روش تهیه انواع ماسک انجیر و معرفی فواید آن ها برای پوست

از آنجایی که ماسک انجیر دارای خواص و مواد زیادی برای حفظ رطوبت و زیبایی پوست است ما در این مقاله قصد داریم تا به بیان چگونگی تهیه و استفاده از این ماسک بپردازیم با ما همراه باشید.

روش تهیه انواع ماسک انجیر و معرفی فواید آن ها برای پوست

ماسک انجیر از دسته ماسک های صورت است که نقش قوی و موثری در روند آبرسانی و جوانسازی پوست ایفا می کند و همچنین قادر است تا روند پیری را به تاخیر بیندازد. در ادامه به بیان انواع مختلفی از آن خواهیم پرداخت.

استفاده از ماسک انجیر

ماسک انجیر از دسته ماسک هایی است که در اثر ترکیب با عسل و انواع روغن ها اثر بخشی فوق العاده قوی دارد. انجیر میوه ای است که دارای مزایا و خواص زیادی می باشد و ممکن است اغلب افراد با آن از پیش آشنایی داشته باشند. همچنین این علاوه در حفظ سلامتی پوست صورت نیز مفید عمل خواهد کرد زیرا سرشار از مواد معدنی و ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست است انجیر حاوی ویتامین های مختلفی اعم از ویتامین های گروه B، ویتامین K، منیزیم و پتاسیم که همراه با آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد.

میوه انجیر دارای پلی فنول می باشد که با استرس مبارزه خواهد کرد. زمانی که افراد دچار استرس می شوند هورمون اکسیدتیو در بدن ترشح خواهد شد که علل اصلی پیری زودرس محسوب می شود؛انجیر قابلیت جلوگیری از ترشح استرس را دارد و روند پیری را به تعویق می اندازد.

علاوه بر اینکه انجیر دارای بسیاری از ویتامین های سازگار با پوست است و به جوانسازی و حفظ سلول های پوست کمک خواهد کرد حاوی اسید های چرب امگا 6 می باشد که رطوبت پوست را حفظ خواهد کرد. البته لازم به ذکر است  که بگوییم انجیر دارای مقدار زیادی فیبر غذایی است  که به سم زدایی از بدن کمک شایانی خواهد کرد و از این طریق  به از بین بردن مشکلاتی مثل آکنه و جوش ها منجر خواهد  شد.

کاربرد ماسک انجیر برای صافی صورت

 

اکنون به انواع مختلف ماسک انجیر خواهیم پرداخت:

 انجیر و پرتقال، روشن کننده و لایه بردار پوست

به منظور لایه برداری عمیق پوست می توانید از این ماسک کمک بگیرید زیرا، آب پرتقال دارای مقادیر فراوانی ویتامین C می باشد و به مرور زمان کمک زیادی به روشن نر شدن پوست تان می کند و شکر نیز به عنوان لایه بردار محسوب می شود. بنابراین، سه عدد انجیر له شده را با یک قاشق چای خوری شکر و دو قاشق چای خوری آب تازه پرتقال ترکیب کرده سپس ماسک به دست آمده را با دست بر روی صورت تان بمالید و به مدت پنج دقیقه با کمک نوک انگشتان ماساژ دهید و بعد از زمان پانزذه دقیقه پوست تان را بشویید.

 انجیر و آب لیمو، ضدجوش

این ماسک علاوه بر اینکه کمک زیادی به آبرسانی و روشن تر شدن پوست می کند باعث کمرنگ تر شدن جای تیره آکته های قدیمی نیز می شود و همچنین کمک زیادی به کنترل چربی پوست نیز می کند فقط کافی است، سه عدد انجیر رسیده را پوره کرده و به آن دو قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو بیفزایید و ترکیب به دست آمده را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت و گردن قرار دهید.

انجیر و عسل توصیه شده برای پوست های خشک:

می دانیم که انجیر به  حفظ رطوبت پوست کمک شایانی خواهد کرد و جالب است که بدانید عسل نیز همین وظیفه را در مقابل پوست دارد و این ماده برای پوست هایی که دچار خارش شدید و پوسته پوسته شده اند موثر است. استفاده از ماسک عسل روز به روز پوست شما را شفاف تر و روشن تر خواهد کرد و اگر چنانچه پوستتان تغییر رنگ دارد بهتر است تا با عسل آن را بهبود دهید.

دستورالعمل تهیه

ابتدا بایستی 3 انجیر کوچک را به خوبی شسته و داخل مخلوط کن بریزید تا یک خمیر یک نواخت به دست آید.

حالا خمیر را داخل یک کاسه تمیز بریزید و 2 قاشق عسل بدان اضافه نمایید و به خوبی آن را با هم ترکیب کنید تا به صورت یک خمیر خامه ای حاصل شود و پس  از  آن صورت و گردن خود را با آن آغشته نمایید.توجه داشته باشید که نباید این ماسک را به دور چشم و گردن خود بزنید. پس از آغشته کردن به مدت 20 دقیقه صبر کنید و پس از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک را در هفته 3 مرتبه انجام دهید تا نتایج مطلوب حاصل شود و به مرور از شر خشکی پوست خود خلاص شوید.

انجیر،عسل و شکر قهوه ای برای اسکراب صورت:

همانطور در بالا گقته شد عسل یک ماده آبرسان و طبیعی برای رطوبت پوست می باشد. همچنین عسسل برای  روشن کردن پوست نیز موثر است. اما بهتر است که بدانید شکر قهوه ای قابلیت لایه برداری پوست و از بین بردن سلول های مرده،چربی اضافه،گرد و غبار و سایر ناخالصی را دارا می باشد و همچنین شکر منجر به صاف و صیقلی شدن پوست نیز خواهد شد.

مصرف ماسک انجیر به همراه عسل برای حفظ رطوبت پوست

دستوالعمل تهیه

ابتدا بایستی 2 عدد انجیر را درون مخلوط کن ریخته و آن را به صورت خمیری درآورید و آن را داخل یک کاسه بریزید و 1 قاشق شکر قهوه ای و 2 قاشق چایخوری عسل را بدان اضافه نمایید و آن را با هم ترکیب کنید و پس از آن بر روی گردن و صورت خود بمالید و به آرامی و در مدت زمان 5 دقیقه ماساژ دهید و 15 دقیقه صبر کنید و بعد آن را بشویید. برای حاصل شدن نتایج دلخواه توصیه می شود که این ماسک را در طول هفته یک مرتبه انجام دهید.

انجیر،کدو تنبل و روغن بادام برای روشن شدن پوست:

کدو تنبل کمک می کند تا پوست کمرنگ و خسته شما صاف و نرم شود و همچنین روشنایی پوستتان نیز دوچندان شود؛ از طرفی دیگر روغن بادام نیز برای تغذیه پوست مناسب است و منجر به درمان پوسته پوسته شدن و خشکی پوست خواهد شد.

تاثیر ماسک انجیر بر سلامتی پوست

دستورالعمل تهیه

ابتدا بایستی مانند ماسک های پیشین پس از تبدیل کردن انجیر به خمیر چند قطره روغن بادام بدان اضافه نمایید . پس از شستن دست خود آن را بر روی صورت خود بمالید و دقت کنید که به چشمانتان برخورد نکند. مدت زمان 20 دقیقه اجازه دهید ماسک بر روی صورت باقی بماند و سپس آن را بشویید. شما می توانید برای دستیابی به نتایج دلخواه در طول هفته سه مرتبه از آن استفاده نمایید.

انجیر،جودوسر،شیر و زنجبیل برای لایه برداری عمیق:

بلغور جودوسر نه تنها یک ماده مغذی برای پوست محسوب می شود بلکه با از بین بردن سلول های مرده،چربی اضافی و ناخالصی های پوست شما را به صورت عمیقی پاکسازی خواهد کرد. همچنین این ماده با علائم پیری زودرس نیز مبارزه خواهد کرد. از طرفی دیگر شیر نیز برای پوست شما مناسب است و خاصیت رطوبت رسانی به پوست را دارا می باشد. همچنین زنجبیل نیز به شما کمک خواهد کرد تا سلول های مرده پوست و دیگر آلاینده های موجود در پوست را خارج کنید و در نتیجه به پوستی نرم و صاف دست خواهید یافت.

چگونگی تهیه و استفاده ماسک های مفید برای حفظ سلامتی پوست

دستورالعمل تهیه

اکنون بایستی 5 انجیر تمیز را به صورت خمیری یک دست درآورید و یک قاشق  چایخوری جودوسر و شیر به همراه نصف قاشق زنجبیل بدان اضافه نمایید و تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر خاممه ای به دست آید. حالا ماسک را به صورت خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید. برای رسیدن به نتایج مطلوب لازم است تا هفته ای دو مرتبه از آن استفاده نمایید.

انجیر و ماست برای روشن شدن پوست:

ماسک ماده ای مغذی برای پوست می باشد و همچنین خاصیت از بین برنده لکه ها روشن کنندگی پوست را نیز دارا است. جالب است که بدانید ماسک باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست،چربی اضافی،گرد و غبار،آهک و دیگر ناخالصی ها خواهد شد.

دستورالعمل تهیه

ابتدا بایستی 3 عدد انجیر را داخل مخلوط کن ریخته و آن را به صورت خمیری شکل به دست آورید. حالا دو قاشق چچایخوری ماست بدان اضافه نمایید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا به خمیری صاف و یک دست تبدیل شود. ماسک را به صورت و گردن خود بمالید و برای جلوگری از حساسیت چشم ها ماسک را بدان نزیدک نکنید. اجازه دهید تا ماسک به مدت 15 دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید و برای دستیابی به نتایج بهتر می توانید آن را دو مرتبه در طول هفته تکرار کنید.

انجیر،ماست و عسل برای پوست های چرب:

ماسک ها برای پوست بسیار مغذی هستند و به کنترل چربی نیز کمک شایانی می کنند و این در حالی است که پوست را سفید و روشن تر خواهد کرد. عسل نیز یک مرطوب کننده طبیعی است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. به لطف این خواص عسل به مقابله با میکروب ها و باکتری های ناشی از جوش می پردازد.

تاثیر ماسک ها بر پوست صورت

دستورالعمل تهیه

ابتدا بایستی 2 عدد انجیر را به صورت خمیری به دست آورید و خمیر حاصل را در کاسه ای تمیز برزید و 1 قاشق غذاخوری ماست و عسل را بدان اضافه نمایید. اکنون مواد را به یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شود. ماسک را به صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تا 20 دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و بعد آن را بشویید. توصیه می شود استفاده از این ماسک را در طول هفته دو مرتبه انجام دهید تا چربی های پوستتان کنترل شوند.

فواید استفاده از ماسک انجیر:

  • کلسیم در بازسازی سلول های فرسوده و آسیب دیده بسیار لازم است زیرا کلسیم نقش حیاطی در بهبود پوست و جلوگیری از پیری زودرس دارد.
  • پتاسیم از طریق آبرسانی پوست را از شر پوسته پوسته شدن،خستگی و پژمرده شدن پوست خلاص خواهد کرد.
  • منیزیم موجود در ماسک انجیر با جلوگیری از استرس اکسیداتیو در سلول های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و باعث جوان سازی و روشن تر شدن پوست می شود.
  • ویتامین های B و C با مبارزه با چین و چروک های روی صورت و از بین بردن آن ها به کاهش سرعت پیری کمک خواهند کرد.
  • ویتامین K زخم های ناشی از آکنه و علائم جراحی را بهبود می بخشد و حلقه های تیره اطراف چشم را روشن تر می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان