پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما

فیلم‎‌های ترسناک از جمله آثاری هستند که اغلب اوقات عملکرد بسیار خوبی در گیشه دارند و به سودآوری می‌رسند

پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما

فیلم‎‌های ترسناک از جمله آثاری هستند که اغلب اوقات عملکرد بسیار خوبی در گیشه دارند و به سودآوری می‌رسند. در حقیقت، فیلم‌های ترسناک در مقایسه با فیلم‌های دیگر ژانرها عملکرد بسیار بهتری دارند و این در حالی است که بودجه ساخت آن‌ها به‌مراتب کمتر است. به‌عنوان مثال، فیلم Avatar: The Way of Water برای اینکه بتواند حتی بودجه خودش را جبران کند، لازم بود که بیش از 1.4 میلیارد دلار فروش داشته باشد و در نهایت نیز به فروش بیش از 2.2 میلیارد دلاری رسید. این در حالی است که فیلمی همانند فیلم Paranormal Activity محصول سال 2007 میلادی با بودجه 15000 دلاری توانست به فروش 193 میلیون دلاری برسد. این یعنی سود 57 درصدی در برابر 1286566 درصدی. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما بپردازیم.

10. فیلم The Omen – محصول سال 1976

The Omen

The Omen

فروش: 257.7 میلیون دلار

همسر رابرت تورن با بازی جورج پک به نام کتی با بازی لی رمیک فرزند پسری به دنیا می‌آورد، فرزندی که مدتی کوتاه پس از تولدش از دنیا می‌رود و کتی این موضوع را نمی‌داند. رابرت نیز تصمیم می‌گیرد تا فرزند دیگری را به فرزندی قبول کند که مادرش از دنیا رفته است و به کتی می‌گوید که این بچه آن‌ها است. در ادامه مشخص می‌شود که این بچه با بازی هاروی اسپنسر استیونز ضدمسیح است و حالا به‌خاطر او، افراد می‌میرند و حیوانات دیوانه می‌شوند.

9. فیلم What Lies Beneath – محصول سال 2000

What Lies Beneath

What Lies Beneath

فروش: 259.9 میلیون دلار

دکتر نورمن اسپنسر با بازی هریسون فورد نگران همسرش به نام کلیر با بازی میشل فایفر است. تصادف ماشین باعث شده تا حافظه او دچار مشکل شود و این در حالی است که دختر آن‌ها در کالج است و این زن بر این باور است که همسایه کناری‌شان به نام مری با بازی میراندا آتو توسط شوهرش به نام وارن با بازی جیمز ریمار کشته شده است. علاوه بر این موارد نیز چیزهای ترسناک و غیر قابل توضیحی در داخل خانه رخ می‌دهند. همین نیز باعث می‌شود تا در ادامه داستان رویدادهای مهیجی رخ بدهند.

8. فیلم Alien – محصول سال 1979

Alien

Alien

فروش: 286.4 میلیون دلار

سفینه فضایی تجاری نوسترومو در مسیر برگشت به زمین قرار دارد که یک سیگنال اضطراری دریافت می‎‌کند و همین نیز باعث می‌شود تا آن‌ها به دنبال منبع آن در نزدیکی ماه باشند. سه عضو خدمه برای بررسی آن فرستاده می‌شوند و در همین حین نیز ارتباط خود با سفینه را از دست می‌دهند. حالا ریپلی با بازی سیگورنی ویور نمی‌تواند به آن‌ها بگوید که این سیگنال در حقیقت یک هشدار است. در ادامه نیز یک هیولا به درون سفینه می‌آید، هیولایی که به‌سرعت رشد می‌کند و یکی به یکی خدمه سفینه را می‌کشد.

7. فیلم The Amityville Horror – محصول سال 1979

The Amityville Horror

The Amityville Horror

فروش: 310.3 میلیون دلار

فیلم «وحشت در آمیتی‌ویل» بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و داستان جورج با بازی جیمز برولین و کتی با بازی مارگو کیدر را روایت می‌کند که در خانه خودشان در آمیتی‌ویل حضور دارند. مدتی کوتاه پس از اینکه وارد این خانه می‌شوند، آن‌ها پدر دیلینی با بازی راد استایگر را دعوت می‌کنند تا خانه را تقدیس کند ولی اتاقی پر از حشرات و موارد حال به هم زن این کشیش را مجبور به ترک خانه می‌کند. پس از آن نیز همه چیز به وحشت کشیده می‌شود و این خانواده مجبور می‌شود تا این خانه را به‌سرعت ترک کنند.

6. فیلم Jaws 2 – محصول سال 1978

Jaws 2

Jaws 2

فروش: 312.8 میلیون دلار

فیلم «آرواره‌ها 2» دنباله‌ای برای فیلم اول آن محصول سال 1975 میلادی و ساخته استیون اسپیلبرگ به شمار می‌رود که داستان مارتین برادی با بازی روی شایدر را روایت می‌کند که به همراه دیگر ساکنین جزیره آمیتی توسط حمله یک کوسه به وحشت می‌افتند. مرگ یک اسکی سوار روی آب، دو غواص و همچنین یک نهنگ قاتل، برادی را قانع می‌کند که در این منطقه یک کوسه حضور دارد. او این موضوع را به شهردار و شورای شهر آمیتی گزارش می‌دهد. حالا که پسرانش و گروهی از نوجوانان در داخل آب‌ها هستند، او باید آن‌ها را از خطر این کوسه نجات بدهد.

5. فیلم It – محصول سال 2017

It

It

فروش: 328.9 میلیون دلار

فیلم «آن» داستان شهر دری را روایت می‌کند که در آن، بچه‌ها در تابستان 1989 گم می‌شوند و بیست و هفت سال پس از آن نیز دوباره این اتفاقات رخ می‌دهند و همین نیز یک الگو را ایجاد می‌کند. این اثر داستان هیولایی را روایت می‌کند که در چرخه‌ای 27 ساله برمی‌خیزد و کودکان را قربانی خودش می‌کند. این هیولا پنی‌وایز نام دارد که دلقکی شیطانی است و در این فیلم، بیل اسکاشگورد نقش آن را بازی کرده است.

4. فیلم Gremlins – محصول سال 1984

Gremlins

Gremlins

فروش: 409.8 میلیون دلار

بیل پلتزر با بازی زک گالیگان به تسخیر یک موجود پشمالو، کوچک و دوست‌داشتنی به نام گیزمو با صداپیشگی هووی مندل در می‌آید. این موجود موگوای نامیده می‌شود و سه قانون را در رابطه با آن‌ها باید رعایت کرد. یکی اینکه هیچ گاه آن‌ها را در معرض آفتاب قرار نداد، آن‌ها را خیس نکرد و هیچ‌گاه پس از نیمه شب به آن‌ها غذا نداد. مطمئناً عدم رعایت این قوانین دردسرهایی به همراه خواهد داشت.

3. فیلم The Sixth Sense – محصول سال 1999

The Sixth Sense

The Sixth Sense

فروش: 518.8 میلیون دلار

فیلم «حس ششم» به کارگردانی ام نایت شیامالان است که سومین فیلم وی به شمار می‌رود و با بازی بروس ویلیس در نقش مالکوم کراو است، یک روان‌شناس کودکان که روی پسری 9 ساله به نام کول با بازی هیلی جوئل اوسمنت کار می‌کند. این پسر می‌گوید که می‌تواند افراد مرده را ببیند اما مالکوم آن‎‌ها را توهم می‌داند اما به‌زودی متوجه می‌شود که این پسر در حال دیدن ارواحی است که هنوز نمی‌دانند مرده‌اند یا اینکه کاری ناتمام در این دنیا دارند.

2. فیلم The Exorcist – محصول سال 1973

The Exorcist

The Exorcist

فروش: 996.5 میلیون دلار

فیلم «جن‌گیر» به اولین فیلم ترسناک تاریخ تبدیل شد که برای جایزه بهترین فیلم اسکار نامزد دریافت جایزه شده بود و این در حالی است که داستان‌سرایی و کارگردانی بسیار خوب سبب شده بود تا این اثر سینمایی به یکی از بهترین و ماندگارترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما تبدیل شود که همچنان مورد تحسین بینندگان قرار می‌گیرد. این اثر سینمایی همچنین یکی از سودآورترین فیلم‌های تاریخ به شمار می‌رود.

1. فیلم Jaws – محصول سال 1975

Jaws

Jaws

فروش: 1.154 میلیارد دلار

فیلم «آرواره‌ها» اثری بلاک‌باستری به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به شمار می‌رود که آغازگر فرنچایزی برجسته بود و همچنین جایگاه استیون اسپیلبرگ به‌عنوان فیلمسازی برجسته را تثبیت کرد. این اثر سینمایی همچنین بهترین فیلم درباره کوسه‌ها به شمار می‌رود و مطمئناً وحشت بسیار زیادی را در دل بینندگان قرار می‌دهد و از آن دسته فیلم‌هایی است که با وجود گذشت زمان زیادی از اکرانش همچنان مورد توجه قرار می‌گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان