یک رسانه اسرائیلی: راه اندازی مسیر زمینی انتقال بار به اسرائیل از طریق دبی، عربستان و اردن برای در امان ماندن از حملات یمن

نخستین محموله خط جدید حمل و نقل زمینی  از طریق بنادر دبی و سپس عربستان سعودی و اردن در هفته‌های اخیر با موفقیت به اسرائیل رسید. ده کامیون اول مسیر طولانی از بنادر خلیج فارس تا اسرائیل را طی کردند؛ بنابراین کشور‌های خلیج فارس، عربستان سعودی و اردن به اسرائیل کمک می‌کنند تا از محاصره حوثی‌ها عبور کند.

رسانه اسرائیلی «والا» نوشت: شرکت اسرائیلی تراکانت از راه اندازی یک پل زمینی که از بنادر دبی به عنوان جایگزینی برای سفر‌های دریایی از طریق دریای سرخ استفاده می‌کند، خبر داد.  
 
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: این سفر دو روزه حدود 2000 کیلومتر است و از عربستان سعودی و اردن عبور می‌کند. این موضوع، راه حلی برای واردات و صادرات محصولات غذایی تازه است که از سفر با کشتی جان سالم به در نمی‌برد.  
 
نخستین محموله خط جدید حمل و نقل زمینی  از طریق بنادر دبی و سپس عربستان سعودی و اردن در هفته‌های اخیر با موفقیت به اسرائیل رسید.
 
  در واقع، ده کامیون اول مسیر طولانی از بنادر خلیج فارس تا اسرائیل را طی کردند؛ بنابراین کشور‌های خلیج فارس، عربستان سعودی و اردن به اسرائیل کمک می‌کنند تا از محاصره حوثی‌ها عبور کند.
 
 این فعالیت از طریق استارتاپ حمل و نقل اسرائیلی Traknet مدیریت می‌شود که مالکان کامیون را به مشتریانی که نیاز به حمل و نقل دارند وصل می‌کند.  این شرکت در ابتدای ماه جاری از امضای قرارداد همکاری با شرکت لجستیک Puretrans FZCO امارات متحده عربی و اپراتور شرکت بنادر در دبی DP WORLD برای حمل و نقل محموله از خلیج فارس به بندر حیفا خبر داد.  
 
این مسیر و پل زمینی که تاییدیه وزارت دفاع و دولت اسرائیل را دریافت کرده، انتظار می‌رود جایگزین سریع‌تری برای عبور از کانال سوئز و حتی جایگزین سریع‌تری برای مسیر طولانی‌تر واردات کالا توسط کشتی‌هایی باشد که  مجبور شدند از دماغه امید نیک عبور کنند و مسیر را سه هفته طولانی‌تر کنند تا از تهدید حوثی‌ها دور شوند.
 
 قیمت حدود 1.2 دلار در هر کیلومتر است، کمی گران‌تر از حمل و نقل دریایی در روز‌های عادی، اما ارزان‌تر از قیمت باربری در حال حاضر.  
 
علاوه بر این، تحویل زمینی بسیار سریع‌تر است. صرفه‌جویی در زمان برای واردات و صادرات کالا‌هایی با ماندگاری کوتاه مانند محصولات غذایی تازه، یا مواد خام و محصولاتی که فوری به دست مشتریان رسیده‌اند، حیاتی است.  
 
کشتی‌های باری در گذرگاه مرزی شیخ حسین در نزدیکی بیت شین در حال حاضر ظرفیت اضافه کردن حدود 350 کامیون در روز را دارند، اما می‌توانند کانال مورد نیاز برای شرکت‌های اسرائیلی ایجاد کنند و برای بهره برداری از خط قطار آینده در همین مسیر آماده شوند.  
 
 در عین حال، این کانالی است که می‌تواند به شرکت‌ها در دبی و حتی هند کمک کند تا زمان حمل و نقل محصولات خود را به اروپا از طریق بندر حیفا و بنادر خلیج فارس به میزان قابل توجهی کاهش دهند، با حدود 10 روز صرفه جویی.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان