بومیسازی تولید در خارج از ژاپن حرکت سادهای نیست که تویوتا انجام میدهد. این نشان میدهد که با وجود همه مشکلات در مورد کندی رشد خودروهای الکتریکی، این صنعت در مسیر درستی قرار دارد. مت هریسون، مدیرعامل تویوتای اروپا، در مصاحبهای گفت که اروپا هنوز برای ایجاد زنجیره تامین باتری، گسترش شبکههای زیرساخت شارژ عمومی و ایجاد بازار خودروهای برقی مستعمل کار دارد اما این منطقه چندین عامل به نفع خود دارد؛ از جمله گروههایی از خریداران خودروهای آگاه به محیطزیست و سیاستگذارانی که پیوسته تلاشهای بلندپروازانه کاهش انتشار گازهای گلخانهای را دنبال میکنند. براساس گزارش بلومبرگ، تویوتا تاکنون هزینهای برای صرف زمان خود روی خودروهای تمامبرقی پرداخت نکرده است.