سامانه یکپارچه خودرو امروز برای چه افرادی باز می‌شود؟

شماره روزنامه: ۵۸۹۶ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ...

در این دوره از فروش، خودروهای پرطرفدار دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا هنوز امکان عرضه پیدا نکرده‌اند. بیشتر محصولات عرضه‌شده نیز خودروهای مونتاژی است با قیمت‌هایی حدودا یک میلیارد به بالا. در این دوره از فروش نیازی به حساب وکالتی نیست و متقاضیان با پرداخت کامل وجه خودرو، حداکثر تا سه ماه محصول مورد نیاز خود را تحویل خواهند گرفت. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا انصراف‌دهندگان از طرح‌های فروش خودرو می‌توانند دوباره ثبت‌نام کنند؟ برخی شرکت‌کنندگان در طرح‌های فروش یکپارچه خودرو (داخلی و وارداتی) به دلایل مختلف، از طرحی که در آن شرکت کرده بودند، انصراف داده‌اند؛ اما برخی از آنها قصد دارند دوباره در طرح‌های جدید اعم از داخلی‌ و وارداتی شرکت کنند.

 بنابراین این سوال برایشان پیش می‌آید که اصلا این امر برایشان امکان‌پذیر است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروها، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا تصریح کرد که مشارکت‌کنندگان در طرح‌های فروش یکپارچه اعم از داخلی و وارداتی، زمانی‌که به عنوان یک مشتری منتخبِ یک محصول در سامانه شناخته می‌شوند، اطلاعاتشان برای شرکت خودرویی (که انتخاب کرده‌اند) ارسال می‌شود؛ بنابراین ادامه روند از واریز وجه خودرو تا تحویل آن بر عهده شرکت است. وی توضیح داد که اگر مشتری برای واریز وجه در موعد مقرر اقدام نکرده باشد، از نظر شرکت به منزله انصراف تلقی شده و باید اطلاعات مشتری را مجدد به سامانه یکپارچه ارسال کند تا «عدم تخصیص» این مشتری، برای سامانه یکپارچه احراز شود و دسترسی او برای ثبت‌نام‌های بعدی باز شود.

تقدسی در ادامه تاکید کرد تا زمانی‌ که شرکت به سامانه اعلام نکند که مشتری از خرید خودرویی که برنده شده یا در نوبت تحویل است منصرف شده، سامانه از وضعیت این مشتری اطلاعی ندارد و بدین ترتیب وی امکان مشارکت در هیچ طرحی را نخواهد داشت. مدیر سامانه یکپارچه خودروها تصریح کرد: اما زمانی‌ که شرکت به سامانه انصراف مشتری را اعلام می‌کند، سامانه می‌تواند امکان دسترسی مشتری برای شرکت در طرح‌های بعدی را فراهم کند و مشتری می‌تواند در همه طرح‌های فروش خودروسازان، مجدد شرکت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان