طرز تهیه ترشی برگ چغندر یک چاشنی متفاوت و خوشمزه

ترشی یکی از انواع چاشنی پرطرفدار در بعضی کشور ها مخصوصا ایران بوده که ترشی را با استفاده از مواد اولیه های متنوع و در طعم های مختلف تهیه می کنند. ترشی برگ چغندر علاوه بر داشتن طعمی متفاوت، دارای خواص زیادی است.

طرز تهیه ترشی برگ چغندر یک چاشنی متفاوت و خوشمزه

برگ چغندر دارای خواص بسیار زیاد و شگفت انگیزی است که با تهیه انواع غذاها و یا ترشی می توان از خواص این برگ مقوی بهرمند شد. با استفاده از برگ چغندر می توان ترشی مفیدی با خاصیت های بالا تهیه کرد. از انواع ترشی ها به عنوان چاشنی در کنار غذا استفاده می شود که ترشی هم انواع مختلف و متنوعی دارد. طرز تهیه ترشی برگ چغندر در این مطلب قرار دارد.

ترشی انار و زرشک و ترشی پیتزایی دو ترشی بسیار متفاوت با طعمی بسیار عالی هستند که برای تهیه این دو ترشی متفاوت کافی است تا بر روی آن کلمات کلیک کنید. برای تهیه ترشی برگ چغندر نیاز به زمان چندان زیادی ندارید و همانطور که می دانید ترشی را می توان پس از چند روز به همراه غذاهای دلخواه سرو کرد. از خواص برگ چغندر می توان به درمان کم خونی و تامین کلسیم بدن اشاره کرد.

ترشی برگ چغندر خوشمزه

مواد لازم

  • هویج 2 عدد
  • سیر له شده 4 حبه
  • برگ چغندر 1 کیلوگرم
  • سرکه قرمز 1 پیمانه
  • آبغوره 1 پیمانه
  • نمک 2 قاشق چای خوری
  • زنجبیل رنده شده 1 قاشق سوپ خوری
  • رازیانه و تخم گشنیز 1 قاشق غذا خوری

ترشی برگ چغندر با دستور تهیه ای راحت

طرز تهیه ترشی برگ چغندر با خاصیت

ابتدا برای تهیه ترشی باید برگ های چغندر را به خوبی بشویید و به صورت تکه های بزرگ ریز کنید. سپس برگ چغندر را درون ظرف آب سردی به مدت 15 دقیقه قرار دهید. پس از گذشت این مدت برگ چغندر را باید ساطوری کنید ولی نباید خیلی خرد شود.

نمک را همره برگ چغندر در قابلمه ای بریزید و بر روی حرارت قرار دهید. در ادامه باید صبر کنید تا برگ چغندر آب بی اندازد و زمانی که شروغ به جوشیدن کرد حرارت را خاموش کنید. حالا باید هویج را هم به صورت ساطوری خرد کنید و داخل قابلمه ای دیگر بریزید.

قابلمه هویج را بر روی حرارت قرار دهید و زمانی که مانند برگ چغندر به جوش آمد حرارت را خاموش کنید. سرکه را در قابلمه ای دیگر بریزید و صبر کنید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد. حالا باید سیر ها را به صورت ساطوری خیلی ریز در حدی که له شود خرد کنید.

طرز تهیه ترشی برگ چغندر مقوی

در ادامه باید مواد ترشی را درون ظرف مورد نظر بریزید و پس از اینکه سرکه به جوش آمد، سرکه را هم به ظرف اضافه کنید. در آخر تخم گشنیز و رازیانه را هم به روی ترشی بی افزایید و ترشی را به مدت 1 الی 2 روز درون یخچال قرار دهید. پس از این مدت ترشی را می توان سرو کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان