محفوظ ماندن سهمیه سوخت در کارت

روز اختلال در عرضه بنزین

شماره روزنامه: ۵۹۰۲ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ...

جواد اوجی وزیر نفت با تاکید بر اینکه ظرف ساعات آینده کل جایگاه‌های عرضه سوخت کشور به‌صورت دستی عملیاتی می‌شوند، گفت: هم‌اکنون شرایط ذخیره‌سازی‌‌‌‌‌‌ها در انبارهای سوخت کشور مطلوب است. به گزارش «شانا»، اوجی طی بازدید از یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت سطح شهر تهران با اشاره به ایجاد اختلال در سامانه سوخت کشور اظهار کرد: به محض بروز این اتفاق، کارگروه مدیریت بحران در وزارت نفت تشکیل و دستورهای لازم برای رفع این مشکل داده شد. وی با اشاره به اینکه سهمیه سوخت شهروندان در کارت‌های هوشمند سوخت محفوظ است و خللی در آن به‌وجود نخواهد آمد، اظهار کرد:‌2هزار و 750 جایگاه سوخت به‌صورت دستی در کشور عملیاتی شده و سوخت‌رسانی در حال انجام است.

وزیر نفت با یادآوری اینکه صنعت نفت در سال‌1400 نیز تجربه ایجاد اختلال در سامانه سوخت کشور از سوی دشمنان را داشته‌است، تصریح کرد: تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن پمپ‌‌‌‌‌‌های جایگاه‌های عرضه سوخت به‌صورت دستی عملیاتی شوند تا وقفه‌‌‌‌‌‌ای در سوخت‌گیری خودروهای شهروندان پیش نیاید.اوجی با تشکر از مردم به‌‌‌‌‌‌واسطه صبوری برای اختلال در سامانه هوشمند سوخت کشور گفت: دشمنان می‌خواستند با اختلال در سامانه سوخت کشور، مردم ایران را دچار چالش و زحمت کنند، اما اطمینان داشته باشند این توطئه به‌زودی خنثی خواهد شد.وزیر نفت درباره عملیاتی‌شدن جایگاه‌های عرضه سوخت کشور به‌صورت سیستمی و پایدار نیز تصریح کرد: همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات (IT) در حال بررسی این موضوع هستند و به‌زودی با مشخص‌شدن ابعاد فنی این اختلال، جایگاه‌‌‌‌‌‌ها به‌صورت تدریجی به‌صورت سیستمی و پایدار عملیاتی می‌شوند.

به دنبال بروز اختلال سامانه‌ای برخی پمپ‌بنزین‌‌‌‌‌‌ها، جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد که در تلاش هستیم تا مشکل ایجادشده در جایگاه‌های سوخت هرچه سریع‌تر برطرف شود.به گزارش تسنیم؛ معاون وزیر نفت از آغاز عرضه پایلوت و ایمن بنزین 1500تومانی در برخی جایگاه‌‌‌‌‌‌ها خبر داد و گفت: در ساعات آینده تمامی جایگاه‌‌‌‌‌‌ها به‌صورت آف‌‌‌‌‌‌لاین وارد مدار خواهند شد.سالاری اظهار کرد: تا ساعت 5 بعدازظهر (دیروز) 2‌هزار و 750جایگاه عرضه سوخت از مجموع 4300جایگاه، به‌‌‌‌‌‌مدار بهره‌‌‌‌‌‌برداری وارد شده‌‌‌‌‌‌اند و با توجه به ‌سرعت‌گرفتن ورود جایگاه‌‌‌‌‌‌ها به مدار بهره‌‌‌‌‌‌برداری، تا چند ساعت آینده تمامی جایگاه‌‌‌‌‌‌ها به‌صورت آف‌‌‌‌‌‌لاین وارد مدار خواهند شد.وی افزود: مردم در سوخت‌‌‌‌‌‌گیری با نرخ 3000تومانی بنزین که نرخ آزاد است هیچ مشکلی ندارند، اما با تمهیداتی که اندیشیده شده، عرضه بنزین 1500تومانی در برخی جایگاه‌‌‌‌‌‌ها آغاز شده‌است و مردم با کارت‌های سوخت خود در این جایگاه‌‌‌‌‌‌ها در حال دریافت بنزین 1500تومانی هستند.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: با هماهنگی و تعامل وزارت نفت و سازمان پدافند غیرعامل، بازگشت سامانه هوشمند سوخت به مدار در دستور کار قرارگرفته‌است و با توجه به ضرورت دقت‌نظر در این زمینه، ممکن است به‌‌‌‌‌‌تدریج و طی چند روز، سامانه هوشمند به وضعیت سابق بازگردد. وی ادامه داد: علت بروز این رخداد در دست بررسی است و شرایط ایمن در کل نظام عرضه و توزیع سوخت کشور هم‌اکنون حاکم است، مردم هیچ نگرانی بابت کمبود یا قیمت عرضه سوخت نداشته باشند و تا زمان بازگشت سامانه هوشمند سوخت به روال سابق، بنزین بدون مشکل و بدون وقفه به مردم عرضه خواهد شد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پی اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت در اطلاعیه‌‌‌‌‌‌ای اعلام کرد: «به اطلاع عموم هموطنان شریف ایران می‌رساند نظر به بروز اختلال فنی در بعضی جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌‌‌‌‌‌الشعاع قرار‌دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به‌صورت آفلاین انجام خواهد شد. کارگروه‌های تخصصی در حال رفع مشکل هستند و تا ساعاتی دیگر همه‌جایگاه‌‌‌‌‌‌ها به وضع عادی بازخواهد گشت و روند سوخت‌‌‌‌‌‌گیری عادی خواهد شد.

محفوظ ماندن سهمیه سوخت در کارت

«سهمیه سوخت هم‌‌‌‌‌‌میهنان در کارت سوخت آنها محفوظ است و پس از رفع مشکل قابل‌استفاده خواهد بود.» سالاری با بیان اینکه در حال‌حاضر سوخت‌‌‌‌‌‌رسانی در برخی جایگاه‌‌‌‌‌‌ها به‌صورت آفلاین انجام می‌شود گفت: حداقل هفت ساعت زمان لازم است تا همه‌جایگاه‌‌‌‌‌‌ها وارد مدار شوند.وی با بیان اینکه چالشی را در مسیر کارت‌خوان‌ها داشتیم به‌طوری که 60‌درصد جایگاه‌‌‌‌‌‌ها دچار مشکل شدند، تاکید کرد: با همکاری که صورت‌گرفته در حال‌حاضر جایگاه‌‌‌‌‌‌ها به‌صورت آفلاین فعال هستند و تدریجا این اقدام را انجام می‌دهیم. تیم‌های تخصصی شکل‌گرفته‌است و با توجه به تجربه‌‌‌‌‌‌ای که داشتیم در حال حل مشکل هستیم. او اظهار کرد: در حال‌حاضر سیستم به‌صورت آفلاین است و مردم می‌توانند با نرخ دوم (هر لیتر 3‌هزار‌ تومان) سوخت‌گیری کنند. سهمیه سوخت همه افراد برقرار بوده و بعد از اینکه شرایط به حالت عادی برگشت می‌توانند از سهمیه موجود در کارت سوخت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به همکاران در مجاری عرضه اختیار داده‌‌‌‌‌‌ایم که فرآیند آفلاین را انجام دهند، تیم‌های خودمان نیز در جایگاه‌‌‌‌‌‌ها حضور دارند تا فرآیند سوخت‌‌‌‌‌‌گیری با مشکل مواجه نشود.سالاری در پاسخ به این سوال که این مشکل تا چه زمانی به‌طور کامل برطرف می‌شود تصریح کرد: تمرکز ما روی جایگاه‌هایی است که بیشترین مراجعه به آنها صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز تیم‌های عملیاتی و مدیریت بحران در کل کشور فعال شده‌اند و تدریجا تا پایان روز این مشکل برطرف خواهد شد. به گفته وی در حال‌حاضر برخی جایگاه‌‌‌‌‌‌ها به‌صورت آفلاین در مدار هستند و جایگاه‌های دیگر را نیز با اولویت‌‌‌‌‌‌بندی وارد مدار می‌کنند. رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت اظهار کرد: از صبح  دیروز گزارش‌هایی داشتیم که در برخی از جایگاه‌های سوخت از سراسر کشور سامانه هوشمند سوخت با مشکل نرم‌افزاری مواجه شده‌است.

مشکل را فوری رفع کنید

تکرار داستان هک جایگاه‌های سوخت

untitled

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان