رد ادعای تجاوز علیه وارن بیتی کارگردان و بازیگر معروف هالیوود

شکایت از «وارن بیتی» کارگردان و بازیگر معروف به به اتهام تجاوز در سال ۱۹۷۳ توسط یک قاضی در لس آنجلس رد شد.

شکایت از «وارن بیتی» کارگردان و بازیگر معروف به به اتهام تجاوز در سال 1973 توسط یک قاضی در لس آنجلس رد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،«کریستینا هرش» در نوامبر 2022 علیه این بازیگر و کارگردان شکایت کرده و مدعی شده بود که وارن بیتی در سال 1973 او را مورد تجاوز جنسی قرار داده است. 

در این شکایت نامی از وارن بیتی که اکنون 86 سال دارد ذکر نشده است، اما به وضوح به او اشاره شده است. از متهم به عنوان بازیگر و تهیه کننده مشهور یاد شده بود که برای بازی در نقش کلاید در سال 1967 در فیلم «بانی و کلاید» نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

بر اساس این دادخواست، متهم از موقعیت خود به عنوان یک بزرگسال و یک ستاره سینمای هالیوود برای تجاوز به یک کودک استفاده کرده است اما در نهایت «ادوارد بی مورتون جونیور» قاضی دادگاه عالی بورلی هیلز، این پرونده را رد کرد، به این معنی که نمی توان آن را دوباره تشکیل داد.

وارن بیتی هنوز هیچ اظهارنظری در مورد این شکایت نکرده است. او نخستین و تنها سینماگر دنیای سینماست که توانسته در چهار شاخه بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نامزد جایزه اسکار شود و یک بار هم برای فیلم «سرخ‌ها» اسکار کارگردانی دریافت کرده است.

«هنری وارن بیتی» متولد 30 مارس 1937 در ویرجینیا، پس از تحصیل در مدرسه فن بیان در زادگاهش و همچنین یک سال تحصیل در دانشگاه «نورث وسترن»، از تحصیل انصراف داد و مدتی کارگر ساختمانی بود. سپس به کلاس آموزش بازیگری پیوست، ابتدا نقش‌های کوچکی در تلویزیون ایفا می‌کرد، اما پس از آن با حضور در نمایش‌های تلویزیونی به شهرت رسید.

وارن بیتی بعدها به تئاتر برادوی رفت و پس از آن جذب سینما شد و با ایفای نقش در فیلم «شکوه علفزار» محصول 1961 ساخته «الیا کازان» در سینما مطرح شد.

وی همچنین با ایفای نقش در فیلم مشهور «بانی و کلاید» در سال 1967 ساخته «آرتور پن» که خودش تهیه کننده‌اش نیز بود، به اوج شهرت رسید.

وی در سال 1978 در اثری مشترک فیلم «بهشت می‌تواند منتظر بماند» را کارگردانی کرد که در نگارش فیلم‌نامه آن نیز ‌مشارکت داشت و ضمن همکاری در تهیه این فیلم، نقش اول آن را نیز بازی کرد. این فیلم تبدیل به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های او شد؛ چراکه علاوه‌بر فروش قابل توجه در سینما، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شد و وارن بیتی نیز در دو بخش بهترین کارگردانی و بازیگری نامزد دریافت جایزه شد.

وی اگرچه در آن سال جایزه اسکار دریافت نکرد، اما سه سال بعد با فیلم «سرخ‌ها» (1981) اسکار بهترین کارگردانی را گرفت که در این فیلم خودش نقش یک خبرنگار آرمان‌گرا را ایفا ‌کرد.

او در سال 1998 نیز کمدی-درام «بول‌ورث» را ساخت که درشاخه بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد کسب جایزه شد و در سال 2008 میلادی نیز نسخه‌ای تلویزیونی و کوتاه از فیلم موفق و پرفروشش «دیک تریسی» را کارگرانی و تهیه‌کنندگی کرد.

«قوانین صدق نمی‌کنند» آخرین اثر وارن بیتی است که در سال 2016 اکران شد و با فروش حدود چهار میلیون دلاری در مقابل هزینه تولید 25 میلیون دلاری، یک شکست بزرگ تجاری بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان