شیشه اصلی جلو نزدیک است هنگامی که سنسورهای هوشمند شرایط برخورد با عابر را در سرعت 30 تا 52 کیلومتر برساعت تشخیص بدهند، به طور اتوماتیک 80 میلیمتر بالا می آید. این تغییر وضعیت خودرو مانع برخورد سر عابر با شیشه جلو می شود.

در ادامه اشاره شده: چنانچه قابلیت درپوش موتور فعال در تسلا مدل 3 فعال شود، لازم است که خودرو به نمایندگی کند تا کارشناس فنی تسلا آن را به وضعیت استاندارد پیش از تصادف بازگرداند.

ویژگی ایمنی جدید برای مدل 3 شامل تمامی بازارهای هدف این خودرو خواهد شد. البته قبلا فقط محدود به بازارهای خاص بوده ولی اکنون یک آپشن استاندارد برای مدل 3 محسوب می شود. 

یکی دیگر از ویژگی های ایمنی جدید تسلا مدل 3 به نصب دوربین جدیدی بالای آینه عقب مربوط می شود که خمیازه و پلک زدن های راننده را شمارش می کند و در صورت درک حالتی از خواب آلودگی در راننده، روی نمایشگر اصلی کنسول و همچنین به شکل صوتی اعلام هشدار می کند.

تسلا مدل 3 جدید

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان