فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی که بود و چرا از هم جدا شدند؟ (+عکس)

فریار جواهریان و داریوش مهرجویی در فرانسه با هم آشنا شدند و پیش از انقلاب ازدواج کردند حاصل این ازدواج دو فرزند، یکی پسر و دیگری دختر است. دختر آنها مریم نام دارد.

فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی که بود و چرا از هم جدا شدند؟ (+عکس)

عصرایران : فریار جواهریان همسر اول مرحوم داریوش مهرجویی بود که با او به مدت 25 سال زندگی کرد. آنها دو فرزند دارند که زمان جدایی این دو، هر دو بزرگسال بودند.
 
فریار جواهریان دانش آموخته رشته معماری است و آثار فاخر داریوش مهرجویی را هم طراحی و اجرا کرده است.

او در فرانسه زندگی کرده و بزرگ شده است.

فریار جواهریان و داریوش مهرجویی در فرانسه با هم آشنا شدند و پیش از انقلاب ازدواج کردند حاصل این ازدواج دو فرزند، یکی پسر و دیگری دختر است. دختر آنها مریم نام دارد.
 
 
داریوش مهرجویی از همسر دوم خود وحیده محمدی فر هم یک فرزند به نام مونا دارد. دختری که جسد پدر و مادرش را در خانه پیدا کرده است.
 

زندگی خصوصی فریار جواهریان

فریار جواهریان سال 31 در مشهد به دنیا آمد، او با خانواده اش به فرانسه رفت و در آنجا زندگی می کرد که با داریوش مهرجویی آشنا شد و ازدواج کرد. فریار 25 ساله بود که با داریوش مهرجویی ازدواج کرد. او بیشتر عمرش را در فرانسه زندگی کرده است.

فریار جواهریان در آثاری چون اجاره نشین ها و درخت گلابی با داریوش مهرجویی همکاری کرد و در این فیلم ها طراح صحنه بود.

او تحصیلاتش را در دانشگاه‌های تگزاس در آستین، M.I.T و هاروارد آمریکا به پایان رسانده و شرکت مهندسین مشاور “گام ما” را همراه با مهندس فریدون بدر در تهران تأسیس کرده‌اند که تخصص‌شان در زمینه موزه و باغ است.
 
جواهریان برنده مسابقه مدرسه فرانسوی‌ها در تهران بوده و همچنین دبیر نمایشگاه‌های متعددی از جمله “باغ ایرانی” و “فریده لاشایی” در موزه هنرهای معاصر تهران، “سی سال تنهایی” در کمبریج و لندن و “گلگشت ایرانی” درکاخ موزه گلستان بوده است.
 
جواهریان مقالات متعددی در نشریات ایرانی و خارجی نوشته و سخنرانی‌های بسیاری در دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج و استنفورد کرده است. سال 2010 نیز عضو هیأت داوران جایزۀ معماری آقاخان بود.”
 
داریوش مهرجویی و همسر اولش

داریوش مهرجویی و همسر اولش فریار جواهریان

علت جدایی داریوش مهرجویی از همسر اولش

داریوش مهرجویی و فریار جواهریان هرگز درباره علت جدایی‌شان صحبت نکردند اما درباره 25 سال زندگی مشترک همیشه با احترام صحبت کردند.
 
فریار جواهریان درباره زندگی مشترکش با داریوش مهرجویی گفته است : در 25 سالی که با داریوش مهرجویی زندگی کردم، من همیشه اولین کسی بودم که سناریوهایش را می‌خواندم.
 
در سال‌های اول آشنایی‌مان و دوره نامزدی دو سناریو با هم نوشتیم، “مرثیه” و “لاله”، که البته هیچ‌وقت ساخته نشدند اما کلا مسئول سناریوی فیلم آرتور رمبو بودم.
 
داستان اجاره‌نشین‌ها مستقیما از اتفاقات زندگی خودمان برداشت شد و ساخته شد.
 

همسر دوم داریوش مهرجویی

وحیده محمدی فر همسر دوم داریوش مهرجویی که 30 سال از او کوچکتر بود هم طراح صحنه و دستیار آقای مهرجویی بود. این زوج 22 مهر ماه سال جاری در خانه شان به طرز فجیعی به قتل رسیدند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان